ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
زمانیکه بلندمرتبه سازی و برج سازی مانند قارچ جمعیت را به تهران کشاند فکر این معضلات این روزها را هم میکردند.چه حجمی از این جمعیت اهالی تهران هستند؟نه مترو ونه ناوگان اتوبوسرانی جوابگوی مسافرمیباشد و نه خیابانها و اتوبانها.مدیریت ضعیف شهری باید پاسخگوی این پدیده وحشتناک باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
هزار احسنت
مجید
|
Israel
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
این وضعیت در شمال تهران چند دلیل ساده داره:
1- نمایشگاه بین المللی. نمایشگاه شهر افتاب هم خارج تهران هست. امید وارم نمایشگاه بین المللی تعطیل و جاش پارک احداث کنن نه چیز دیگری.
2- دوبله پارک کردن، چون شهر داری نمیره چند تا پارکینگ تو مناطق پر ترافیک احداث کنه مردم هم کارو گرفتاری دارن پس مجبورن دوبله بزارن. نمونه موفق پارکینگ رو من در مالزی و کوالامپور دیدم که کسی نیاز به پارک دوبله نداشت.
3- مراسم مذهبی مثل شب 29 صفر که تجریش رو خود پلیس بسته بود و من در اون ترافیک 5 ساعت گیر کردم.
فرامرز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
جمعیت زیاده. ترافیک اولین نبتجه اش هست. به زودی مشکلات خیلی بیشتری بوجود میاد. مثل هند و بنگلادش باید از سرو کول هم بالا بریم.
به نظر من کنترل جمعیت یکی از مهمترین اولیتهای کشوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
یک میلیون احسنت موافقم شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
مشکل از طراحی عالی خیابوناس مخصوصا پروژه های جدیده مثلا وقتی ته اتوبان چهار بانده رو وصل میکنن به ی خیابونی که دوتا ماشین بیشتر از کنار هم رد نمیشه بعد ی خروجی ورودی هم قبل و بعدش قرار بدی معلومه ترافیک چند کیلومتری تو تمام خیابونای دورش درست میشه ( ته یادگار امام زیر پل سئول )
خواهشا کسایی که این طرح های عالی رو میدن یا بار حداقل از محل بازدید کنن ببین اون طرح زیبایی که میدن میشه اونجا پیادش کرد یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ورودی تونل نیایش از کردستان داستانی داره از چپ و راست می خوان بزنن تو صف ماشین هایی که مثل آدمیزاد توی صف ورود به تونل هستند . افتضاحه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
خلاصه کلا، بسوزید و بسازید چون این گره را که با دست زده شده نمی توانند با دندان هم باز کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
در مسير بزرگراه 40 كيلومتري همت هيچگونه وسيله حمل و نقل عمومي يا مترو يا بي آر تي نيست چكار بايد كرد؟ . در فصول پائيز و زمستان كه طول روز كوتاه است بايد طرح ترافيك بجاي ساعت 5 بعد از ظهر به ساعت 3 بعد از ظهر و طرح زوج و فرد كه ساعت 7 بعد از ظهر ميباشد به ساعت 5 بعد از ظهر كاهش يابد تا مردم و بخصوص خانواده ها و خانمها زودتر به منزل برگردند تا ازدحام ترافيك صورت نگيرد .متاسفانه مسولان شوراي شهر به فصول سال و برنامه ساعت زوج و فرد و مشكلات خانواده ها توجه نميكنند. در ساعت حدفاصل 2 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر بزگراهها ترافيك خيلي كمي دارند لذا بار ترافيك 5 به بعد به عصر با هواي روشن انتقال دهند. همچنين در بزرگراه نيايش از منطقه 22 تا خيابان وليعصر بطول بيش از 15 الي20 كيلومتر نيز هيچگ.نه وسيله نقليه عمموي بي آر تي يا مترو نيست يا در مسير بزرگراه 20 اي 30 كيلومتري از جنوب شهر تا تقاطع شهربازي در شمال شهر نيز نه مترو وجود دارد نه سرويس عمومي بي آر تي . اينها همه درد مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
لطفا اين نظر را بعنوان پيشنهاد براي اجرا توسط مسولان مترو چاپ نمائيد: جهت استفاده بيشتر و سهل تر كليه اقشار مردم بخصوص افراد ميانسال و نسبتا سالمند پيشنهاد ميشود كه كليه پله هاي برقي ايستگاههاي مترو چه ورودي و چه خروجي پله هاي برقي تا سطح زمين ادامه داشته باشد نه اينكه يك فاصله طولاني بايد بريم پائين تا به پله برقي برسيم يا برعكس بيائيم بالا و دوباره كلي پله پياده طي كنيم تا به سطح زمين برسيم براي بسياري از مردم كه مشكل پادرد يا كمر درد دارند كه اكنون اين بيماري دامنگير بسياري ميباشد با اجراي اين پيشنهاد بخش زيادي از مشكلات رفت و آمدحل ميشود .نمونه اين پيشنهاد مشابه استفاده از پلهاي عابر پياده برقي و يا بدون برقي ميباشد كه استقبال مردم از پلهاي برقي بيشتر ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
برای سالمندان و معلولین باید آسانسور گذاشته بشه با نگهبان طوریکه هیچ قشر دیگه ای نتونه استفاده کنه. همینطور برای پلهای بی ار تی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
بزرگراه مدرس فاقد سيستم بي آر تي ميباشد بسيار ضروري است .مترو در مسير ديگري قرار دارد از خيابان شريعتي در شمال بسمت جنوب در هفت تير و بازار قرار دارد و مسافران خيابان وليعصر پارك وي و ظفر را تحت پوشش قرا نميدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
همینطور صیاد شیرازی. جالبه که راه حل وجود داره ولی خبری نیست
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
"مهماندار از توسعه شبكه حمل و نقل عمومي و افزايش محدوده زوج و فرد در شهر تهران به عنوان راهكارهايي براي كاهش حجم ترافيك اين روزهاي پايتخت ياد كرده."

واقعا تجربه شما اینو نشون داده که زوج و فرد باعث کاهش ترافیک میشه؟!
همین طرح زوج و فرد که قرار بود موقت باشه و کم کم به مردم شهر تحمیل شد! نتنها تاثیری در کاهش ترافیک نداشته بلکه باعث بیشتر شدن ترافیک هم شده. بعنوان مثال در یک خانواده 4 نفره که هر 4 نفر گواهینامه رانندگی دارند و قبلا یک اتومبیل داشتن وقتی طرح زوج و فرد برقرار شد پس از مدتی اون یدونه ماشین شد دوتا ، حالا یکی زودتر از ساعت شروع طرح از طرح خارج میشه یکی هم در ساعت طرح تردد میکنه و در ساعات پایانی روز هم هرکدوم از دو اتومبیل در هر نقطه شهر میرن و میان و همینطور در اخر هفته (بماند که یکی از اون دو اتومبیل هم به صورت قاچاقی میتونه توی محدوده طرح حرکت کنه!)
و مواردی ازین دست که مثال بالا یک نمونه کوچک و ساده بود. افزایش ساعت طرح هم فقط بار ترافیک معابر مرزی طرح رو بیشتر کرده تا ساعات پایانی طرح که ناگهان حجم انبوهی از ماشین ها وارد اون بشن.
به نظر میرسه طرح زوج و فرد بیشتر جنبه تزئین داره تا کاربردی. اگر تهران رو با شهرهای هم رده خودش در دنیا مقایسه کنیم متوجه میشیم تهران حمل و نقل عمومی تقریبا نداره. متاسفانه بجای برقراری خطوط بی ار تی و ایجاد بستر مناسب، به توسعه ناوگان تاکسیرانی پرداخته شده در حالی که همه شهروندان مطلع هستن که تاکسی ها در ساعات اوج ترافیک و بارندگی محو میشن یا بصورت در بست کار میکنن! که مایه شرم ساری سازمان تاکسیرانی باید باشه که نیست!
امیدواریم مسئولان شهر تهران عزم جدی رو برای گسترش خطوط بی ار تی با بستر مناسب و همین طور مترو در تمام نقاط شهر به کار ببندند اگرنیت حل مشکل ترافیک هست و نه کسب درآمد از اون.
و من ا... توفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
شهرداري در خدمت كارخانجات ماشين سازي سايپا و ايران خودرو ميباشد بهتر است بخش از هزينه هاي توسعه شبكه معابر از كارخانجات دريافت شود نه از محل جيب مردم و تراكم فروشي
نظرات بیشتر