ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
مدارس کشور باید از هر نظر یکسان باشد تا عدالت برقرار شود. بچه تیزهوش و غیر تیزهوش نداریم. همه استعداد و توانایی های بالقوه دارند که خداوند به آنها داده است.
باید مدیران و معلمان معتاد و بیسواد و لاابالی از آموزش و پرورش اخراج شوند تا فرزندان این کشور بتوانند رشد و نمو داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این ها دارند ریشه آموزش و پرورش نیم بندی که داریم را میزنند
مدارس غیر انتفاعی نتنها مدرسه نیستند بلکه به اندازه یک منزل مسکونی هم امکانات ندارند
یک زیر زمین را مدرسه میکنند میگویند غیرانتفاعیه (غیر دولتی) در صورتی که مدرسه خصوصی باید امکانات خصوصی هم داشته باشد که ندارند
این پول ها را در جیب دلالان میریزند
فساد مگر شاخ و دم دارد؟
غلامرضا شاهرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
آقايان در آموزش و پرورش بيرون مدرسه غير انتفاعي دارند. وقتي مدارس نمونه و تيز هوشان تعطيل شود كاسبي شان خوب مي شود.
افرادي كه اين پيشنهادها را مي دهند فقط به فكر پاك كردن صورت مسئله مي باشند و هيچ جايگزيني ندارند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
والا اینهمه تیزهوش دادیم تو بازار فقط خدمت به آمریکا و اروپا کردیم... وقتی برنامه و زیرساخت بهره مندی از تیزهوشان رو نداریم همون بهتر هزینه الکی نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
وقتی سد نداریم بهتره بارون هم نیاد
حبيب سهرابي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با اين كار فقط جيب مدارس غير انتفاعي پر پول مي شود

اين افراد حتما سهامدار مدارس غير انتفاعي هستد

از اين به بعد اگر پول داشتي مي توني مدارس خوب درس بخواني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حذف مدارس استعدادهای درخشان اقدام درستی هست

همه مردم نخبه هستند

خیلی زشته که بودجه دولتی رو برای یک عده، بیشتر خرج کنند

این تبعیض ها باید جمع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با این حساب دانشگاه شریف را هم حذف کنیم، چون تمام سیصد هزار دانشجوی ریاضی، شریفی هستند و لیاقت تحصیل در شریف را دارند.
نهاد مرجعیت را هم حذف کنیم، چون تمام چند صد هزار طلبه ی موجود، نخبه هستند و ظرفیت مرجعیت را هم دارند.
ریاست جمهوری را هم حذف کنیم، چون تمام هفتاد و هشت میلون ، نخبه هستند و خودشان رییس جمهورند.

# پوپولیزم بی انتها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
حذف امتحانات تاثیری در وضعیت آموزشی کشور نخواهد گذاشت. نظام آموزشی ما مبتنی بر حفظیات بدردنخور و آموزش غلط در درسهای پایه اعم از ریاضی و علوم و زبان مادری (فارسی) و زبان خارجه و غیره هست، ضمن اینکه اصلا پرورش ادب و اخلاقی هم در میان نیست.
واقعیت رو قبول کنید که مدارس ما خروجیهای مثبت و بدردبخوری چه در حیطه علمی و چه انسانی و اخلاقی و اجتماعی ندارن. وضع به جایی رسیده که اگه کسی بهره مند از هوش خداداد و خانواده خوبی باشه، گلیم خودش رو به یه نحوی از آب داره بیرون میکشه وگرنه طفلک بچه هایی که فاقد امکانات هستند...
به عبارتی این کار یک درمان تسکینی و موضعی برای وضعیت امروز آموزش و پرورش کشوره و ما واقعا نیاز جدی به یک تغییر همه جانبه در نظام آموزشی کشور داریم؛ چیزی در حد انقلاب!
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
با سلام
به استحضار نویسنده گرامی می رساند که در توضیحات جنابعالی که مثلا ار افراد فقیر دفاع کردید ودراخر هم گفتید که در مناطق محروم دانش اموزان بی استعداد ویا دانش اموزان زودتر مدرسه را تعطیل می کنند ویا به حاشیه می کشند به عرض عالی می رساند که
1-اولاتمامی موارد بالا در مدارس غیر انتفاعی می افتد تعطیل زودتر کلاسها دم عید -یا هروقت دانش اموز دلش خواست تعطیل می کند ----
2-در مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی هیچ اثری از بچه فقرا نبوده و99درصدشان با صرف پولهای میلیونی در کلاسهای تست از ازمون قبول می شوند که به هیچ وجه اصلا تیزهوش نبوده ودر جریان تحصیل هم مجبورند از کلاس های تقویتی استفاده کنند تا گلیم خودرا از اب بیرون بیاورند
3-طوری وانمود شده که مدارس تیزهوشان فقط حق مسلم مناطق ثروتمند می باشد طوری که دریکی از مدارس منطقه متوسط شهری که اولیا درمدرسه معلم گرفته بوند تا جهت ازمون تیزهوشان تدریس شود معاون مدرسه به بچه ها گفته بود که شما دهاتی هستید تیزهوشان را می خواهید چکار
3-در شهر ما 2منطقه اموزش وپرورش هست منطقه یک افرا پولدار هستند ومنطقه 2افراد متوسط به پایین که درسال 96از 150نفر دختر که قبول شده بودند 115نفر ازمنطقه 1و8نفر از شاهد منطقه 2که بازهم پولدار بودند لذا تنها 27نفر از منطقه 2قبول شدند که انهم از هرمدرسه 1یا 2نفر
4-افراد تیزهوش باکلاس کنکور وتقویتی نم توانند انتخاب شوند بلکه روند خاص خودش را دارد وتنها با تست زدن ودروس تئوری نمی شود تیزهوش بود وشاید نتایج حاصل از کنکور دانشگاه گواه بران باشد که چند نفر از تیزهوشان مدارس فوق از بهترین دانشگاهها قبول شده اند؟
5-ما دراداره خودمون یک همکاری داشتیم که درتیزهوشان با معدل 19قبولش بود ودردانشگاه هم مهندسی کامپیوتر گرفته بود ولی شاید کم استعدادترین وکم کارترین وبی مسئولیت ترین کارمند بود وهست وکوچکترین کارایی هم ندارد .تیزهوش بودن فقط به نمره خالی نیست
5-انتخاب افرا تیزهوش مکانیسم خاص خودش را دارد وباید طوری طراحی شود که درطول زمان تحصیل تمامی بچه ای مستعد توسط معلم به طور واقعی شناسایی گردیده حتی در دورترین روستای کشور هم یک بچه روستایی بتواند شناسایی شده ووارد سیستم اموزشی تیزهوشان شود
6-همچنانکه یک بچه از بدو تولد در هرماه یک واکنش از خودنشان می دهد مثلا در یک زمان خاص نشستن سپس چها ر دست وپار فتن وسپس راه رفتن وغذا خوردن -دندان دراوردن و....را در زمان ها مختلف انجام می دهد لذا درخواندن هم مثل بزرگ شدن بچه می باشد واز یک بچه که باید شیر بخورد نباید انتظار غذا خوردن داشت لذا بچه های دوره ابتدایی هم همین حالت را دارند ومتاسفانه ما بچه را به بردگی علمی کشانده ایم وانتظارات خیلی بالاتر از ظرفیت از انها داریم ودر کلاسهای تیزهوشان وسوالات تستی سوالات در حد دبیرستان وحتی دوره دانشگاه مطرح می شود که به هیچ عنوان بچه ها نمی توانند انرا درک کنند فقط می توانند انرا حفظ کرده ودرامتحان ان تست را بزنند وسر اخر اگر هم قبول شدند یا روانی بشوند وشب وروز معلم بگیرند تا از تیزهوشان بیرون نشوند چون فکر می کنند ابرویشا ن می رود لذا ار درس نیز در طول تحصیل متنفر شده وتمام قابلیت هایشان نیز از بین می رود
و.................
لذا حذف این مدارس وامتحان ورودی نجات بچه ها از بردگی به ظاهر علمی موسسات می باشد وخلاصی از زندان سیاه نمایی علمی
ایا بهتر نیست همین دانش اموزان مستعد وبا هوش در مدرسه همیار معلم شده ودراموزش به بقیه بچه کمک کنند وعملا مدیریت واموزش چند نفر دانش اموز ضعیف را عهده دارشوند وعملا مدیریت را یادبگیرند وهم اینکه با پاستوریزه کردن این دانش اموزا ن درمحیط خاص در حقیقت از واقعیتهای جامعه دور می شوند وفردا که بعنوان پزشک یا مدیر دوباره به جامعه برگردند چطور می توانند انواع انسانها مانند فقیر -متوسط -معلول -مریض -روانی و...را درک کنند چون از جامعه خود کنده شده اند ودریک محیط خاص زندگی کرده اند وفردا خودشان هم در جامعه با مشکل مواجه خواهند شد ونمی توانند با جامعه کنار بیایند ومنزوی خواهند شد
با تشکر از اموزش وپرورش جهت خذف این مدارس خاص وتوجه با کرامت بچه -یادمان باشد که بچه های ما برده های مانیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
درود بر قلم و بیان شما
موسسات و ناشران سیاست گذار آموزش و پرورش شده اند,وای بر انها
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام
خوب است جناب وزیر درباره حذف برخی از آزمون ها با کارشناسان دیگری هم مشورت نمایند. بنظر میرسد که حذف آزمون ورودی مدارسی مانند استعداد های درخشان و نمونه دولتی اولویت اول در اصلاح وضعیت آموزش و پرورش نباشد
ابتدا باید شرایط آموزشی جایگزینی را ایجاد کرد و سپس به رفع اشکالات موجود پرداخت .اصلاحات در آموزش معلمان و در کتاب های درسی و ارتقا ء سطح کارشناسان ستادی و اصلاح مدیریت های استان ها و مناطق در اولویت هستند .حذف آزمون های و کتاب های مضر که توسط موسسه های خصوصی باعث انحراف آموزش شده است البته کار شایسته ای است .جناب وزیر لطفا وقت و تلاش هایتان را صرف اولویت های اصلی بفرمایید . انشا الله موفق باشید .
خدایی خدا غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
طبقه بندی کردن آموزش از اهداف انقلاب سال 57 که شاهزاده وفقیر بایستی در کنار هم باشند به دور است چه مدارس تیزهوشان ونمونه که با هزینه ی هنگفت در سر خانه به آنجا تزریق می شود وچه مدارس غیر انتفاعی که برای بچه سرمایه داروقشر متوسط استنوعی ظلم به طبقه مستضعف است .
در ضمن طبقه بندی کردن دانش آموزان خطری بسیار بزرگ را در آینده نه چندان دور به همراه دارد اگر چه الان نیز موجب شده که در مدارس دولتی دانش آموزان فقر استعداد وفقر مالی رامکتوب بر پیشانی خود بدانند و روز به روز مطالعه وتربیت در آنها با این بارور غلط بدتر وبدتر شود
برچیده باد مدارس نمونه دولتی وتیز هوشان وهیات امنایی و غیر انتفاعی انشاءالله
نظرات بیشتر