این آقای سید آقایی که نمی دونم چطور از سازمان تخصصی راه آهن سر در آورده است یا خواب است یا خود را به خواب زده است یا قرار است یک آدم بی خبر از همه جا مقصر شود.آخر اگر شیفت بدون گزارش به نفر بعدی تحویل شود که باید فاتحه راه آهن را خواند یا دیگر سوار هیچ قطار نشد . ضمن اینکه معموبا مجوز حرکت از طریق بی سیم صادر می شود مگر کارکنان یا ریس قطار تبریز هم خواب باشند که ندانند پشت بیسیم یکه قطار در پشت آنها مجوز حرکت گرفته .....
اگر حتی دو راننده قطار جی پی اس موبایلشان روشن بود از روی گوگل مپ میتوانستند مکان فطارها را ببینند. جی پی اس در هر قطار باید یکیش باشه خیلییی هم چیز پیچیده ای نیست به خداااا.....الان همه موبایل ها و دستگاه ها دارن....اینهمه هموطنانمون هم قربانی نمیشدن...
خيلي مسخره است!
در فيلم هاي قديمي با قطارهاي دودي ديده مي شد كه وقتي قطاري وارد قطهاي از خط حدفاصل دو ايستگاه مي شود، يك تكه چوب! شاخص مالكيت خط به لوكوموتيو ران مي دهند تا با خودش ببرد و در ايستگاه نباشد كه وقتي قطاري به آن مكان برسد به علت موجود نبودن اين جسم، كه وجود حقيقي و فيزيك دارد، هيچ قطار ديگري وارد آن قطعه از خط آهن نمي شود.
به نظرم آن شيوه قديمي بهتر از صدتا مجوز الكترونيك امروزي ايمني دارد!
"...شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است..." !!!!!
عجب توجیه مسخره ای. تا حالا نشنیده بودیم، بخاطر سرما مثلاً چراغ قرمز سبز نشه. مگه تغییر رنگ چراغ در مرکز کنترل و توسط اپراتور انجام نمیشه؟ نکنه خود اپراتور یخ زده بوده؟
"...در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل، فرد جایگزین از سابقه و دلیل قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده...."
این دلیل هم توجیه منطقی نداره. مگه میشه مسئولی که شیفتش عوض میشه، آخرین دستورات و تغییرات رو به نفر بعدی اطلاع نده؟؟؟؟؟
متاسفانه رفتار غیر مسئولانه یک نفر با عث مرگ 44 نفر شد.این وضعیت درسیستم اداری کشور سالهاست وجود دارد.وقتی که از ارباب رجوع کشته میشود به مراتب بیش از عمر این تعداد از مسافران است . منتها برای کسی اهمیت ندارد.این بار به این شکل خودشو نشون داد.خداوندرحمتشان کندومسئولین و مارا هدایت کند