1.وارد نمودن خط تولید وسائط نقلیه اعمداز موتر سیکلت و خودروی سبک و سنگین مجهز به الکترو موتور برقی و خورشیدی
2.تولید یا واردات آبگرمکن های برقی خورشیدی
3.خارج نمودن کارخانجات و نبروگاه های آلاینده از شهرها
4.کاشت درخت در شهرها و اطراف شهرها
5.انتقال آب دریای عمان به تمام شهرها و ساخت دریاچه های بزرگ
6.تجهیز ناوگان حمل و نقل عمونی از نظر کیفی و کمی و دسترسی سریع و شبانه روزی
7.ایجاد عوارضی الکترونیک در خیابانها بجز ناوگان حمل و نقل شهری
8.تفویض امتیاز تاکسیهای غیر فعال متخلف بخش خصوصی به بخش ناوگان ریمی حمل و نقل عمومی
9.بارور نمودن ابرها
10.تعطیل نمودن یک هفته ای متوالی و نه متناوب
پاسخ ها
سرعت گیر
||
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
اینایی که گفتی رفت رو هزار میلیارد دلار سزمایه گذاری.کو پول؟نکنه انتضار داری امریکا بودجه نظامیش را بهما قرض بده مشکل الودگی را حل کنیم.
ناشناس
||
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
آقا کوروش این چیزهایی که گفتی توی رویا امکان پذیر است و هزاران میلیارد دلار پول میخواهد که متاسفانه دولت پاک دستان همه اش را بر باد فنا داد ودیگه پولی وجود نداره!!!!!!
نیلوفر
||
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
آقا کوروش، برادر من نظر شما به درد نوه و نتیحه ما هم نمیخوره تا برسد به نسل ما. چون تا بیاد بررسی بشه ...... انشاءالله ظهور آقا امام زمان
مقصر اصلی شهرداری تهران است که مجوز ساخت برجهای بلند مرتبه را حتی در کوچه ها 10 متری داده است. دومین عامل آلودگی تردد بیش از 2میلیون خودرو و موتور سیگلت است. چرا هر خانه ای باید بیش از یک خودرو داشته باشد. اینها همه بدلیل طمع کاری و جمع مال است.هوا چطور از لابلای ساختمانها گردش کند؟هفته ای 3روز تردد خودروهای شخصی را ممنوع کنید.
پاسخ ها
Dvnt
||
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
واقعا باعث تاسفه برا تمام نظراتی که در مورد محدود کردن خودرو های شخصی است.
توقف تولید خودرو های مونتاژ ایران
کاهش هزینه های سفر با مترو و اتوبوس های تندرو
گسترش مترو و خط های اتوبوس
توقیف ماشین های سنگین و مینی بوس های خیلی قدیمی
سرمایه گزاری در طرح های پاک ( از تولید خودرو های برقی گرفته تا دستگاه های تصفیه هوا و اگزوز خودرو ها)
به اعتقاد من متاسفانه همکاری لازم از طرف مردم صورت نمی پذیرد ولی اگر مسئولین بخواهند کاری کنند می توانند ولی نمی دانم چرا جو جامعه اینگونه شده است. چرا مسئولین در قبال کارهایی که باید انجام دهند و نمی دهند هیچ بازخواست نمی شوند؟!
اگر من یک مسئول بالادستی بودم همین فردا حداقل 100 نفر از مسئولین ذیربط رو نمیگم اخراج بلکه به شهرستان های دور منتقل می کردم تا درس عبرتی شود برای سایرین برای اینکه بلند شوند و کار کنند و نه اینکه فقط شعار بدهند.
مملکت ما نیاز به کار دارد و بالا سر مسئولین هم باید یک مدیر قاطع ایستاده باشد نه یک مدیر فرمایشی...
راه حلهایی برای رفع مشكلات زيست محيطی و آلودگی هوا
از آنجا كه عمده آلودگي مربوط به خودروها مي باشد اولين اقدام بايد دراين رابطه باشد:
١. نظارات دقيق بركارخانه هاي خودروسازي براي رعايت دقيق استاندارهاي آلايندگي خودروها وكاهش مصرف سوخت آنها و عدم شماره گذاري خودروهاي فاقد استاندارد وحتي تعطيلي كارخانه هاي خودروسازي غير مسئول
٢. از رده خارج كردن ضربتي كليه خودروهاي فرسوده به خصوص تاكسي ها و اتوبوس هاي دودزا و جايگزيني سريع آنها با خودروهاي استاندارد و بروز و كم مصرف برقي يا هيبريدي و يا كم مصرف بنزيني مثل تويوتا با حداقل هزينه درقالب يك پروژه بين المللي حداكثر در مدت يكسال. اين پروژه در صورت اجراي صحيح حتي در صورت واگذاري مجاني خودروهاي با كيفيت به مردم با صرفه جويي درهزينه هاي سوخت و بيمارستاني و... در عرض چند سال كليه هزينه هاي مترتبة را جبران خواهد كرد.
٣. نظارت دقيق برصنايع آلاينده مثل پالايشگاه ها وكارخانه هاي آسفالت و كوره ها و... و اجبار انها به رعايت استانداردها و نصب فيلتر براي دودكشها و فاضلاب و تعطيلي بدون اغماض صنايع آلاينده
٤. نظارت دقيق بر کیفیت بنزين و گازوئيل مصرف داخلي و لزوم رعايت دقيق كيفيت سوخت خودروها به خصوص سوخت توليد داخل
٤. عدم اجازه ورود خودروهاي بي كيفيت چيني و تشويق به ورود خودروهاي با كيفيت اروپايي، آمريكايي و ژاپني حتي با حذف تعرفه ها
٥. نظارت دقيق بر رعايت فضاي سبز شهري و احداث كمربندهاي سبز اطراف شهرها و جلوگيري از ساخت و سازهاي بي رويه و بدون رعايت استانداردهاي شهرسازي مانند منطقه يك و ٢٢ تهران و ورد آورد و گرم دره كرج
٦. جلوگيري از فروش تراكم توسط شهرداري و سایر نهادها
٧. نظارت دقيق بر تفكيك زباله و احداث كارخانه هاي بروز توليد مواد با ارزش افزوده از زباله شهري مثل بيوكموست و بيوگاز
٨. اجبار دولت و دستگاههاي دولتي به سرمايه گذاري در توليد و استفاده از انرژي هاي پاك مانند انرژي بادي و خورشيدي و ژئوترمال به جاي سوخت هاي فسيلي
٩. ارايه طرح هاي تشويقي به مردم با سوبسيد براي نصب پانلهاي خورشيدي براي تأمين انرژي منازل
١٠. اجبار سازندگان و انبوه سازان مسكن و برج سازان به رعايت قوانين و استانداردهاي زيست محيطي و توليد ساختمانهاي سبز و بازيافت آب، انرژي و زباله
١١. سرمايه گذاري كلان دولت در زمينه تسهيل حمل و نقل عمومي درون و برون شهري به خصوص حمل و نقل ريلي و مترو يا ترامواي برقي
١٢. كاهش حجم حمل و نقل و ترافيك شهري با اجبار دستگاهها و ادارات به ارايه خدمات الكترونيك به مردم و آموزش مردم براي استفاده و همچنين كاركنان ادارات به پاسخگويي توام با احترام به مراجعه كنندگان غيرحضوري و نظارت دقيق بر نحوه اجراي آن
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
جمع آوری خودروهای فرسوده یک راه حل تقریبا رایگان داره اون هم اینه که بجای اخذ عواض گمرکی سرسام آور از وارد کنندگان از ایشان بخواهید بجایی بخشی از هزینه گمرکی بسته به نوع خودرو وارداتی از 5- 15 خودرو فرسوده اسقاط کنند (بصورت واقعی و عملی نه فقط هزینه معادل)
پیشنهاد مردم تا حالا کی ارزش داشته. واقعا راست می گویید اگر میخواهید به مردم ایران کمک کنید در مسیرهای پرتردد از جمله بزرگراهها وسیله نقلیه عمومی بکار ببرید نه جایی که فقط خودتان تردد دارید خط ویژه بزنید ضمن اینکه چگونه خودرویی که در اونور مرز 5 تا میسوزاند در داخل ایران حداقل سوختش 10 تاست یعنی تولیدات داخلی فقط باعث نابودی مردم خواهد شد.