هنگامي توليد ملي است كه منافع ملي هم در نظر داشته باشد . قيمت يك ماشين نظير پژو در همسايگي ما چند دلار آزاد است و در ايران چقدر ؟ شما به اين قيمت چندين برابري كه سودش به جيب تعدادي محدود ميرود را نبايد ملي بخوانيد
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
15 تا 20 هزار دلار 4000 تومانی، تا کی سرتونو می کنید زیر برف؟
این خودرو سازه پرروتر از این حرفهان.نامه انجمن خودرو سازان و به دکتر رضایی دیدین.وقتی در مکاتبات با خبر نگار تابناک (که خیلی مطالب معمولی را مطرح کرده بود و به مطالب فنی نپرداخته بود) ضربه فنی شدن به دکتر شکایت کردند.این کار یعنی چی؟چند تا ادم که ریشه مشکلات فعلی خودرو سازهها از زمان اونها شروع شده به هرکسی که حرف حق بزنه پرخلش میکنن .حمله میکنن.
زمانی که پیکان تولید میشد طرف مدیر بوده و الان عنان صنعت خودرو تو دستشونه و از همه طلب کارن و به سابقشون مینازن.سابقه مدیریت تولید پیکان!
بدینوسیله به استحضار میرساند اینجانب و تعداد زیادی از هموطنان بر اساس اطلاعیه شرکت اطلس خودرو نمایندگی کیا موتورز در ایران ( طی آذر ماه) اقدام به پیش ثبت نام خرید خودرو سراتو 2000 سی سی با پیش پرداخت مشخص (639280000 ریال) با تحویل سه ماه نموده ایم. در حالیکه بیشتر نمایندگیها و در سایتهای رسمی قیمت نهایی و تمام شده این خودرو را در آن زمان حدود 67 میلیون تومان اعلام نمودند و به این شیوه اقدام به جذب مشتری نمودند.حدود یکماه بعد شرکت اطلاعیه جدیدی در رابطه با پیش ثبت نام تحویل سه ماهه با قیمت قطعی 950000000 ریال صادر نمودند و مقرر شد برای ثبت نامهای قدیم نیز با توجه به ثبت نام قبل از تغییرات شدید و آزاد سازی قیمتها راهکاری همچون تخفیف ( تماس تلفنی با کارشناسان شرکت ) قائل شوند. متاسفانه طی تماسی که در تاریخ 5/12/91 حاصل نمودند اعلام گردید که مبلغ 427420000 ریال دیگر جهت تحویل خودرو باید به شرکت پرداخت شود. به عبارتی این خودرو با قیمت حدود 106 میلیون تومان پس از سه ماه از پرداخت پیش پرداخت قابل تحویل است. به عبارتی قیمت 95 میلیون تومان این خودرو که شرکت قطعی نموده است ( البته در سایت .ir 124این قیمت مشخص نمی باشد و قیمت قبلی درج شده است) را بدون هیچ دلیلی تبدیل به قیمت 107 میلیون تومان نموده است. بنده و امثال بنده در زمان ثبت نام، قدرت خرید سراتو صفر و جدید 2013 با قیمتی زیر قیمت شرکت کیا ( حدود 87 تا 90 میلیون تومان) را داشتیم. نظر به اینکه پیگیری مشتریان از طریق مراجعه به نمایندگی اصلی و یا نمایندگیهای مجاز نتیجه ای را در بر نداشته و نخواهد داشت. لذا از مسئولین محترم سایت خواهشمند است ضمن پیگیری، سخن بی صدای ما را به گوش مسئولین محترم مربوطه برسانید.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
بهت مثبت دادم!!!!! اما برادر من مقصر خودتی! همون زمان منم برای ثبت نام مراجعه کردم دیدم تو قرارداد خیلی واضح قید شده که در صورت افزایش قیمت باید بیشتر پرداخت کنم و مبلغ ثبت نام الالحسابه! من مطمئن بودم که نمیشه بهشون اطمینان کرد اما شما از روی سادگی و یا طمع ثبت نام کردین! الانم دودش هم به چشم شما رفت هم ما! کلا ما مردم متحد نیستیم باید این خودرو سازها و نمایندگیها رو تحریم کرد! آقا به خدا هیچی نمیشه اگه فقط 6 ماه با همون ماشین که داریم سر کنیم!(حساب اونی که ماشین نداره جداس)
هر کسی را بهر کاری ساختن. چرا بیخود و بی جهت بر روی تولید خودرو ( اون هم با این کیفیت و هزینه ) اصرار و پافشاری می کنیم. آیا تنها دلیل این کار پر کردن جیب بعضی از مدیران و مسئولان صنعت خودرو نیست. در ثانی مگر نمی گویید ضرر و زیان زیادی دارد ، به فرض محال حق با شما باشد پس چرا تعطیل نمی کنید و جلوی ضرر و زیان را نمی گیرید. وقتی ما زمینه های دیگری برای رشد و شکوفائی داریم ، چرا در آنها سرمایه گذاری نکنیم.
البته بيان اين مطالب از رئيس جمهور در اين چند ماه پاياني دولت آدم را ياد انتقاداتي كه ايشان قبل از رياست جمهوريشان از بعضي مسائل داشتند مي اندازد .تورم ، مبارزه با فساد . حمايت از كارگران و........ !مگر در اين سالها از اين وضعيت خبر نداشته است كه حالا يادشان آمده .
براستی اخذ تعرفه های آنچنانی و یا اجبار به خرید خودروی بی کیفیت نمادی از زورگویی نیست؟ آیا این تعرفه حرام نیست؟ایا من باید هزینه به اصطلاح حمایت از خودروی داخلی را بپردازم؟ من راضی نیستم! و این حرام است!