عجب. یعنی هیچ راه حلی نیست؟ مثلا نمیشه تعداد اتوبوس ها رو زیاد کرد؟ نمیشه از نیروهای متخصص برای کنترل ترافیک استفاده کرد؟ نمیشه برای کارمندان سازمان های دولتی سرویس حمل و نقل در نظر گرفت؟ نمیشه شرکت های بزرگ رو وادار کرد تا برای کارکنان سرویس تهیه کنند؟
اگر وسایل حمل ونقل عمومی (تاکسی،مترو،اتوبوس و مینی بوس )مجانی بشه مشکل ترافیک حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
با رايگان بودن مترو و اتوبوس ها و افزايش ظرفيت آنها ، مي توان از بار ترافيك كاست
ناشناس
||
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
خیر، اشتباه میکنید. خیلی از افرادی که با خودرو شخصی در خیابانها تردد میکنند به هیچ وجه حاضر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیستند. خیلیهایشان خیابان گردی میکنند!!!
يك پيشنهاد دارم پليس كاري به چراغهاي راهنمايي نداشته باشد
چراغ دستي مي كنن بعد يادشون ميره كه بايد يك طرف سبز هم بشه
اگر يك مطالعه كنيد مي بينيد حداقل نيمي از ترافيك سر همين مسئله است
از طرفي عادت كرديم صورت مسئله را پاك كنيم
به جای مدیریت تردد برای مدیریت توقف باید فکری کرد، زیرا عمده مشکل ترافیک و آلودگی هوا از خودروهای تک سرنشین است که 85% زمان فعال روز را با اشغال حاشیه خیابان های اصلی در حال توقف (پارکینگ)بسرمی برند،پس راه حل:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
جزئیات هم مثل کلیات به درد خودت میخوره ... اصلا میدونی چی نوشتی؟؟
يكي از عاجلترين كارهايي كه بايد شود اين است كه نظم و فرهنگ عبور و مرور را افزايش داد كه براحتي با آموزش و ابزار كنترلي مانند دوربين هاي نظارت تصويري قابل دسترس است مانند مسائلي چون حركت بين خطوط، حذف پارك هاي دوبله و سوبله، نظم در عبور از تقاطع ها و....
شاید عجیب باشه ولی مدرنترین راه در کشورهای دیگه road diet یا کم کردن معابر است. تحقیقات نشان داده با افزایش معابر(عرض خیابانها ، پارکینگهاو...) نه تنها ترافیک کم نمیشود بلکه بیشتر هم میشود و علت آن افزایش چند برابری تقاضا برای استفاده از خودرو شخصی بازا میزان افزایش معابر است.یعنی مثلا اگر یک خیابان با گنجایش 1000 اتومبیل به معابر اضافه بشود تقریبا 3000 خودرو به خودروهای شخصی اضافه میشود
طبق همین گفته بالا 60 درصد مسافرتهای روزانه توسط مسافرکشهای شخصی و ماشینهای شخصی انجام میگیره و 40 درصد باقیمانده توسط سیستم حمل و نقل عمومی. آیا شما تاکسی اتوبوس یا مترو بدون مسافر دیده اید؟!
همین گفته به وضوح نشون میده که اگر مشکل ترافیک بخواهد حل شود باید سیستم حمل و نقل عمومی درست شود و بقیه کارها هیچ سودی نداره.
(جالبه که ظرفیت مسافرکشهای شخصی 4 برابر ظرفیت مترو هست. یعنی سیستم حمل و نقلی درست کردیم که 4 برابر مترو ظرفیت داره اونم بدون هیچ کمک یا سرمایه گذاری از طرف دولت....) و اگه این مسافرکشها یک روز هیچ مسافری جابجا نکنند 40 درصد مسافران در راه خواهند ماند!