جالب اینجاست همین پراید در اصل محصول شرکت فورد امریکاست که در کره جنوبی به نام کیا تولید شد درباره تویوتا هم که عزیزان میگن برای لوازم یدکیش به مشکل میخوریم بهتره بدونن خودروسازان جهانی شبیه خودروسازهای وطنی نیستند که بعلت نداشتن رقیب هر کاری خواستن انجام بدن شما الان به هر دهات افریقایی هم برید لوازم تویوتا پیدا میشه فقط مشکل اینجاست که اگر تویوتا یا هر شرکت خودروساز دیگه ای هم بخواد اینجا کاری انجام بده تا عزیزان دلسوز براشون حسابی منفعت نداشته باشه و نتونن معادل ده تا ماشین از روش بخورن اجازه ورودش را نمیدهند
در زمان نوجوانی فیلم هایی تماشا می کردیم که موضوع آن ها باندهایی مافیایی سیسیلی و برایمان چیز عجیبی بود. اما الآن متاسفانه شاهدیم که باندهایی بمراتب خطرناک تر از باندهای سیسیلی در کشور جولان می دهند. از اختلاس های میلیاردی متعدد، از وام های میلیاردی که گیرندگان آن حاضر به پس دادن آن نیستند، از ساطان های متعدد وارد کننده و ... . نیز باندهای مافیایی خودرو که –قطعاً بی ارتباط با برخی مسولین نیز نبوده- حاضر نیستند از سودهای سرشار ناعادلانه فروش خودرو صرفنظر کنند. اگر مسولی واقعاً آنقدر فطرت و وجدانش بیدار باشد که از برای کسادی کار تولید خودرو و بیکار شدن دیگران ناراحت شود مطمناً چنین وجدانی حاضر نخواهد بود که خودرویی تحویل دیگران دهد که در آن آتش گرفته و بسوزد و یا بیشتر اوقات در نمایندگی ها و تعمیرگاه ها سرگردان باشد و یا هوا را این چنین آلوده کند. من فکر می کنم مشکل خیلی ریشه ای تر از این هاست. مشکل همین نبود تعهد و احساس مسولیت در قبال صاحبان اصلی مملکت است. در این شرایط است که مشکل گردوخاک نیز که با کاشتن نهال تا حد زیادی حل خواهد شد هنوز که هنوزه حل نشده، بحران آبی و از بین رفتن سفره های آب زیرزمینی روز بروز بیشتر می شود و .... تا صداقت نباشد کارها درست نمی شود.
پنج سال تفاوت مصرف بنزین این ماشین ها رو به صورت نفت خام بگیرن. خیلی هم اکازیون... کسی نشسته حساب کنه؟ میشه حدودا هر ماشینی بیش از ۶۰ هزار دلار. اونا هم که بصورت نفت میخواستن یعنی چیزی به اسم تورم براشون معنی نداشته. همین بنزین رو دولت پولشو از مردم میگیره. این پیشنهاد میشد پولی که داره از مردم میگیره رو خودش از جیبش بده. مطمئن باش اگه برای طرف مقابل سود کلان نداشت این پیشنهادو نمیداد.
راستی، اینم یادتون باشه که هیچ قراردادی منعقد نمیشه مگر این که یه سود درست و حسابی برای یه آقازاده ای چیزی داشته باشه. خوب مشخصه این قرارداد سودی نداشته دیگه سرو صدا چرا؟ آخه کدوم قرارداد برای مردم تا الان منعقد شده که شما نگران این یکی هستی.
پاسخ ها
ناشناس
||
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
بدید به اونها بهتره یا آتیش بزنید دودش هم بره تو ریه هاتون؟! طرح جایگزینتون چی هست؟ پولی دارید برای جایگزینی و نوسازی؟ نه پس مفتی براتون کار میکنن و از جیبشون هم یه پولی میزارن...
این همه فضاحت به محیط زیست و سلامت و ایمنی مردم با فروش اجباری و فشارهای مثلا قانونی برای انداختن ماشین ها و موتور های بنجل داخلی به مردم بینوا و ممنوعیت های مختلف و قوانین من درآوردی برای افزایش تعرفه خودروهای باکیفیت کافی نیست ؟واقعا شما مسولین مردم را چه فرض کردید؟!
واقعا فکر نمیکنید دیگه وقتش شده بس کنید ؟!
تا کی چوب این چند تا کارخانه رو باید مردم بخورن ؟؟؟؟؟؟؟
از محل صرفه جویی سوخت وهزینه مقابله با آلودگی هوا علاوه بر هزینه های خرید خودرو نو ، میشه حقوق پرسنل کارخانجات رو هم تامین کرد تازه مردم هم خودرو ایمن سوار می شوند و آمار تصادفات و مرگ و میر هم کم میشه یخورده دلشون هم خوش میشه
به پیر و پیغمبر ما خودرو ساز شو نیستیم چند سال دیگه باید بگذره تا حضرات قید خودرو ساز شدن رو بزنند موتور ملی که از آلمان آمد و الباقی هم که مشخصه
لازم به ذكر است كه اين پيشنهاد و يا مشابه ان در دهه هفتاد همزمان با أزادي ورود اتومبيل بعد از سالها ممنوعيت مطرح بود تا جاييكه بعضي از وارد كنندگان در پي مذاكره با كارشناسان متخصص انرژى و اقتصاد دانان براي براورد هزينه - فايده اين طرح جهت ارائه به مسئولين صنعتي - بازرگاني وقت برامدند . كه البته از سوي مسئولين استقبالي نشد و اين طرح حتي از جيب بخش خصوصي هم عملياتي نشد. نكته ان است كه در ان سالها دخالت بخش غير عامل در همه شئون از جمله انرژى و خودرو فراگير نشده بود و شائبه فساد و رانت هم بسيار كمتر بود.