کامران وکیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
تهران نفت ندارد، اما چند صد شرکت وابسته به وزارت نفت هستند که در تهران مستقر شده اند و هیچ کاری هم در این شهر ندارند!
ساختمان عظیم قطارهای مسافرتی رجاء(در تپه های عباس آباد) با بیش از 3 هزار نفر پرسنل در وسط تهران چه کاری برای انجام دادن دارند؟
چرا شرکتهای وابسته به وزارت نیرو به جای استقرار در مرکز کشور و مثالاً اصفهان باید در تهران باشند؟
وزارت کشاورزی در تهران چه کار دارد؟ آیا شیراز که بیشترین تولیدات کشاورزی را دارد، جای بهتری نیست؟
دهها سازمان فرهنگی در تهران باشند بهتر است یا در قم یا مشهد؟
و ...
راه حل کنترل ترافیک تهران افزایش ظرفیت مترو و گسترش شبکه راههای درون شهری نیست، راه حل آن تقویت زیرساختها در دیگر شهرهاست تا تمام سازمانها و نهادها و وزارتخانه ها و ... در تهران متمرکز نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
هزاران درود به شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
مشکل عرض خیابانها نیست. مشکل مردم پایتخت رعایت نکردن قوانین رانندگی است. در شهری که خود پلیس راهنمائی قوانین را نقض میکند ، چطور میشود از مردم عادی و عامی انتظار نظم و انضباط داشت.عملاً شهر تهران تبدیل شده به بزرگترین پارکینگ دنیا.با ساخت و گسترش خطوط مترو هم مشکل ترافیک حل نشد با زوج و فرد و افزودن ساعت منع تردد بازهم فرجی نشد. ترافیک شهری مدیریت علمی و کارشناسی نیاز دارد.خودرو شخصی مسافرکش است چون تاکسی کم است و درست کار نمی کند.حتی در بورکینوفاسو هم خودرو شخصی مسافر کشی نمی کند. تاکسی ها را به صورت آزانس تاکسی تلفنی مدیریت کنید تا در سطح شهر بدنبال مسافر پرسه نزنند، خطوط اتوبوس رانی را به صورت شعاعی و دایره ای مسیر تردد بدهید تا نیاز به تاکسی کمتر شود.مگر جمعینت نیویورک و پکن و توکیو و لندن از تهران بیشتر نیست؟ مدیریت ترافیک علم است و هنر نه شعار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
تقشه و ابزار گوگل باعث ترافیک و سر در گمی شده است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
شهرداری میتونه به کمک دانشگاه امیرکبیر اپلیکیشن مسیریابی باتوجه به وضعیت ترافیک تولید کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
اينكه هر روز شعار داده ميشود كه خودرو نبايد تك سرنشين باشد يعني افراد بايد مسافر كشي بكنند يا منظور ديگري است. بلاخره وقتي در مسيري وسيله حمل و نقل عمومي نيست يا فردي براي رفتن به سر كار بايد چند بار سوار و پياده تاكسي و مسافر كش شود البته اگر باشد و وقتش تلف شود درسته ؟ يا اينكه از وسيله شخصي استفاده كند؟ . هرشخصي با وسيله شخصي كه نميتواند به فكر اين باشد كه يك نفر كنار دستش از توي خيابان بردارد و سوار كند امروزها به افراد ناشناس كه نميشه اعتماد كرد و به ديگران ناشناس سواري داد .
دانشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
به آقای رئیس پلیس اطلاع بدهیدصبح ها اکثرا در اطراف میدان آزادی پلیس دیده نمیشه ولی ترافیک و ازدحام خودرو تا دلت بخواد.
محمد شریفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
فکر نکنیم با راه اندازی خط مترو 6 و 7 هم مشکل ترافیک خصوصا در نواحی شمالی کم می شود. این روزا ترافیک اصلی برای دسترسی شمال شرق به شمال غرب هست (نیایش ، همت ، یادگار و ...) بنابراین کسانی که میخوان از شمال شرق به شمال غرب برن هم نمی تونن از خطوط آینده مترو استفاده کنند (چون باید با مترو بیان مرکز شهر و بعد برن شمال شرق یا غرب و میشه بیش از 20 ایستگاه مترو و حداقل 60 دقیقه) بنابراین ترجیه میدن از تاکسی و ماشین شخصی استفاده کنند.
اگر طرحی مثل کمربندی مترو که دور تا دور تهران رو بزنه و با خطوط تقاطع داشته باشه درست بشه قسمت عمده ای از ترافیک شهر کم میشه.

البته یادمون نره که این روزا خیلی ها حتی اگر هم همه مشکل حمل و نقل عمومی حل بشه ماشین شخصیشون رو میارن که تو مسیر بتونن مسافر بزنن و یه گوشه ای از خرج زندگیشون رو دربیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
درست مثل نقشه متروی برلین. کمربندی فکر خیلی خوبیه. حتی میتونه روگذر باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
یکی از عوامل ترافیک خود ماموران پلیس هستند که با تصمیمات موضعی ترافیک رو مختل می کنند. نمونه اش مامورانی هست که جریان ترافیک عبوری از رمپ ورودی به بزرگراه ها را کنترل می کنند
من خودم هر روز بیش از 15 دقیقه در زیرگذر قیطریه به صدر پشت ترافیک می مانم در حالی که در بیشتر موارد بار ترافیک صدر آنچنان هم سنگین نیست و علاوه بر آن کم کردن عرض خروجی می باشد که مانند یک قیف عمل می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
آفرین یک همین صدر یکی پارک وی یکی کردستان به همت، ترافیک روونه ها ماشینا 10 دقیقه هم معطل نمی شن بعد آقا پلیسه احساس مسئولیت می کنه گنر بزنه میاد آنچنان گرهی میندازه تو ترافیک که تا 2٫5 ساعتم نمی شه بازش کرد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
یعنی افزایش تعداد آپارتمان ها و برج های شمال شهر و افزایش تعداد ماشین ها هیچ تاثیری در ترافیک نداشته؟؟
خوش به حال خودم که ماشین ندارم و فقط با مترو و بی آرتی میرم، از همه هم زودتر میرسم!
زنده باد مترو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ببینم مترو هنوز هم دستفروش داره یا نه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
مهاجرت بي رويه به شهري كه براي سه ميليون نفر نه سي ميليون نفر تاسيسات زير بنايي دارد. اگر روند مهاجرت كنترل نشود در اينده همه ايران در تهران خواهند امد و يا نهايتا چنذ كلان شهر.
==
حتي بسياري از نمايندگان شهرستانها هم در تهران زندگي مي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
اينكه هر روز شعار داده ميشود كه خودرو نبايد تك سرنشين باشد يعني افراد بايد مسافر كشي بكنند يا منظور ديگري است. بلاخره وقتي در مسيري وسيله حمل و نقل عمومي نيست يا فردي براي رفتن به سر كار بايد چند بار سوار و پياده تاكسي و مسافر كش شود البته اگر باشد و وقتش تلف شود درسته ؟ يا اينكه از وسيله شخصي استفاده كند؟ . هرشخصي با وسيله شخصي كه نميتواند به فكر اين باشد كه يك نفر كنار دستش از توي خيابان بردارد و سوار كند امروزها به افراد ناشناس كه نميشه اعتماد كرد و به ديگران ناشناس سواري داد .
نظرات بیشتر