اکثر مواردی که اینجا گفتید حرفهای درستی نیست و به هیچ وجه سیستم بی آرتی مسکن نیست و بدون شک راه حل بخشی از مشکل حمل و نقل تهران. من به عنوان یک متخصص حمل و نقل خواهش می کنم که بیخودی از یک سیستم بدون اینکه ماهیتش رو بدونید بحث نکنید. اینکه بی آرتی های اجرا شده در تهران بخش زیادیش برای نمایش بوده شکی نیست چون ملزومات این سیستم رو به طور کامل اجرا نکردند. البنه اجرا شدن یا نشدن این ملزومات به هیچ وجه تایید کننده بحث شما نیست.
سلام
وقتی بزرگراه امام علی (ع) در تهران تنها چند ماه قبل افتتاح شد, تبلیغات فراوان انجام شد که "دیگه زود میرسم خونه بابا". ولی متاسفانه خروجی و ورودی های غیر استاندارد در بعضی از محل های این بزرگراه ممکن است ترافیک سنگینی را در بعضی از اوقات ایجاد کند لذا شهرداری به جای اصلاح فیزیکی خروجی ها, در فکر ایجاد بی آر تی است! آیا واقعا" نمی توان اتوبوس های معمولی را در بزرگراه اعزام کرد ولی همواره ترافیک آنرا روان ساخت. چرا برای هر اتوبوس که حداکثر هر ده دقیقه در مسیر حرکت مب کند باید برای کل مسیر ترافیک سنگین ایجاد کرد. کمی مطالعه و فکر کنیم و بیشتر از ظرفیت کاشناسان کشور استفاده کنیم. انشاالله که نیت ها خیر باشد!
به نظرم الگوی شهر لندن می تونه کاملا راه گشاست،یعنی جلوگیری از ورود تمام خودرو های شخصی به داخل مرکز شهر،و محل های پر ترافیک و در عوض وجود تاکسی و اتوبوس و مترو و تراموا منظم و فراوان
به نظرم بی ار تی به حمل و نقل عمومی کمک کرده ...و بذخلاف شما دوست عزیز که بسیار علاقمندی که از خودر شخصی استفاده کنی .... برای کسانی که از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن.. بسیار کار گشاست... با تشکر
بنده کارشناس حمل و نقل نیستم اما میفهمم که در آینده ای نه چندان دور و با ادامه همین روال مهاجرت به استان تهران، اگر هر 30 ثانیه هم یک اتوبوس یا مترو به ایستگاه برسد باز هم تراکم و فشار جمعیت وجود خواهد داشت. اتوبوس بی آر تی 2 طبقه!، مترو 3 طبقه!، اتوبان 4 طبقه! و ... همگی نه تنها درمان نیستند بلکه راهکار بلند مدت هم نیستند و مسکن خیلی کوتاه مدت هستند. تنها راه بلند مدت و اصولی جلوگیری از عواقب وخیم آسیبهایی چون زلزله، کمبود منابع آب و ... در شهری مثل تهران، این است که مهاجرت به آن قطع شود و حتی معکوس شود با هر روش ممکن. مثلا ایجاد پایتختهای دیگر یا ایجاد اشتغال/دانشگاه/تفریحگاه در شهرهای دیگر و ...
متاسفانه اين طرح در شيراز هم در حال راه اندازي است. خيابان زند شيراز كه اصلي ترين خيابان مركز شهر ميباشد وضعيت تاسف باري پيدا كرده است.از زمان نرده گذاري خط بي آر تي ترافيك بسيار شديد در سرتاسر خيابان زند ايجاد شده و تمام دور برگردانها نيز مسدود شده است.براي دور زدن بايستي كل بلوار زند را در ترافيك سنگين بروي كه اين موضوع نيز خود يكي از عوامل ايجاد ترافيك سنگين در اين خيابان است.باوركنيد قبل از اجراي اين طرح ترافيك خيابان وضعيت بسيار بهتري داشت وچهره اين خيابان بسيار زيباتر بود.
به نظر بنده این طرحها فقط مسکن هست و لاغیر. شورای شهر باید با هماهنگی . جلب نظر دولت سعی کنه :
1- دلایل سفر درون شهری کاهش پیدا کنه (مثلا بسیاری از امور اداری نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند)
2- با گسترش خدمات حمل و نقل عمومی خارج از شهر به داخل شهر میتونه خیلی از مردم رو به زندگی در حومه شهر ترغیب کرده و مرکز شهر فقط برای کار و تجارت در نظر گرفته بشه. مثل خیلی از شهرهای اروپا
3- این همه تراکم فروشی هم نکنه حتی به قیمت افزایش متراژ خونه. مگه میشه توی یه منظقه تهران یه اندازه جمعیت یک استان دیگه جمعیت باشه؟!!!
نویسنده محترم بفرمایند راه کار ایشان چیست .اینکه ما تمام شهر را خراب کرده و تبدیل به بزرگراه کنیم قطعا فکر مناسبی نیست. به نظر من ما باید به خاطر سلامتی خودمان هم که شده استفاده از اتومبیل های شخصی را کاهش دهیم و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را یاد بگیریم.