سلام.
اين استاد ارجمند اشاره نكرده اند كه در نهايت توفان با طوفان چه فرقي دارد؟ هر كدام را كه نشريات نختلف نوشته اند مخاطبين منضور آنها را متوجه شده اند . اينكه گفته اند مشكلات نگارشي پيش مي آيد يعني چه ؟ واقعا مشكل چيست ؟ آيا غير از اين است كه هزينه زيادي صرف مي كنيم كه به فرزندانمان ياد بدهيم كه كي بنويسند توفان كي طوفان؟ چه موقه بنويسند حيات چه موقع حياط ؟ خود اين استاد ارجمند اگر من به ايشان بگويم بنويس حياط ( حيات ) به نظر شما كدام را مي نويسد؟ به يقين مي گويد يك جمله بگو تا از معناي آن بگويم كدام درست است. خوب اگر معني جمله ت يا ط را مشخص مي كند پس چه فرقي مي كند؟ فارسي را پاس بداريم و اين حرف مشابه را به راي گذاشته و در هر مورد يكي را انتخاب كنيم. بيخودي هم دكان درست نكنيد كه فارسي چنان مي شود و چنان. عصر اتم كه در حال گذر است. تكنولوژي تا چند نانو پيش رفته و در فكر اين هستند كه اجزاي الكترونيكي كوچكتر از اتم توليد كنند آن وقت هنوز ما سر ثابون و صابون و سابون اختلاف داريم و نمي دانيم كدام كف مي كند. جاي شكرش باقيست كه اخيرا آموزش پرورش محترم بخشنامه داده و نوشتن و ننوشتن تشديد و حمزه يا ياي اخر را مورد ارفاق قرارداده. مرحوه پدرم مي گفت هميشه از پدر مي پرسيدم قورمه سبزي را با قاف مي نويسند يا غين؟ مي گفت نمي دانم ولي مراد گوشت و سبزي و لوبياست. با هرچه مي خواهي بنويس.
کاشانی ها در گویش خود به طوفان، « تیفون » می گویند «Tiphoon» . آیا می توان گفت که این کلمه، فارسی اصیل است و مانند بعضی از کلمات دیگر به انگلیسی وارد شده است؟
همه اینا تحریف کلمات هستش و واژه درست(طوفان) هستش.واقعا واسه آقای حداد عادل متاسف هستم که خودش و چند تا بیسواد دیگه رو جمع کرده تا معادل فارسی واسه کلمات درست کنه.
اینا دارن کلمات رو معادل سازی میکنن درست همون کاری که شاه انجام میداد تا زبان فارسی رو مهم جلوه بدن و زبان های دیگه رو کوچیک.
یونسکو هم اعلام کرده که زبان ترکی زبان سوم دنیا و فارسی رو لحجه سی و سوم زبان عربی معرفی کرده.
حالا اگه میتونید یونسکو رو هم انکار کنید.
اين استاد ارجمند اشاره نكرده اند كه در نهايت توفان با طوفان چه فرقي دارد؟ هر كدام را كه نشريات نختلف نوشته اند مخاطبين منضور آنها را متوجه شده اند . اينكه گفته اند مشكلات نگارشي پيش مي آيد يعني چه ؟ واقعا مشكل چيست ؟ آيا غير از اين است كه هزينه زيادي صرف مي كنيم كه به فرزندانمان ياد بدهيم كه كي بنويسند توفان كي طوفان؟ چه موقه بنويسند حيات چه موقع حياط ؟ خود اين استاد ارجمند اگر من به ايشان بگويم بنويس حياط ( حيات ) به نظر شما كدام را مي نويسد؟ به يقين مي گويد يك جمله بگو تا از معناي آن بگويم كدام درست است. خوب اگر معني جمله ت يا ط را مشخص مي كند پس چه فرقي مي كند؟ فارسي را پاس بداريم و اين حرف مشابه را به راي گذاشته و در هر مورد يكي را انتخاب كنيم. بيخودي هم دكان درست نكنيد كه فارسي چنان مي شود و چنان. عصر اتم كه در حال گذر است. تكنولوژي تا چند نانو پيش رفته و در فكر اين هستند كه اجزاي الكترونيكي كوچكتر از اتم توليد كنند آن وقت هنوز ما سر ثابون و صابون و سابون اختلاف داريم و نمي دانيم كدام كف مي كند. جاي شكرش باقيست كه اخيرا آموزش پرورش محترم بخشنامه داده و نوشتن و ننوشتن تشديد و حمزه يا ياي اخر را مورد ارفاق قرارداده. مرحوه پدرم مي گفت هميشه از پدر مي پرسيدم قورمه سبزي را با قاف مي نويسند يا غين؟ مي گفت نمي دانم ولي مراد گوشت و سبزي و لوبياست. با هرچه مي خواهي بنويس.