ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تابناک چرا مثبت منفی ها رو برداشتی شما که فقط نظر خواهی نمی کنید نظرسنجی هم میکنید مثبت منفی به نظرسنجی کمک میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تابناک عزیر آیا این یک سوال انحرافی نیست ؟ از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران چه تعداد در گیر خودرو هستند؟ آیا بهتر نیست بجای اندیشیدن به مافیای خودرو ، به کالاها ،و داروها ،و ملزومات ضروی مردم فکر کرد ،و راه حل کاهش فشار معیشتی مردم را پیدا نمود ؟،، اکنون بیش از دو سوم مردم ایران در گیر فقر معیشتی هستند ؟ میلیونها خانواده در حال از هم پاشیدگی میباشد ؟ آیا در فقر کسی پایبند اخلاقیات هست؟، ،،
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
این سیاه بازی برای سرکار گذاشتن مردم است پراید با نیمای ۸۰۰۰ تومانی ۴۰ میلیون و اگر بشه ۱۲۰۰۰تومان ۶۰ میلیون خواهد بود حالا بگزار این جماعت خودشان را دار بزنند اگر هم بحث تکدر خاطر است وقتی شیر ۲۰۰۰ تومانی شده ۴۵۰۰ تومان بیشتر جا دارد
احمد سيد شبستري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
متأسفانه هيچ دولتي حاضر نبوده از منافع ميليونها شهروند چه از لحاظ سلامتي و ايمني و چه حقوق مادي آنها در مقابل چند صد هزار نفر دفاع كند و اين بدليل منافع دولت(دولت فعلي و دولتهاي قبلي) مي باشد.
اگر واقعاً اين خودرو سازها و قطعه سازها كه پس از 40 سال هنوز هم نياز به كمك دارند كارمندها و كارگراشون رو بفرستن خونه و ماهانه حقوقشون رو از محل صرفه جويي در مصرف بنزين (مصرف خودرو خارجي و داخلي) بازاي هر ليتر حدود 7000 تومان و نيز صرفه جويي حاصل از كاهش هزينه هاي بيمارستاني ناشي از آلودگي هوا و تصادفات مهلك بدهندهم خدا راضيست هم بندگان خدا!!!به خدا هيچ كشوري اين مصيبت رو در زمينه تليد اسفناك خودرو و الزام مردم به خريد آن و ايجاد محدوديت در مصرف بنزين و استفاده از خودرو بدليل ايجاد آلودگي هوا را ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
هر تصمیمی گرفته میشود نباید شامل حال گذشته شود
خودروسازها باید تعهداتشان را انجام وهند و قیمت جدید باید برای فروش های بعدی باشد
در این صورت هم اعتراضی پیش نمی آید و هم اینکه امروز هرکسی میخواهد خرید کند میداند که به چه قیمتی میخرد
قطعا اگر خودروسازها تعهداتشان را که تا امرو دارند را انجام دهند قیمت بازار کاهش خواهد یافت
علت اصلی افزایش قیمت انجام نشدن تعهدات از سوی خودروسازهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
هر شهروند نوجوان تا کهنسال یک خودروی اختصاصی ( آلودگی صوتی ، آلودگی زیست محیطی ، اختلالات رفتاری)، هر شهروند چهار سیم کارت تلفن همراه ( الکترو مغناطیس و تششعات ) ، فقدان آمایش سرزمینی و بی برنامگی در پراکنش جمعیت ( اژدهای کلان شهرها) ، بی برنامگی در عدالت اجتماعی ، گسترش و اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی ، بی حس بودن در برابر فساد اقتصادی و سست کاری های مختلف ، طناب کشی سیاسی ( رها کردن تولید و نظارت بر آن در صنعت و کشاورزی )...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
واردات رو آزاد کنند،نرخ رو هم آزاد تا ببینیم کی این آهن پاره ها رو میخره،تو همین عراق جنگ زده هم دارن خودروههای روز دنیا سوار میشن،اینجا ما باید برای منفعت یک عده سود جو 40 سال یه مدل ماشین سوار بشیم ،و آلودگی و خطر تصادف متجر به مرگ هم تو ایران بالاتر از همجا باشه،آخه چرا؟
م.ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
من نميدانم آيا اين مدل قيمت گذاري معني دارد يا نه كه محصول عرضه شود و بر اساس ميزان تقاضا قيمت مشخص شود مگر نبايد بر اساس فاكتورهاي هزينه هاي صورت گرفته و درصد مشخصي سود توليد كننده قيمت محصول خود را مشخص كند . چرا دولتها اجازه سوءاستفاده را به اين دو خودرو ساز ميدهند .
اين دو شركتي كه همواره نمك نشناسي كرده اند و پرچم دار هر موج گراني بوده اند چرا بايد اينقدر حمايت غير متعارف شوند غير از رانتهاي خاص چه ميتواند باشد .
اگر واردات قطعات آنهم ( مخصوصا ) قطعات بي كيفيت سودهاي كلاني را به جيب افرادي خاص نميكرد تا به حال هم به توليد خودرو واقعا ايراني با كيفيت رسيده بوديم و هم قيمت تمام شده پائينتر ميآمد و هم كارگران بيشتري مشغول كار ميشدند .
براي همه سوال شده كه آيا توليد خودرو تمام ايراني با كيفيت از توليد هواپيما و ناو جنگي و زير دريائي سخت تر است اگر دست دزدها قطع شود درست ميشود كه متاسفانه دهان نهادهاي ناظر را هم ميبندند چون هيچكدام نميتوانند از پولهاي بگذرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در ابتدا باید هر اقتصادی را از نظر توجیه بودن آن برای مقیاس کلان بررسی کرد. با محاسبه قیمت تمام شده و کیفیت خودروهایی تولیدی در بازار و افراد شاغل در این عرصه و نقش آن در شاخص تولید ملی و مقایسه آن با درصد یارانه سوخت اضافی تحمیل شده به بودجه کشور،درصد تلفات جانی و هزینه های تحمیلی به نظام بهداشت و بیمه کشور و همچنین هزینه بیمه بیکاری افراد شاغل در این عرصه در صورت توقف تولید جهت به روز شدن کارخانجات میتوان به یک نتیجه مشغول رسید
زنگنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در طرح سوالات تنها موردی که اصلا به آن توجه نشده، مردم هستند.
مطرح کردن افزایش قیمت تا 5 درصد زیر قیمت بازار، اصلا موضوعیت ندارد. خودرو ساز در بازار انحصاری، با عدم ترریق خودرو به بازار باعث افزایش شدید قیمت ها شده ،حالا طلب کارانه خواهان افزایش قیمت است ،به بهانه قطع دست دلالان.
دلال واقعی خود خودروسازها هستند.
اگر به آدرس سایت نگاه نکنی، فکر می کنی این سوالات رو سایت ایران خودرو طرح کرده.
باز هم تاکید می کنم،به تنها موردی که توجه نشده مردم هستند.
سیدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با سلام و احترام
اینجانب با توجه به اینکه نیرو کار در یکی از شرکت های قطعه ساز میباشم و حدود 20 سال تجربه در این زمینه دارم مواردی را در خصوص وضعیت فعلی شرکتهای خودرو ساز و قیمتها به سمع شما میرسانم :
1- در خصوص افزایش قیمت تولید خودرو با توجه به اینکه کشور در معرض تحریمهای خارجی و داخلی (تاکید میکنم بیشتر داخلی ) هستیم و افزایش قیمت در خصوص تمامی کالاها مصرفی از مواد غذایی و سبد مصرفی خانوارهای گرفته تا مواد اولیه مصرفی شرکت های تولیدی شکل گرفته است بنابراین افزایش قیمت تمام شده خودرو یک موضوع واضح و روشن میباشد در زمانی که قیمت فولاد و الومینیوم و مواد پلاستیک و لاستیک که دست خود دولت است 4 برابر شده است بنابراین قیمت تمام شده تولید خودرو و قطعات خودرو نیز قطعا افزایش پیدا کرده است .
2- در خصوص عدم رعایت تعهدات توسط شرکت های خودرو ساز و فساد جاری در این شرکتها که اینجانب به دلیل تجربه 20 ساله که خدمت شما گفتم کاملا درک کرده و به روشنی با پوست و گوشت حس کرده ایم ، باید سازمانها و ارگانها و نهادهای نظارتی کار خود را به درستی انجام دهند و اگر تخلفی صورت میگیرد (که میگیرد) مطابق قوانین جلوی این تخلفات گرفته شده وبرخورد قانونی صورت گیرد . این نظام در تمامی زمانهایی که اراده کرده نشان داده است که در صورت اراده میتوان یک مجرم را در هواپیما روی آسمان به کشور بازگرداند بنابراین در این خصوص هیچ بهانه و عذری پذیرفته نیست باید تمامی این نهادها از جمله نمایندگان مجلس کار نظارتی خود را به درستی انجام دهند .
3- این کشور در تمامی دوران بعد از انقلاب همیشه در معرض محاصره اقتصادی ، تحریم و جنگ بوده است بنابراین انتقال تکنولوژی به کشور با سختی صورت میگیرد و درهر زمانی که شرکتهای تولیدی اراده کردند تا در این زمینه کاری انجام دهند متاسفانه به دلیل این مشکلات با سد بزرگ تحریم و عدم تحویل تکنولوژی مواجه شده اند .
4-اگر تخلفی در شرکت های خودرو ساز صورت گرفته (که قطعا گرفته است) و به تعهدات خود عمل نمیکنند که در قبال ما قطعه سازها هم این مورد مشهود است و مطالبات ما توسط این شرکت ها پرداخت نمیگردد چرا باید کارگران شرکتهای تولیدی قطعه ساز تاوان آن را پرداخت کنند در حال حاضر اکثر شرکت های قطعه ساز در دو مرحله نزدیک به 50درصد نیروهای خود را تعدیل کرده اند و بیش از سه ماه است که حقوق پرسنل پرداخت نشده است متاسفانه در این زمینه اگر زودتر تصمیم گیری و تعیین تکلیف نگردد موج سوم بیکاری قطعی بوده و درب اکثر این کارخانجات بسته خواهد شد .
بنابراین افزایش قیمت تمام شده خودرو امری بدیهی است و باید توسط مسئولین مربوطه هر چه زودتر تعیین تکلیف گردد ولی تاکید میکنم باید نظارت کافی در این خصوص انجام شود به عنوان مثال قیمت تمام شده خودرو مشخص گردد و در صورت افزایش 5% زیر قیمت بازار سود مازاد تحویل دولت جهت تحقق و افزایش تولیدات داخلی هزینه گردد. همچنین در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازها نیز راهکاری مصوب کنند که این شرکت ها نیز بیشتر از این متضرر نگردند. با تشکر و سپاس فراوان .
نظرات بیشتر