آفرین تابناک، لطفا این قضیه را پیگیری کن. من بهمن پارسال از طریق عظیم خودرو برای دریافت چهارماهه توسان با پرداخت 176 میلیون ثبت نام کردم، هنوز هم تحویل نداده اند. احتمالا اگر بخواهند تحویل بدهند من بجای 176 میلیون باید 260 میلیون بپردازم که این مساله بعد از یکسال انتظار اجحاف بزرگی در حق مصرف کننده است.
شما نگاهی بیاندازید به سیاستهای واردات خودرو در سال جاری و نتایج آن که خودروهای وارداتی بین 30 میلیون تا 200 میلیون تومان نسبت به سال قبل افزایش قیمت پیدا کرده اند آنوقت متوجه خواهید شد که مشکل بسیار ریشه دارتر از اینهاست منتها کو گوش شنوا ؟!!!
ماجرا ازاینقرار است که شرکت کرمان موتور در طول دوره بسته بودن سایت ثبت سفارش و علیرغم نداشتن سهمیه ثبت سفارش از قبل، باهدف جذب سرمایه چند ده میلیارد تومانی، اقدام به ثبتنام گسترده محصولات هیوندای با قیمت قطعی کرده است و حالا با بالا رفتن عوارض گمرکی واردات خودرو درخواست دریافت تفاوت قیمت چند ده میلیونی مینماید و مشتریان خود را مجبور میکند از میان سه گزینه انصراف، دریافت ماشینی دیگر با قیمت نامشخص در خرداد سال آینده و یا پرداخت مابهالتفاوت چند ده میلیونی انتخاب نمایند.
ازآنجاکه سایت ثبت سفارش از تیرماه 96 بسته بوده است و ثبتنام خودرو در مهر 96 انجامشده است و طبق قوانین ثبتنام قطعی بدون ثبت سفارش خلاف است. بنابراین دو حالت متصور است:
1- کرمان موتور از قبل ثبت سفارش داشته است و بر اساس آن ثبتنام کرده است که در این حالت مشکلی نبوده و باید و میتوانسته ماشین را با تعرفه گمرکی قبلی تا آذرماه تحویل میداده است.
2- علیرغم نداشتن ثبت سفارش و اطلاع از بسته بودن سایت ثبت سفارش، به هدف جذب سرمایه اقدام به ثبتنام از مشتریان کرده است که به علت بسته بودن سایت ثبت سفارش و بالا رفتن تعرفه گمرکی نتوانسته به تعهدات خود عمل نماید، که در این حالت تخلف و بهنوعی کلاهبرداری صورت گرفته است.
شرکت کرمان موتور برای توجیه این رفتار غیرمسئولانه خود به ماده 17 و 24 قرارداد فروش استناد میکند، با توجه به توضیحات بالا و مطابق مفاد قرارداد، فروش با قیمت قطعی و تعهد تحویل آذرماه انجامشده است و باید در آبان ماه دعوتنامه تکمیل وجه توسط کرمان موتور صادر میشده است؛ بنابراین ماده 17 قرارداد (پرداخت تفاوت عوارض توسط مشتری در زمان تحویل) مصداق ندارد چراکه تغییر عوارض در 10 دیماه 96 اجرایی شده است تعهد تحویل مربوط به آذرماه بوده است پس در زمان تحویل تغییر تعرفهای وجود نداشته، همچنین ماده 24 قرارداد (شرایط فورس ماژور) نیز مصداق ندارد چراکه سایت ثبت سفارش دو ماه قبل از زمان ثبتنام از مشتری بسته بوده و کرمان موتور با علم و اطلاع از این موضوع ثبتنام کرده است.
سلام اگر قرار باشه تولید کننده خودرو وارد کننده بشه
چه دلیلی داره با افزایش تعرفه از تولید کننده ای که وجود واقعی نداره حمایت بشه اونم از جیب مردم
ثانیا خودرو وارداتی که داره وارد میشه حتی با تعرفه قبل سطح قیمت متفاوتی با خودرو تولید داخل داره مشتری پراید با مشتری اکسنت و کرولا متفاوته پراید سوار کرولا سوار نمیشه کرولا سوار پراید سوار نمیشه
این وسط فقط با پول و جون مردم از خودرو ساز سو استفاده گر حمایت بی جا میشه
اگر یه بچه هم بود بعد این سال ها نیاز به حمایت نداشت ، نه این بچه واسه ما بچه میشه نه این خودرو ساز واسه ملت خودرو ساز
امیدوارم مسیولین درک کنند