درست است بايد از توليد ملي حمايت کرد اما به چه قيمت ؟ تپل شدن جيب يه عده 5 درصدي و به تاراج رفتم سرمايه يک جماعت 95 درصدي . تا انحصار هست وضعيت از اين بهتر نخواهد شد .
واقعا 405 و همه ماشینا به این قیمت نمی ارزد..کجای دنیا برای خودرو چینی 40 میلیون پول میدن که فقط ظاهر دارد مثل همه محصولات چینی.؟اگر بجای حمایت از صنعت خودرو حدود 50 سال داره حمایت میشه هنوز فقط موتاز میکنن از کشاورزی حمایت میشد الان جز 3 رتبه اول کشاورزی دنیا بودیم..
بيش از سي سال است كه تمامي قدرت خود را گذاشته ايم و در صنعت خودرو صرف كرده ايم و به گفته خودرو سازان محترم خودكفا شده ايم . اما اگر خودكفا شده ايم با نوسانات ارز اينگونه لجام گسيخته خودرو گران شده است . اگر بجاي اين سرمايه گذاري كه در صنعت خودرو سازي شده است در صنعت كشاورزي سرمايه گذاري كرده بودايم تحريم ها اينگونه ما را دچار مشكل نمي كرد . بدون خودرو مي توان زندگي كرد . ولي بدون غذا نه . اما ميگويند هرموقع ماهي را از آب بگيري تازه است . از حالا در بخش كشاورزي كمك كنيد و نيروهايي كه در صنعت خودرو بيكار مي شوند را در بخش كشاورزي بكار بگيريد . خودرو سازي را تعطيل و از عوارض واردات خودرو در بخش كشاورزي سرمايه گذاري كنيد
خب مثلا پرايد چند ميخواد بشه؟! بر ميگرده به همون قيمت فضايي و غير واقعي 12 ميليون؟! يعني اگه اين اتفاق بيفته من خودمو به عنوان يك ديوانه به تيمارستان معرفي مي كنم!!! الان ميان يك تومن كم ميكنن 19 تومن ميدن به مردم ميگن مديريت كرديم و رانتشو از بين برديم!!
پاسخ ها
احسان
||
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
راست میگه خدایی.موقعه افزایش قیمت تو چند روز 10 میلیون پرایدو میبرن بالا .حالا وقتی می خوان کم کنن 1میلیون کم می کنن کلی هم منت می ذارن سر مردم