اگر امثال ایران خودرو و سایپا با ورود خودروهای خارجی به کشور با تعرفه پایین گمرکی مجبور به رقابت و خلاقیت میگشتند مردم هم میتوانستند با حق انتخاب و خرید خودروی کم مصرف و ارزان دغدغه سوخت را نداشته باشند و اصلا در چنین محیطی قیمت سوخت در اولویت و تاثیر گذار برروی سایر قیمتها نخواهد بود.
برای مثال در کشور با اقتصاد رقابتی ژاپن قیمت بنزین به صورت روزانه و بر مبنای معادلات بازار جهانی نفت تغییر میکند و با این که این تغییر قیمت هرروزه در جایگاههای عرضه سوخت اعمال می گردد هیچ تاثیری بر قیمت سایر کالاها ندارد.
مشکل ما چندین کار خانه ویژه خوار خودرو سازیست که با تولید بی کیفیت و بدون رقابت تمامی ارکان اقتصادی کشور
را زیر سوال میبرند ایضا اضافه کنید چندین کارخانه تولید قطعات و لوارم یدکی را که بیشتر از آن که قطعه ساز باشند وارد کننده قطعات بی کیفیت گشته اند البته با نام برند داخلی.
کاملا مقاله درست و بجایی بود . انصافا که حرف خیلی از مردم رو زدید . مگه میشه درآمد ما خیلی کمتر از عرف جهانی و منطقه ای باشه اونوقت پول بنزین رو به قیمت جهانی پرداخت کنیم ؟؟؟؟
پاسخ ها
فرهاد
||
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
آخه برخی بنزین ماشینشون را تو کانادا و آمریکا پر میکنند! اینجا که ماشین دولتی سوار میشن!!!
ناشناس
||
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اتفاقا اصلا هم مقاله درستی نبود. دوستان ژورنالیست فقط دنبال خونده شدن مطلبشون و پیدا کردن مخاطب هستند برای همین به مانند سیاستمدران سعی می کنند سخنان پوپولیستی زده و عوام را با خود همراه کنند. مهم اینه که شما راهکار ارائه بدی وگرنه همه می دونند درامد تو ایران پایینه. اگه اصلاح قیمت انجام نشه خود قوائد علم اقتصاد یک روزی تقاص سختی از همین مردم خواهد گرفت
تعرفه واردات خودرو رو صفر کنید تا مردم ماشینی بخرند که نصف یا حتی کمتر خودروهای داخلی بنزین مصرف میکنه اونقت قیمت بنزین رو هم واقعی کنید. وقتی به زور ماشینی به مردم میفروشید که مصرفش 120 یا 10 لیتره نباید قیمت ها رو هم بالا ببرید/
خوب چرا روی بنزین متوقف میشید؟ دیگر اقلام وارداتی رو هم وارد استدلالتون بکنید. قیمت همه چیز به این ترتیب باید به تناسب بیاد پایین و دولت باید از محل درآمدهای نداشته اش به همه ی اقلام وارداتی یارانه بده!
یادش بخیر! زمان جنگ بود و تحریم و مشکل فروش نفت و با سربازهایی از تمام کشورها تو جبهه میجنگیدیم اما ...
دلار 40 تومن بود و بنزین ... نگم بهتره اشکتون در میاد!!!
جنگ تموم شد و درها باز شد و سازندگی و صفا ... اول بسم الله دلار رفت رو 175 تومن و تازه تحریمهای زمان جنگ هم رفته بود.
دیگه دولتهای وقت یاد گرفتن چه جوری میشه با فروش دلار کسری بودجه را جبران کنند و این داستان ادامه پیدا کرد...
تابناک عزیز از قیمت بنزین مهمتر قیمت غذا در ایران هست که نسبت به کشورهای همسایه ونسبت به دستمزدها واقعا بالاست.در کشور ما بجای ارزان کردن غذا از ان مالیات ارزش افزوده میگیرند.در ترکیه ساندویچ کباب ترکی گوشت مرغ با (۲.۵لیره)۳۰۰۰تومن در دسترس هست واین در حالیست که در امدها بالاست.آذربایجان ارمنستان وگرجستان غذا از ایران ارزانتر ودبی حدودا هم قیمت ایران باتوجه به اختلاف درامده.بقول خود شما یک کارگر در ایران حتی روزی سه وعده نیمرو نمیتواند برای خانواده خود تهیه کند واین وحشتناک است.لطفادر گزارشهای اتی به مقایسه میدانی قیمت غذا بپردازید وایتها که حقیر نوشتم بر اساس مشاهدات شخصی خودم بود ودر جایی نخواندم.ممکن است کسی ترکیه رفته ودر نقطه ای توریستی غذایی بسیار گران هم خورده باشد اما نقاطی که مردم عادی حضور دارند قیمت واقعا پایین بود.در اذریایجان یک وعده غذای پر انرژی با ۱.۵منات یا حدود۴تومن در دسترس بود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
قضیه نان همین چند وقت پیش چنان افتضاحی برای برخی بود که زود ماله کشی کردن!!!خخخخخخخخخخ
ناشناس
||
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
عزیز دل برادر گل گفتی ، در استرالیا از گرانترین کشورهای دنیا قیمت مواد غذایی در سوپر مارکتها با ارزش افزوده از ایران ارزونتره . در اروپا هم اروزنتره .مواد غذایی در ایران هم سطح قیمتهای بین المللی است ولی دستمزدهایش در سطح بنگلادش .
برای مثال در کشور با اقتصاد رقابتی ژاپن قیمت بنزین به صورت روزانه و بر مبنای معادلات بازار جهانی نفت تغییر میکند و با این که این تغییر قیمت هرروزه در جایگاههای عرضه سوخت اعمال می گردد هیچ تاثیری بر قیمت سایر کالاها ندارد.
مشکل ما چندین کار خانه ویژه خوار خودرو سازیست که با تولید بی کیفیت و بدون رقابت تمامی ارکان اقتصادی کشور
را زیر سوال میبرند ایضا اضافه کنید چندین کارخانه تولید قطعات و لوارم یدکی را که بیشتر از آن که قطعه ساز باشند وارد کننده قطعات بی کیفیت گشته اند البته با نام برند داخلی.