نکته اینه که اون زمان سه درس برای آموزش فارسی بوده است
قرائت و دستور زبان فارسی
انشاء فارسی
املاء فارسی
در حالیکه اکنون تنها یک درس به نام فارسی هستش که اون هم معلوم نیست چی تو کلاس آموزش می دهند
برای همین است که نوجوانان هیچ آشنایی عمیقی با زبان مادری ندارند
نه شعری یاد دارند و نه نگارشی بلدند و اغلب هم املای کلمات را به اشتباه می نویسند و معانی بسیاری از لغات را نمی دانند.
به عنوان یک معلم با 25 سال سابقه ی تدریس در مقطع ابتدایی با اطمینان ویقین میگویم که نمره دادن به شیوه ی قدیم بسیار بهتر و کارامد تر از ارزشیابی توصیفی است. این موضوع را معلمانی که هر دو روش را تجربه کرده اند خیلی خوب درک می کنند.
این روش نمره دهی دقیقا مانند روش نمرش نمره دهی در اتحادیه اروپا و امریکا است... روش قدیمی نمره دهی باعث بحران های اجتماعی میشد که حالا خودش را نشان می دهد. هر گونه اترس و تحقیر بچه ها تاثیر مستقیم در رفتار های اینده انها دارد که در روش نمره دهبی قبلی کودک بجای تمرکز بر یادگیری از همان سنین پایین دلهره نمره داشت و از چوب و کتک معلم ابتدا و سپس تحقیر و سرزنش در خانواده و فامیل رنج می برد. نکته جالب این است که حتی در دانشگاه های اروپایی هم ملاک نمره دهی بر اساس A , B ,C , D است و به همین شیوه خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر ، توصیف شده است... نوع دروس هم در این کارنامه جدید عالی است. (تحصیلات بنده دکتری بیوتکنلوژی )