ببینید چگونه ثروت ملی را اینگونه به آب می دهند ضمنا عدم نفع استخراج را باید به آن افزود.نه تنها مدیر عامل صدرا باید پاسخگو باشد شخص وزیر نفت هم باید پاسخگوی ملت باشد. ضمن اینکه بیرون کشیدن این جکت امر ی محال است و متاسفانه از دست رفت.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
معمولا در اين گونه حوادث (در حالت كلي) هميشه امكان بيرون كشيدن سازه و يا جبران مافات وجود دارد ولي مشكل صرفه مالي عمليات بازيابي و تعمير بجاي ساخت مجدد مطرح هست.
فاز 12 بزرگترين فاز پارس جنوبي است نه فاز 13! چند صد ميليون دلار هم نيست و رقمي نزديك به 40 ميليون دلار صحيح است. مهمترين عامل در اين بين زمان 30 ماهه اتلاف شده ميباشد.
پاسخ ها
mahdi
||
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
فاز 11 بزرگترینه که LNG هست
ناشناس
||
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
پس 40 ملیون دلار واسه شما به چشم نمیاد؟؟
ناشناس
||
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
نه عزیزم . همون فاز 12 درست است . فاز یازده که قرار بود چینی ها بسازن که اصلا ساخته نشده که ! شما کجای کارین؟
محمد
||
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
Iran LNG خودش یه شرکت جداست و ربطی به فاز 11 نداره . فاز 12 هم بزرگ ترین فاز پارس جنوبی هستش
mahdi
||
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
فاز 11 رو توتال می خواست انجام بده!! که از همه بزرگتر بود.
به آبهای اطراف نگاه کنید دریا مواج و اوضاع ناپایدار است. آنها نباید در این هنگام اقدام به نصب میکردند. استانداردها رعایت نمیشود
پاسخ ها
مطلع
||
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
داستان سر استاندارد نیست!اصل قضیه اینه ک الان همه توی کشور ما بجای کار کردن فقط دنبال ثبت رکوردن!!!! همین رکورد ثبت کردن ها توی نصب جکت و همچنین حفاری توی همین فاز13 تا الان ضررهای چند ده میلیاردی بهمون زده! اگه بقکر درست کار کردن و با دقت کار کردن بودیم اینطوری نمیشد!!!!!
سازه هایی که در عمق کم دریا غرق میشوند به راحتی قابل بیرون کشیدن از اب با استفاده از تکنیک بالون زدن میباشد.
اینگونه حوادث غیر قابل اجتناب هستند و در همه جای دنیا اتفاق می افتند.
خدا رو شکر که همه متخصص ها سالم هستند.
پاسخ ها
مهرداد
||
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
خواهشا تو چيزي كه تخصص نداري نظر نده، اولا كه عمق پارس جنوبي بين 70 تا 80 متر ه ثانيا بيرون آوردن يك سازه چند هزار تني از دريا چندين ميليون دلار هزينه داره و اون سازه هم مثل روز اولش نيست
ناشناس
||
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
متخصص ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
||
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
آقاي كاربر گرامي، شاتل فضايي هم سقوط كنه بالاخره قابل بازيافت هست. نكته اينجاست به چه قيمتي و در چه زماني. شايد با قيمتي و زماني بيشتر از ساخت اوليه!!! نميدونم چرا هيچ كدوم از شماها اين نكته رو نميتونيد ببينيد، خيلي ساده است.
ناشناس
||
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
احتمالا آقا مهرداد خیلی اطلاعات دارن .به نظر من هم بالون های زیر آب بهترین ایده برای بیرون کشیدنه فقط سختیش توی جرخش زیر آبه که باید پایه عمود بر زمین قرار بگیره و بعد ساکن بشه. دوستان اگر به لوله های روی سکو دقت کنید روی لوله ها شماره نوشته یعنی عمق پایه های سکو رو نشون میده
از اين ريسك ها در مهندسي وجود دارد انشالله بزودي از آّب خارج شده و دوباره نصب خواهد گرديد.
به تمام كساني كه براي پيشرفت و ارتقاي ايران عزيز تلاش مي كنند خسته نباشيد عرض مي كنيم.
اگر جکت ایی4 رو بیرون کشبدن این یکی رو هم از اعماق دریا در میارن.
تو همین چند خط اظهار نظر مسئولین چند تا تناقض وجود داره:
1-ایا سازه رو به محل نصب اوردند یا در فاصله 100 کیلومتری عسلویه غرق شده؟
2-مگر تجهیزات نصب بایستی از سازه فاصله بگیره؟
3-مگر مطابق ضوابط فنی و ایمنی , پرسنل هنگام نصب روی سازه می ایستند؟
4-انتصاب مدیران غیر فنی و بی تجربه برای پروژه های چند صد میلیون دلاری که باعث اتلاف سرمایه های این ملت میگردد چه نامی دارد.
تازه این از جمله مواردی است که رسانه ای شده و موارد بیشمار دیگری که فقط مجریان شاهد ان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
دوست عزیز از محل نصب تا باز کردن زود هنگام ریگینگ ها و شناسایی نادرست خاک(ار او وی نکردن) و شرایط بد آب و هوایی از جمله اشتباهات بود که با این ضرر میلیون دلاری، صدرا باید به دنبال رفع مشکل در مدیریت این پروژه و پروژه های مشابه باشه