تشبیه خودرو سازی ما به کره یک مغالطه آشکار است. کره از یکصد سال پیش صنعتی بوده و کشتی های غول پیکر می ساخته است. و صنایع جانبی وجود داشته است.
ما مونتاژ را شروع کردیم و تا 21 سال بعد حتی آنتن و باز کننده درب موتور(کاپوت) را از سمت راست که در شیوه انگلیسی بوده است به سمت راننده منتقل نکرده بودیم.
درواقع از سال 68 با تغییر مسیر برف پاک کن و مانند آن مونتاژ واقعی را شروع کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
تاريخ بخون برادر ٦٥ سال پيش كره شرايط الان يمن رو داشت
ناشناس
||
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
شما لطف کن و از جانب خودت یک زمان تعیین کن که صنعت خودروسازی ما بومی خواهد شد و پیشرفت خواهد کرد ولی با این تیم از مدیریت تا فنی به نظر ما ما تا 200 سال آینده هم صاحب خودروسازی بومی نخواهیم شد همه اش می گویند تحریم چنین و چنان بر سر خودروسازی آورد پس تا کی می خواهید به بیرون وابسته باشید تا کی ؟این همه انحصار و تزریق پولهای کلان خریداران بدبخت جرا باعث پیشرفت این صنعت نمی شود اشکال از چیست ؟خب بگوئید
خودروسازی ما نیاز به تحول اساسی دارد از مدیران گرفته تا همه مهندسین باید عوض شوند و افراد جدید و مجرب جایشان را بگیرند خودروسازی در کره با وجودی که زمانی ما از آنان جلو بوده ایم نشان نهنده ان است که ما در بخش مدیریت و همچنین مهندسی از افراد مجربی استفاده نکرده ایم باید با رویکردی جدید شروع کنیم و هدفمان در کوتاه مدت داشتن خودروسازی بومی در کشور است ما هنوز بعد از دهها سال نمی توانیم از تکنولوژی بومی خودروسازی سخن بگوئیم و این در واقع نشان میدهد افرادی که تاکنون مسئولیت داشت اند هیچ کاری نکرده اند چرا اینهمه به خارج وابسته ایم و خودروهای بی کیفیت تولید می کنیم پس کی این خودروسازی بومی و خودکفا می شود ؟
واقعا باعث تاسفه كه همه كشورهاي منطقه دارن پيشرفت ميكنن و وضعيت اقتصادي مردمشون بهتر ميشه بعد ما هنوز تو رانت و مافيا بازي گير كرديم و پسرفت ميكنيم و هر روز مردم رو فقيرتر و بيچاره تر میشن !!
باید عرض کنم که بعد از چهل سال متاسفانه دوباره برگشته ایم به شرایط فروش زمان جنگ برگشته است.
1- فروش خودرو با فیمت غیر قطعی حتی خودرو فروش های داخلی
2- افزایش قیمت خودرو های خارجی خصوصا هیبریدی حتی بیش از 50 در صد
3- شرکت های فروشنده خودرو خارجی حتی خودرو های فروش سال قبل را که با قیمت قطعی فروخته بودند را با تبصره ای که در قرارداد گنجانده با قیمت روز تحویل میدهند و یا با حداقل 40 درصد افزایش قیمت برای تحویل
4-فروش خودرو های های مونتاژ داخل با قیمت بیش از خودرو های خارجی در سال گذشته برای مثال یک خودرو مونتاژ 1600 سی سی را 219 میلیون تومان قیمت نقدی گذاشته اند !
5- حامی برای مصرف کننده گان خودرو وجود ندارد.
6- قیمت های نجومی جدید خودرو خارجی و هیبریدی
7- افزایش پله ای قیمت خودرو و منزل باعث خلق پول های باد آورده می شود که خود باعث اختلال در اقتصاد کشور می شود
سال88ازايرانخودرو يك ماشين سمند سورن خريدم و طي يك اتفاق متوجه شدم پايه نگهدارنده كليه اتصالات و دكمه هاي نگهدارنده كولر-تهويه هوا- فلشر و .... داخل داشبور بجايي پلتفورم آلومينيومي روي يك صفحه كائچوئي نصب شده كه بعد آبخوردن طي يك اتفاق كليه كليدها ول شد.شكايت كردم وبعد از پيگيري راه حلي را پيش پايم گذاشتند كه اگر مي خواستم حرفم را ثابت كنم 1200000تومان برايم هزينه برمي داشت درصورتيكه خريد يك داشبوركامل 350000تومان بود .لذا به مامور پيگير پرونده گفتم با اين هزينه كه برايم مي تراشيد از حقم گذشتم ولي پشت دستم را داغ مي كنم وديگر ماشين ايراني نمي خرم .
ما مونتاژ را شروع کردیم و تا 21 سال بعد حتی آنتن و باز کننده درب موتور(کاپوت) را از سمت راست که در شیوه انگلیسی بوده است به سمت راننده منتقل نکرده بودیم.
درواقع از سال 68 با تغییر مسیر برف پاک کن و مانند آن مونتاژ واقعی را شروع کردیم.