خودروهای مسافرکش را سر و سامانی دهید و اغلب که مجهز به کولر هستند را وادار به روشن نمودن کولرشان کنید. اتوبوسهای خطی را مجهز به کولر کنید، شبیه کوره در حال حرکت می مانند، نه پرده ای، نه کولر. کیفیت حمل و نقل یکسان نیست، حداقل اتوبوسها را مجهز کنید، ماشینها را مجبور به روشن کردن کولر کنید.
پس این طرح ترافیک و زوج و فرد چیه؟
واسه اون پول بدریافت می شود و برای بقیه معابرم جدا؟
طرح اینجانب:
1-برای ورود به هر خیابون مبلغ 20 هزارتومن بگیرید.
2-برای هر چرخش به راست یا چپ از فرعی به اصلی 10000 تومن و به فرعی مبلغ 5000 تومن دریافت کنید.
3-حداکثر توقف در هر خیابان 20 دقیقه بوده و بعد از آن به ازای هر یک دقیقه اضافه مبلغ 2000 تومن دریافت کنید.
4-تمامی نرخ ها برای موتور سواران و پلاک شخصیها برابر می باشد.
5-تاکسی ها در صورت استفاده از بیمه خاص این طرح، ماهانه 100 هزارتومن به شما بدهند. در غیر این صورت همانند شخصی با آنها رفتار شود.
6- برای شریانهای اصلی پایتخت همانند بزرگراه ها و خیابانهای با طول بیشتر از 20 کیلومتر ، 50 درصد به مبالغ فوق افزوده می گردد.
با اجرای این طرح دیگر بعید است خودرویی در حال حرکت ببینید.
حتی به نظر میرسد با این طرح ایران خودرو و سایپا حداقل تا 10 سال آینده درآمد خوبی داشته و نیاز به تولید ندارند. و قلب تولید آنها را با سیمان برای 10 سال گرفت وفقط به تحقیقات خودرویی پرداخت.
متاسفانه مدیریت ناکارامد و عدم امنیت در اتوبوس های شلوغ -تنها راه همیشگی مدیریت شهری افزایش طرح اصلی- زوج و فرد و نهایتا فروش و درآمد زایی...بی پاسخگویی به حد نهایتا ش شده ..
اصلا اینجا کسی پاسخگو هست؟
تهران دیگه به پارکینگ خودرو ها تبدیل شده است ....!!!!
ورودی 1000 دستگاه ، خروجی فقط 100 دستگاه !! به این میگن حل معادلات دیفرانسیل در ریاضیات جدید .
نه متولی ، نه مسئول پاسخگویی ! خدا رو شکر همه باهم کنا آمده ایم در صلح وصفا و آرامش
علاوه بر راه حل هایی که سایر خوانندگان تابناک ذکر کردند به نظرم پلیس باید اجازه بده که شب هم در برخی از مناطق مغازه ها یا پاساژها باز باشند تا مقداری از حجم ترافیک به ساعت های خلوت منتقل بشه. مثل خیلی از شهرهای بزرگ دنیا. حتی اگه امکانش باشه که برخی از ادارات خاص که تعداد ارباب ها رجوع های زیادی دارند اونها هم در ساعاتی از شب یا به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی خدمات ارائه بدند، کمی از بار ترافیک روزانه کم میشه. اما معمولا پلیس ترجیح میده به جای تامین امنیت فروشندگان در شب، دستور بده که همه مغازه ها حتی اغذیه فروشی ها در تهران بعد از ساعت ۱۲ تعطیل کنند.
آقایان پلیس در راهور راه حل را خالی کردن جیب مردم میدانند اول عومل خودشان را اموزش دهند که از دستکاری کردن چراغها دست بردارند و بی جهت مانع عبور ماشینها نشوند دوما کجای دنیا اخذ پول برای عبور از خیابانهای عادی شهر رسم است البته در این کشور هیچ چیزی عجیب نیست ایران سرزمین عجایب شده است میتوان برای بازدید از عجایب حتی توریست جذب کرد این راهکار بهتری است بلیطش را هم همین آقایان بفروشند تا دست از سر مردم بردارند و راهکارهای مالی ارایه ندهند .
به نظر بنده بخشی از مشکلات ترافیک شهر تهران به راحتی توسط مسئولین قابل رفع کردن می باشد. بعنوان مثال صرفا در صورتی که تعداد واگن های فعال مترو تهران (با همین خطوط مترو موجود) افزایش یابد و فاصله تردد قطارها به نصف کاهش پیدا کند ظرفیت حمل و نقل با مترو در تهران دو برابر افزایش خواهد یافت. بنده علاقه ای به رانندگی با خودرو شخصی ندارم اما متاسفانه تردد روزانه با تاکسی، ماهیانه هزینه زیادی را به همراه دارد. به دلیل ازدهام بیش از حد، تردد با مترو نیز مقدور نیست. سیستم مترو ظرفیت جابجایی انبوده شهروندان را ندارد. پس ناچار به تردد روزانه با خودروی شخصی بصورت تک سرنشین می باشم. شاید تعلل مسئولین در این رابطه تاحدی عمدی است چون در صورتی که شرایط زندگی شهروندان در تهران تسهیل گردد موج مهاجرت به تهران افزایش می یابد اما با یک حساب کتاب ساده می توان دریافت که سود آن به نفع اقتصاد، سیستم سلامت، محیط زیست و امنیت روانی شهروندان و جامعه می باشد.