هوای بد و برخورد تگرگ و طوفان شدید به دماغه هواپیما ممکن است دستگاه ناوبری اسیب ببیند اسیب و و نشانه های داخل کابین اطلاعات غلط در اختیار خلبان قرار دهد خلبان به مقصد نزدیک شده احتمالا هواپیما خلبان اتوماتیک خارج بوده و خلبان کنترل هواپیما در اختیار داشته و چون با اطلاعات غلط پرواز میکرده ارتفاع برای عبور از دنا مناسب نبوده و با کوه برخورد کرده است
اگر هواپیما نقص فنی داشت خلبان حتما برج کنترل را در جریان می گذاشت و چنانچه فرود اضطراری میکرد در محوطه باز اقدام به فرود اضطراری میکرد حادثه در یک لحظه روی داده است
بنده با سابقه قریب به 60 سال خلبانی و قریب به 12000 سورت پرواز به نقاط مختلف دنیا اعلام میکنم که باد و طوفان شدید مانع دیدن کوه شده و هواپیما به ناچار به کوه کوبونده شده است
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
اینجوری که می فرمایید ۸۰ سالتونه و ندیدم آدم ۸۰ ساله که تو اینترنت چرخ بزنه و نظر بده!!
رضا
||
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
60سال حلبانی!!! قریب به 12000 سورت(سورتی) پرواز!!!! اگر میانگین پروازهای داخلی رو هم دو ساعت خساب کنیم شما 24 هزار ساعت پرواز کردید!؟؟!
ما برای همین سه هزار و دویست ساعت پرواز، زنده و مردمون اومده جلوی چشممون!!!
شما که خلبانید حتما میدونید که دستگاه اعلام ارتفاع حتی به صورت سخنگو در هواپیما به خاطر اهمیت دانستن ارتفاع برای جلوگیری از برخورد با موانع حتما وجود داره و خلبان عاقل هم در میانه طوفان خیلی نزدیک کوه پرواز نمیکنه در ثانی اگه شرایط جوی خراب بوده پس چرا اولا پیش بینی اب و هوایی نشده و ثانیا چرا به این هواپیما در این شرایط آب و هوایی اجازه پرواز داده شده کما اینکه یکی از مسافران به تشخیص خودش از گزارش هواشناسی که شرایط جوی را بد اعلام کرده بود و احتمال کنسل پرواز را میداد به این هواپیما سوار نشده بود.
خانه ما نزدیک فرودگاه شهر خودمان هست و هواپیما ها برای نشستن به همین شکل عمودی به فرودگاه نزدیک می شوند و بعد دور میزنند و می نشینند یک بار هم خودم با هواپیما از تهران آمدم برایم عجیب بود تقریبا مدت زمان طولانی هواپیما روی شهر دور زد تا توانست بنشیند کم کردن ارتفاع فکر کنم مرحله دشوار پرواز است و کاپیتان فولاد نتوانسته خوب فرود بیاید
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
فک نکنم اصلا به مرحله فرود رسیده باشه
و کم کردن ارتفاع به خاطر فرود اومدن نبود
چون اصلا کوه رو رد نکرده بود و قبل از اون با قله کوه برخورد کرده.
به اطلاع می رساند که تصویر منتشر شده تحت عنوان نقطه ی اصابت هواپیما به قله، اشتباه است و این قله، آن قله ای نیست که هواپیما با آن برخورد کرده است. قله ی دقیق مد نظر، قله ای است که در سمت راست خط زرد رنگ قرار دارد و در ذیل نوک قله، سه شیار عمودی قرار دارد.
با توجه به اینکه بخش عمده ای از این تحلیل ها بر اساس تصویر اولیه که دارای کادر زرد رنگ بوده و بر روی موبایل، محل تقریبی اصابت هواپیما را نشان می دهد، انجام پذیرفته است؛ لذا تحلیل دقیق و جامعه به نظر نمی رسد. ضمن اینکه به اطلاع می رساند محل دقیق برخورد هواپیما با نوک قله، نه آن محل نشان داده شده با کادر زرد رنگ؛ بلکه دقیقاً در امتداد سمت راست آن محل، یک قله مشاهده می شود که دارای سه شیار ریز در ذیل نوک قله می باشد. آن محل، محل دقیق برخورد هواپیما می باشد. لذا به نظر می رسد که هواپیما در حال گردش گرفتن و فرود آمدن از سمت راست قله بوده باشد. لذا به نظرم، تحلیل ارائه شده در اینجا، قابل استناد نمی باشد.
طبق گفته ها بدلیل بدی هوا هواپیما یه دور مجدد خواسته بزند تا شرایط فراهم شود و بدلیل نبود رادار در فرودگاه دور دوم ایشان به کوه برخورد کرده که البته این مسیر جز مسیر عادی برای فرود در فرودگاه نمی باشد بهمین دلیل به کوه برخورد کرده
اگر هواپیما نقص فنی داشت خلبان حتما برج کنترل را در جریان می گذاشت و چنانچه فرود اضطراری میکرد در محوطه باز اقدام به فرود اضطراری میکرد حادثه در یک لحظه روی داده است