باور نکردنی است از کسانی دارای سواد هستند واز انترنت استفاده میکنند واین اعمال تهوع اور را عبادت می دانند به عنوان یک مسلمان ایرانی شرمنده ام . به قران مجید عمل نمایید
برای این عمل جاهلانه یک دنیا حرف دارم . اما افسوس .. کو گوش شنوا . ای دوستان ما که عقلمان کمتر از این حرفهاست که بخواهیم ببینیم این عمل درست است یا نه پس بیایید به این عمل از دیدگاه بزرگان نگاه کنیم
قمه زني از نگاه آية الله خامنه اي
قمهزني علاوه بر اينكه از نظر عرفي از مظاهر حزن و اندوه محسوب نميشود و سابقهاي در عصر ائمه(ع) و زمانهاي بعد از آن ندارد و تأييدي هم به شكل خاص يا عام از معصوم (ع) در مورد آن نرسيده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب ميشود؛ بنابراين در هيچ حالتي (چه در خفا و چه در ملا عام ) جايز نيست. و چنانچه در اين مورد نذري وجود داشته باشد، نذر واجد شرايط صحّت و انعقاد نيست.
قمه زني از ديدگاه آية الله فاضل لنکراني ( قدس سره )
لازم است در رابطه با مسايل سوگواري و عزاداري سالار شهيدان حضرت ابي عبدالله الحسين (عليه السلام)به گونه اي عمل شود كه موجب گرايش بيشتر و علاقمندي شديدتر به آن حضرت و هدف مقدس وي گردد. پيداست در اين شرايط، مسأله قمه زدن نه تنها چنين نقشي ندارد، بلكه به علّت عدم قابليت پذيرش و نداشتن هيچگونه توجيه قابل فهم مخالفين، نتيجه سوء بر آن مترتب خواهد شد. لذا لازم است شيعيان علاقمند به مكتب امام حسين (عليه السلام) از آن خودداري كنند. و چنانچه در اين مورد نذري وجود داشته باشد، نذر واجد شرايط صحّت و انعقاد نيست.
مخالفت آية الله عظمي بهجت با قمه زني
حضرت آيتالله محمد تقي بهجت در پاسخ به استفتائي، مطالب منسوب به وي درباره تقدس خون قمه زنان و جواز اين بدعت را رد كرد.
قمه زني از نگاه استاد مطهري
در شرايط فعلي هيچ دليل عقلي و نقلي بر آن نداريم و يكي از مصاديق بارز تحريف محسوب مي گردد و حداقل اينكه در زمان فعلي، باعث زير سوال رفتن تشيع مي گردد. از برنامه هايي كه هيچ ارتباطي با اهداف امام حسين(عليه السلام) ندارد، تيغ، قمه و قفل زدن است. قمه زدن هم همين طور است؛ اين كار، كار غلطي است. يك عده قمه ها را بگيرند، به سرهاي خودشان بزنند و خون ها را بريزند كه چه شود؟ كجاي اين حركت، عزاداري است.(حوزه و روحانيت، ج 2، ص 173 )
به نظر من تمام اینجورکاره یعنی مسخره کردن دین اسلام و یل حتی اگر دیگر دینها هم چنین چیزهایی دارند یعنی نابود کردن آن دین.
بنظر من امام حسین که از نظر من کاملترین انسان روی زمین بود فقط خواست به دنیا نشان داد که برای انسان بودن باید حتی جان داد.
پس ما فقط درس بگیریم . با کمی دقت در این عذاداریها فقط و فقط تظاهرها و انواع کثافت بازیها را میتوان دید و لاغیر
زنان و دخترهایی که با هفت من آرایش دنبال دسته ها و با پسرها لاس میزنند و عده ای که فقط دنبال جمع کردن غذا و عده ای هم دنبال پیدا کردن روابط نامشروع و عده ای هم ........
من معتقدم عذاداری نکنید-گریه نکنید- نماز نخوانید-روزه نگیرید-خمس ندهید-زکات ندهید-و هزاران کار دیگر ولی انسان باشید.مهربان باشید-دروغ نگوئید-و حلال زندگی کنید. علی
خواهش میکنم آنهایی که موافق این مسئله هستند فقط یک بار عاشورا را به انگلیسی سرچ کنند ببینند اولین مطالب،عکسهای قمه زنی و آن هم در سایت اسرائیلیها با عنوان "روز عاشورای مسلمانان متعصب" است . و آن را به عنوان عقیده همه مسلمانان عنوان میکنند .
باسمه عزّ اسمه
1 . در روايت معتبره از امام صادق عليه السلام وارد شده : و قد شققن الجيوب و لطمن الخدود الفاطميات علي الحسين بن علي عليهما السلام و علي مثله تلطم الخدود و تشق الجيوب . « التهذيب ، ج 8 ، ص 325 ؛ وسائل الشيعة ، ج 22 ، ص 402 ؛ جامع الأحاديث آية الله بروجردي ، ج 3 ، ص 492 و مصادر فراوان ديگر »
2 . در همه مصادر مشهوره و معتبره تاريخي – اعم از شيعه وسني – آمده است : فصاح النساء و لطمن خدودهن
« الكامل في التاريخ ، ج 4 ، ص 81 ؛ تاريخ طبري ، ج 4 ، ص 348 ؛ البداية و النهايه ؛ تاريخ ابن خلدون ؛ مثير الأحزان و مصادر ديگر »
3 . در مصادر روايي و تاريخي مختلف آمده : و وضعن التراب علي رؤوسهن و خمشن وجوههن و ضربن خدودهن
« بحار الأنوار ، ج 45 ، ص 112 ؛ العوالم ، ص 381 ؛ لواعج الأشجان ، ص 205 ؛ اللهوف ، ص 91 و مصادر متعدده ديگر »
4 . در زيارت ناحيه مقدسه آمده : برزن من الخدور ، ناشرات الشعور ، على الخدود لاطمات .
« بحار الأنوار ، ج 98 ، ص 240 و 322 ؛ المزار ، ص 504 ؛ ينابيع المودة ، ج 3 ، ص 93 و مصادر ديگر »
5 . استناد آية الله سيستاني به زيارت ناحيه مقدسه و فتوا بر جواز ، بلكه استحباب و رجحان لطم : 6 . بعض از علمايي كه فتوا به جواز بلكه استحباب و رجحان لطم و خدش در عزاي سيد الشهداء عليه السلام داده اند و به روايات فوق و اجماع اماميه و بعض ادله ديگر اعتماد و استشهاد كرده اند :
« الفاضل الآبي ، كشف الرموز ، ج 2 ، ص 263 ؛ ابن فهد الحلي ، المهذب البارع ، ج 3 ، ص 568 ؛ الشهيد الثاني ، مسالك الأفهام ، ج 10 ، ص 29 ؛ المحقق الأردبيلي ، مجمع الفائده ، ج 2 ، ص 507 پاورقي ؛ الحدائق الناضرة ، ج 4 ، ص 152 ؛ جواهر الكلام ، ج 4 ، ص 368 و 370 ، ج 33 ، ص 183 ؛ همداني ، مصباح الفقيه ، ج 1 ، ص 430 ؛ الخوانساري ، جامع المدارك ، ج 5 ، ص 14 ؛ السيد الگلپايگاني ، كتاب الطهارة ، ص 218 ؛ الروحاني ، فقه الصادق ، ج 33 ، ص 340 ؛ عوالي اللئالي ، ج 3 ، ص 409 ؛ السيد محسن الأمين ، لواعج الأشجان ، ص 102 و 205 ؛ العلامة العسكري ، معالم المدرستين ، ج 3 ، ص 142 ؛ السيد الشوشتري ، منتهي الدراية ، ج 6 ، ص 640 ؛ السيد الأبطحي ، تهذيب المقال ، ص 376 ؛ السيد محسن الأمين ، اعيان الشيعة ، ج 1 ، ص 601 و ج 3 ، ص 485 ؛ السيد الميلاني ، شرح المنهاج ، ج 1 ، ص 558 ؛ السيد شرف الدين ، المجالس الفاخرة ، ص 228 ؛ آية الله صافي ، استفتائات عزاداري ؛ آية الله سيد محمد شيرازي ، استفتائات ؛ آية الله سيد صادق شيرازي ، استفتائات ؛ آية الله بروجردي ، جامع الأحاديث ؛ آية الله خوئي ، مسائل و ردود .
7 . قال الله تعالي : لن ترضي عنك اليهود و لا النصاري حتي تتبع ملتهم .« سوره بقره ، آيه 120 » لذا جلب رضايت خدا واجب است ، نه كفار .
8 . همه فقها فرموده اند : احكام خدا به سبب تمسخر ديگران تغيير نمي كند .
9 . خداوند مي فرمايد : تالله تفتؤ تذكر يوسف حتي تكون حرضا أو تكون من الهالكين
« سوره يوسف ، آيه 85 »
آيا مصيبت حضرت يوسف بالاتر از مصائب امام حسين عليه السلام است كه حضرت يعقوب خود را به مرز هلاكت رسانيد ؟ يا آنكه - العياذ بالله - حضرت يعقوب خلاف شرع كرده و جان خود را در مصيبت فراق يوسف به مرحله تلف رسانيد ؟!
سالها پییش،یکی ازعلما در سالروزشهادت حضرت فاطمه(س) در کرمانشاه به یکی از مجالس عزاداری می رود.می بیند چندنفرنشسته اند وچایی می خورندو درباره مصائب حضرت زهرا(س)صحبت میکنند وآه میکشند. باناراحتی به آنهااعتراض میکند که این چه جور عزاداری است؟وخودش بالای منبر می رود وروضه میخواند وهمه رابه گریه می اندازد.شب بانو به خوابش می آیدکه چرامجلس مرابرهم زدی؟آنها با خلوص دل یاد مرا میکردند.
دوستان؛برای عزاداری امام(ع) نباید حتما خودمان را بزنیم وخون خودمان را بریزیم. به جای قمه زدن وعزاداری های این چنینی؛به فرزندانمان حقیقت قیام امام(ع) رابیاموزیم.من موافق عزادار های باشکوه خیابانی وهیئت ها هستم نه قمه زنی! موافق نوحه هایی هستم که حقیقت قیام کربلا را زنده میکنند؛ نه نوحه هایی که نوحه خوان های بدصدا به قصد فقط گریاندن مردم می خوانند. شیعه میراثی الهی وقلبی است که به ماارث رسیده است. ماوظیفه داریم تا در انتقال قلبی وعقلی آن بکوشیم. کارما از گذشتگانمان سخت تر است.هر روز زمینه ارتباطی جهانی بیشتر میشود. مادیگرمثل گذشتگان؛ اسیرمحدوده مکانی نیستیم. مادر مقابل هجوم اندیشه ها و دسیسه های جهانی وظیفه داریم حقیقت قیام را به فرزندمان بیاموزیم تا بتوانند پاسخگوی سؤالات مغرضان وحتی کنجکاوان ومشتاقان باشند.اگر همین امروز یک وهابی بااستدلال های زیرکانه از عقایدشما ایراد بگیرد،شما نمیتوانید با قمه جوابش را بدهید, باید با استدلال شیعی پاسخش رادهید.آیا شماوظیفه خودتان را در مقابل دینتان انجام داده اید؟ یاشماهم از شیعه بودن؛ قمه زنی رابه فرزندتان آموخته اید؟ به جای نگاه حق به جانب به قمه زنی،درباره تاریخ اسلام، عقایدشیعه وفلسفه قیام کربلا مطالعه کنید.امکان ندارد کسی این کاررا بکند وباز هم بر قمه زنی اصرارکند. شماحق ندارید بدون اینکه حقیقت دینتان را بدانید،یک مراسم خرافی را به آن منتسب بدانید.شما که ازطریق اینترنت به دنیا متصل میشوید،حق ندارید در سطح عوام بمانید.