یورو 9050 تومان این مملکت صاحب نداره ؟؟؟ مردم سرگرم جام جهانی هستند بانک مرکزی هم بیکار ننشسته قیمت ارز روزی 2 تا سه در صد بیشتر میشه تابناک پیگیری کنید مسولین بی کفایت دروغگو و ریا کار پاسخگو باشند!!!
سلام
اگرهردو كارخانه را جمع كنند وبه اندازه هزينه حقوق كارگران هردو كارخانه تعرفه برابرومتناسب وضع كنندبراي خودروي جايگزين خارجي بنفع منافع ملي است بعد بخش از نيروي بيكار شده اين دو كارخانه را در بخش خدمات پس از فروش خودروي وارداتي مشغول بكار كرد
اين دوكارخانه يني سايپا وايران خودرو بيش از هرچيز منابع ملي را دارند هدر ميدهند چه لزومي دارد اينها خودرو توليدكنند اينها طي ٥٠ سال محصول قابل رقابتي با خودروهاي وارداتي نميتوانند توليدكنند پس ادامه كار انها توجيه اقتصادي نداردبهترين گزينه حذف انها است جلو ضرر را هرجا بگيريد نفع دارد
بزرگترین محتکرین کشور شرکتهای دولتی هستن... خون مردم را این شرکتها تو شیشه کردن... دنیا چطور فروش داره ماهم یکی از اونا... اراده ای برای جمع کردن دست دلال و واسطه نیست چطور ریگی را رو هوا میزنن اونوقت تو پیش فروش چند تا ارابه موندن؟ البته در همه زمینه ها تو ایران دلال است... تنها راه اینکه سزای گران فروش نخریدن است والسلام......
(( هرچند به نظر می رسد با اقداماتی که آنها از ماه های پایانی سال گذشته شروع کردند، پیش بینی چنین شرایطی را می کرده اند ))
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!!
وقتی میگن گرونی دست خودشونه یه عده میگن نه !!! پس عمه من بوده که میدونسته قراره اول امسال گرونی ها اینقدر باشه!!!
به لحاظ سیستمی فروش 20 ثانیه ای دورغی بیش نیست مگر به شرطی ، اینکه مستقیم به دیتابیس دسترسی باشد
که آن هم در سایپا با یه کوئری انجام شده باشد. و یا اینکه سیاه بازی و بازار گرمی برای مقابله با کمپین نخریدن خودرو باشد
فرض کنید سایپا در روز هزار تا سراتو وارد بازار کند، فرض کنید فرد یا افرادی توان مالی آن را داشته باشند که تا یک سال همه را بخرند
الان مشکل از سایپا است یا قوانین؟
این قضیه برای ارز، سکه و مسکن عیناً صادق است، موضوع احتکار است که شاید قسمت اندکی سمت تولید کننده باشد، چون بالاخره نظارتی هرچند اندک وجود دارد، سمتی که بلانظارت است، سمت خریدار است
باید فکری برای آن بشود
وگرنه شما روزی یک میلیون دلار در بازار ارز تزریق کنی، روزی یک میلیون سکه پیش فروش کنی، روزی یگصد هزار ماشین وارد کنی، اگر نظارتی بر خرید نباشد، همین میشود که الان هست
سکه ها، ارز ها، مسکن ها، و خودرو ها را عده ای معدود میخرند و خود میشوند عرضه کننده دست دوم. تمام قانون های مالیاتی هم مانند ارزش افزوده که برای جلوگیری از این کار ساخته بودیم اگر نشودابزار دستشان، سنگهای جلوی پایشان نخواهد بود
مشکل از جای دیگری است. الان درست بیشت و هفت سال است که خودروسازها انحصار بازار خودرو را در دست دارند و به دلیل سود بسیار بالای این انحصار به هیچ وجهی حاضر به از دست دادن آن نیستند. سال هفتاد اعلام شد که برای ارتقای صنعت خودروسازی کشور و تبدیل ایران به هاب خودروسازی منطقه واردات خودرو به مدت پنج سال ممنوع است. آن پنج سال هی تمدید شد و هر بار هم که قدری انحصار شل میشد با کمک افزایش نرخ ارز و تعرفه انخصار برقرار می ماند. الان هم وضع همان است و مادامی که افتصاد کشور رانتی، انحصاری و غیرمولد باشد وضع به همین صورت خواهد بود. گوش شنوایی هم برای اخقاق خقوق مردم وجود ندارد که ندارد...