با سلام
طرح خوبي است اما در ايستگاههاي كه وسط مسير قرار دارند و حجم انبوهي از مسافر دارند هميشه مشكل هست چرا كه اغلب مسافرها نم توانند سوار اتوبوس شوند.استگاههايي مانند نواب يا وليعصرو...
مگه افرادي كه ماشين ندارن حق استفاده از خيابون ها رو ندارند سهم اونا فقط بايد دود ماشينا باشه از يه خانواده چهارنفره چهار تا ماشين بياد تو خيابون اونم فقط براي فخرفروشي و فقط به خاطر اين كه تواناييشو دارندفكرشو بكنيد اگه كساني كه از اتوبوس استفاده مي كنند قرار باشه با ماشين شخصيشون بيان چه اتفاقي ميافته فكر نمي كنيد ترافيك اون موقع سنگين تر مي شه به نظر من بي آر تي راه حل خيلي خوبيه اي به شرط اين كه مشكلاتش حل بشه مثلا تقاطع ها به طور مثال تقاطع خيابان انقلاب و وليعصر بخصوص بعد از ظهرها چه خبره گاهي نيم ساعت طول مي كشه تا از تقاطع رد بشي
من خودم از وقتی بی آر تی رسالت راه افتاده ازش استفاده میکنم و خیلی هم راضیم. هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان به صرفه است. ترافیک این مسیرها هم بیشتر به خاطر ماشین های تک سرنشینه. باید با گسترش حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی این ماشین های تک سرنشین رو کم کرد.
ایا بهتر نیست مانند تمام شهرهای دنیا از ترن های برقی استفاده شود که احتیاج به مسیر اختصاصی هم ندارد و همچنین دارای الودگی های تنفسی و یا صوتی نیست!!. آیا لازم است مجددا چرخ را اختراع کنیم
خط یک بی آر تی از میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس بهترین و کارآمدترین مسیر است که مردم زیادی به آن اعتماد و از آن استفاده می کنند. با این حال فاصله بین ورود دو اتوبوس به ایستگاه در ساعات شلوغ گاه به 20 دقیقه یا بیشتر هم می رسد و برخی ایستگاه ها کثیف و غیر بهداشتی اند. از اوائل ماه رمضان تا کنون پله برقی های ایستگاه میدان امام حسین به طور کلی خاموش شده اند و گویا عمدا آنها را روشن نمی کنند چرا که بعید است همه به صورت یکجا خراب شوند. در این ایستگاه تعداد بسیارزیادی افراد جابجا می شوند که خیلی از آنها پیر و ناتوان هستند.
ایجاد بی آر تی در بزرگراهها هیچ توجیهی ندارد و به جای آن بهتر است ببینند مردم چه مسیرهایی را نیاز دارند. اتوبان امام علی هم دارد آماده بی آر تی می شود.
با سلام و تشکر از انتقاد صریح و به جای تابناک شم کافیست ساعت 9 الی 10 صبح بخواهی از خط یک بی آر تی استفاده کنی اونوقت متوجه ناکارآمدی این خطوط خواهی شد ضمن اینکه ملت خودروی شخصی را برای کلکسیون خانه یا پارکینگ نگرفته اند و بایست شهرداری امکان تردد روان وسریع آن را ایجاد کند و برای این منظور باید از منابع و سود سرشارخودروسازها نیز استفاده کند
بنده به عنوان فردی که خودرو دارم ولی از BRTاستفاده میکنم این مطلب را مینویسم:
اگر به ازای هر 4 نفر مسافر این اتوبوسها یک خودرو در مسیرهای آنها جایگزین فرض کنیم به این نتیجه میرسیم که اگر این اتوبوسها را برداریم ترافیک آن مسیرها بیشتر خواهد شد.تنها راه حل ترافیک گسترش حمل ونقل عمومی مثل مترو (که متاسفانه در این چند سال خوب گسترش نیافت)و سایر وسایل و استفاده مردم از آنها میباشد.
همانطور که تصویر فوق نیز نشان می دهد چنانچه یک اتوبوس بی آرتی حداکثر 100 مسافر داشته باشد باز می بینیم در فاصله بین 2 ایستگاه ، بیش از100 خودرو در ترافیک گرفتارند. اگر متوسط سرنشینان هر خودرو را2نفر فرض کنیم می شود 200 نفر یعنی 2 برابر ظرفیت بی آر تی. و اگر هزینه سوخت, اتلاف زمان و آلودگی هوا و... ناشی از اختصاص لاین ویژه بی ارتی را در نظر بگیریم ، متوجه می شویم که وضعیت فعلی زیان ده خواهدبود. لذا ضمن حفظ بی ارتی باید به فکر اصلاح ناکارامدی ان نیز باشیم.
تابناک عزیز تا آنجایی که اهل فن میدانندطرح BRT از طرحهای میان مدت برای رفع معضل ترافیک درون شهریست . با توجه به هزینه کم وسرعت بالای اجرای این طرح ومزایاس نسبی آن در مقایسه با سایر طرحها در دنیا مورد تأیید متخصصین امر میباشد. حالا شما لطف کنین طرح جایگزین برای میان مدت معرفی کنین.اولویت معابر عمومی برای استفاده عمومی هستند نه برای استفاده با ماشین شخصی. فکر میکنم بجای ایراد گرفتن کمی هم فرهنگ دوچرخه سواری را در جامعه بین مردم وخصوصا" مسئولین ومدیران شهری ترویج کنین شاید بخود بیایند وبستر لازم را در شهرها ایجاد کنند. با تشکراز دقت نظر تابناک
اين كه هنر نيست خيابانهارا باريك كنند و مردم را به دردسر بيندازند وآنوقت هر يك ساعت يك اتوبوس عبور كند بايد از فضاي هوايي استفاده نمايند .اتوبان بعثت يك راه كمربندي است كه براي يبرون رفتن از تهران است كه ميبايست عريضتر ميشد نه باريكتر
طرح خوبي است اما در ايستگاههاي كه وسط مسير قرار دارند و حجم انبوهي از مسافر دارند هميشه مشكل هست چرا كه اغلب مسافرها نم توانند سوار اتوبوس شوند.استگاههايي مانند نواب يا وليعصرو...