بهترين کاري که ميشه کرد اينه که افرادي مثل من که واقعا نياز چنداني به خط ثابت ندارند يک دوره تا ميتونن صحبت کنند (داخلي و خارجي) آخر برج قبضش رو پرداخت نکنند. تنها کاري که مخابرات ميتونه بکنه قطع تلفن هست ولي در عوص کمرش ميشکنه.
دلیلش فقط ی چیزه.کم شدن استفاده مردم از تلفن ثابت و رفع نیاز با شبکه های اجتماعی و اینترنت.گفتن چه کنیم چه نکنیم که همون پولو بگیریم.قیمتو میبریم بالا که با مصرف کم هم همون پولو بگیریم.چقدر خوب و راحت.اونوقت میرن در مغازه هارو به علت گرون فروشی می بندن
من کارشناس ارشد شبکه هستم و کاملا از جزئیات چنین خدماتی آگاه . هزینه نگهداری اصلا مبالغی نیست در مقابل درآمد مخابرات - برای طرح توسعه هم که کجای دنیا یک شرکت از جیب مردم شرکتش رو توسعه میده که اینجا اینکار رو میکنن . درآمد 1 سال مخابرات کلیه هزینه های 10 سال اونارو پوشش میده . فکر کنم فقط رقم فیشهای حقوقی مدیران هست که تغییر میکنه بعد از این افزایشها و نه کیفیت و حتی وضع کارمندان مخابرات هم تغییر نخواهد کرد .
رفتم مخابرات مرکز سعادتمند تو مرزداران . میگم یک سیم کارت همراه اول میخوام . میگه سیستم خرابه نمیتونم بدم . میگم یک پرینت از مکالمت تلفن همراهم میخوام می پرسه شمارت . شماره را دادم چند بار کلیدهای کی بر را زد ورفت سمت پرینتر وبعد با حالت معلومی اومد وگفت پرینتر مشکل داره شرمنده . نفر قبلی من هم یک کاری داشت که یادم نیست به اون هم گفتند سیستم خرابه ونیتونیم انجام بدیم . از جوونه پرسیدم خدائی چرا مردم را میپیچونید . ؟ قیافه حق به جانبی گرفت وگفت اقای محترم احترام خودتونو نگه دارید ما کی پیچوندیم ؟
البته من میدونم مشکل اون مرکز رئیسشه واون هم بلد نیست از کارمنداش چیزی بخواد ووقتی با کارمندش کار داره بجای احضار کارمند خودش میره تو اطاق کارمندها وکارمندها از جاشون هم بلند نمیشن وقتی رئیس میاد .
به کارمنده گفتم نفر قبلی را گفتید دستگاه خرابه به من هم گفتید سیستم خرابه پرینت هم که گفتید پرینتر مشکل داره . این پیچوندن نیست ؟ یعنی همه چیز تو این مرکز خرابه ؟ گفت خوب خرابه چکار کنم ؟ گفتم هیچی مردم را بپیچون عزیزم . مشغول باش