بیشتر محدودیت ها و طرح های پلیس فقط انتقال ترافیک از جایی به جای دیگر است
روزهایی که محدوده زوج و فرد می شود طرح اصلی تمام خودرو ها مجبور می شوند از هاشیه طرح عبور کنند و نتیجه اش می شود ترافیک چند برابر امام علی و همت
وقتی ورودی بزرگراهها را مسدود می کنند نتیجه می شود ترافیک سنگین در ورودی ها و خیابانهای بالادست آنها و خلوتی ظاهری بزرگراها
در صورتی که نبودن این طرح ها باعث پخش شدن یکنواخت ترافیک در شهر می شود.
يكى از عمده ترين دلايل آلودگى هوا وسايل نقليه در سطح كلانشهر تهران هست كه اكثر اين وسايل نقليه يا ارابه هاى مرگ ساخت دو كارخانه كشور هستن كه در ساليان گذشته نه تنها قدمى براى به روز كردن محصولات خود بر نداشتن بلكه طبق گفتگو با بعضي از خريداران از محصولات سال هاى قبل رضايت بيشترى دارن و در مقابل اكثريت مصرف كنندگان هم باتعرفه هاى گمركى بالا قدرت خريد محصولات خارجى بهتر از هر جهت رو ندارن و به نظر شخص بنده كه فكر نكنم نظرم مهم باشه تا زمانى كه تعرفه گمركى بالا باشه و كاهش نداشته باشه اين دو شركت ميلي نه براى رقابت حتى براى رضايت نخواهند داشت و متاسفانه طبق شنيده ها شاهد افزايش تعرفه تقريبا صد در صدى در سال اينده خواهيم بود.و زمانى كه صحبت از اين دو كارخانه به ميان مياد بيكارى صد هزار نفر و حمايت از توليد ملى دو پارامترى هستن كه ازديد مسئولان نميشه ناديده گرفت وما نيز قطعا حامى توليد ملى هستيم ولى تا كى ما ميتونيم اين خودروها رو تحمل كنيم
آلودگی هوای تهران مقوله ای ایست کاملا پیچیده و برای همین زوج و فرد کردن ترددها و گسترش محدوده طرح ترافیک جواب نمیدهد . جواب علت آلودگی را باید در دانشی به اسم "توسعه پایدار" جستجو کرد.
تهرانی که ظرفیت اکولوژیکیش 4 الی 5 نفره چرا باید 10 میلیون شبها و 15 میلیون روزها جمعیت داشته باشد . چرا توسعه متوازن در کشور انجام نمیشود تا مهاجرت بی رویه به تهران کنترل گردد . علت عدم رعایت طرح تفصیلی و ساخت و سازهای بی رویه و نابودی باغها ودالانهای هوایی تهران چیست ؟ چرا در تهران ترافیک میشه و خودروها به همین علت بنزین بیشتری میسوزانند ؟ چرا حمل و نقل عمومی شدیدا ناکارآمد است ؟موتورخانه های ساختمانهای تهران که روز به روز بیشتر میشن گاز طبیعی مصرف میکنند و از خودرو بیشتر آلایندگی دارند ، چه کسی موتورخانه های ساختمانها را کنترل میکند ؟ بیشتر ترکیبات سمی توسط موتورسیکلت ها در هوای تهران رها میشود و بیشترین ذرات معلق توسط کامیونها بین 10 شب تا 6 صبح ،!! چرا مردم نباید قادر باشند خودروی هیبریدی بخرند که هم بنزین کمتری مصرف میکنه و هم آلایندگی نداره و به جاش مجبور باشند آشغالهای ایران خودرو و سایپا رو بخرند ؟
دقت کنیم خودرو ها درسته در آلایندگی نقش دارند ولی نباید نقش آلاینده های دیگر را که مراتب از خودرو سهم بیشتری دارند نادیده گرفت
یک پنجم جمعیت کشور را جمع کردید توی تهران. بعد می خواهید هوای سالم داشته باشید البته آلودگی هوا گرانی بیکاری فسادمالی و...مهم نیست ما امنیت داریم البته ناگفته نماند همین امروز نامردها از داخل ماشینم. یک خرده وسایلم را دزدیدند
روزهایی که محدوده زوج و فرد می شود طرح اصلی تمام خودرو ها مجبور می شوند از هاشیه طرح عبور کنند و نتیجه اش می شود ترافیک چند برابر امام علی و همت
وقتی ورودی بزرگراهها را مسدود می کنند نتیجه می شود ترافیک سنگین در ورودی ها و خیابانهای بالادست آنها و خلوتی ظاهری بزرگراها
در صورتی که نبودن این طرح ها باعث پخش شدن یکنواخت ترافیک در شهر می شود.