فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
من با تسهیل تولید ماشین آلات خارجی در ایران موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کلا کار اینها برعکسه خودروسازی که باید بدن بخش خصوصی چسبیدن آموزش رو که باید بچسبن واگذار کردن به بخش خصوصی
پاسخ ها
باقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
احسنت افرین عجب حرف حسابی زدی... دقیقا اگر فکر کنیم چیزای برعکس زیادی میبینیم . در کل مثال جالبی زدید .. آموزش شده در و دکان یک عده سود جوی فرصت طلب شارلاتان و خودرو سازی شده سواحل قناری برای مدیران بی لیاقت و لفت ولیس بقیه .. در کل برای این متنی که نوشتید دست شما را می بوسم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
دولت باید سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کند سپس نظارت را افزایش و قیمتها را با بازار جهانی کنترل وبا بستن مالیا ت حق خود را دریافت کند به محض افزایش قیمت خودرو به واردات دست بزند مثل برنج و یا گوشت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ظلمی که مسئولین، دولت ها و این دو شرکت خودروساز (بخوانید گاری ساز) در طی این سال ها به این ملت بدبخت و ستم کشیده کرده اند، امریکا و اسراییل و هیچ اجنبی نکرده است. مطمئن باشید که این ملت از مسببین آن نخواهند گذشت. مرزها را باز کنید تا مردم خود انتخاب کنند. چرا در محصولات کشاورزی هر وقت اراده می کنند مرزها باز می شود و همه چیز وارد می شود. علت آن است که کشاورز بیچاره صاحب ندارد. اما تا صحبت از واردات خودرو می شود فریاد وامصیبتا از مسئولین بلند می شود که اسلام نابود شد.!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
پادزهر شرایط حاضر حضور خوردروهای خارجی با تعرفه گمرک 5 درصدی می باشد.اگر این امر محقق بشه فضای و روند صنعت خوردو شفاف میشه و فساد ازبین میره و قیمت خودروهای سایپا و ایرانخودرو ازاد میشه.....البته اگه حاکمیت به خودش زحمت بده و از درامد اسان مالیات خودرو داخلی و واردات بیکیفیت چینی دست برداره و درامد مشکل اما پایدار ازادسازی صنعت خودرو و همچنین تعرفه پایین خودروهای خارجی روی بیاره....ولی امان از پول مفت....و صد امان از رانت....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بهبود شرایط لزوما محدود به این گزینه ها نیست راهکارهای زیر از نظر بنده پیشنهاد می شود. (هرچند امیدی به اصلاح نیست)
غیر دولتی و غیر سیاسی کردن مجموعه مدیریت و مدیران و سهامداران این شرکتهای خودروسازی
واردات خودروهای مصرفی (و نه صرفا لوکس ) تا زمان بهبود شرایط در کنار واردات تکنولوژی تولید
ایجاد فضای رقابت در داخل با امکان ورود سرمایه گزاران و تولید کنندگان جدید و خبره به این عرصه ( دقیقا پاسخ سوال آخر شما همین انحصار در تولید و فروش است که نه تنها کارساز نیست بلکه یک سم مهلک مدیریتی است)
این فرایند در صورت اجرای موارد فوق به مرور اصلاح خواهد شد و با بهبود شرایط امکان طرح راهکارهای ثانوی خواهد بود وگرنه قابل اصلاح نخواهد بود.
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
واگذاری خودروسازان به صاحبان واقعی آن (ایران خودرو به خانواده برادران خیامی و سایپا به وارثان خانواده آنتوان آیسه) که هم باعث رسیدن حق به حق دار واقعی شده و هم داستان بخش خصوصی حل می شود.
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
باسلام به نظر بنده اولا اینکه قیمت خودروها خیلی بالاست به چند دلیل1-مالیات 2-مالیات برارزش افزوده3-عوارض شهرداری وچند بند دیگر دوم اینکه هیچ رقابتی در ایران وجود ندارد سوم دریافتی های بالا مدیران این شرکتها چهار عدم شفاف سازی هزینه ها وهزاران دلیل.......
مهدی یارمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
به نظرم تنها راه برون رفت از وضعیت رو به اضمحلال خودروسازی کشور ، اول بررسی جامع این مسئله که آیا خودرو سازی ما توان رقابت با خودروسازان بزرگ دنیا را در ده سال آینده خواهد داشت یا خیر؟ و اینکه اگز جواب مثبت است باید در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری سنگین با حمایت همه جانبه دولتی صورت گیرد و از نخبگان بخش مکانیک و الکترونیک در دانشگاهها که عمدتا جوان هستند برای طراحی، راه اندازی و تولید خودروهای روز دنیا بهره گرفت و همینطور با یک ضرب العجل به شرط اجرا و پشتوانه قاطع تمام سیستم بروکراسی اداری و مدیریتی صنعت خودرو در کمترین زمان ممکن اصلاح و تمام مدیران فعلی برکنار و بازنشسته شده و مدیران جوان و متخصص با ایده های نو جایگزین شوند. در غیر این صورت چنانچه جواب منفی است پس نتیجه گرفته میشود که صنعت تولید خودرو در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دنیا مزیت رقابتی با خودروسازان دنیا را ندارد و هزینه کردن بی فایده و پول دور ریختن است که در این صورت می توانیم ایران خودور و سایپا را تعطیل و یا از حالت خودرو سازی خارج و به جای آن تسهیلات و شرایطی ایده آل برای خودرو سازان بزرگ دنیا فراهم کنیم تا خط تولید خودروهای روز دنیا در ایران توسط برند های معتبر جهانی زده شود و شرکت های قطعه سازی هم با بالا بردن استانداردهای لازم قطعات خودرو های تولید شده در ایران شرکتهایی مانند فولکس واگن و تویوتا را فراهم کنند و از طرفی انتقال تکنولوژی به ایران صورت پذیرد کاری که کشوری همانند ترکیه سالهاست انجام میدهد و اکون به بزرگترین قطعه ساز خودروهای بی ام و در دنیا تبدیل شده
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با توجه به اینکه هزینه تولید در ایران بسیار زیاد است و گردش سرمایه زمان زیادی طی میشود تا به سود برسد. لذا خودروسازان هیچ زمانی توان رقابت با خودرو سازان خارجی را ندارند. با انحصار بوجود آمده نه افزایش کیفیت را خواهیم داشت نه قیمت متعادل و تا حال هم تمام ضرر و زیان خودروسازان هم از جیب مردم داده شده است.
الان هم هزاران میلیارد ضرر را با هزار بهانه میخواهند از مردم بگیرند و این دقیقا دزدی و کلاهبرداریست.
ای داد! کسی هست این ملت را یاری کند!!؟
کمی به آمار تلفات جاده ای توجه کنید در طرف 10 سال از کشته های جنگ 8 ساله هم بیشتر است.
این مسئله راه حل پیچیده ای ندارد خیلی ساده است. این صنعت را از دست مافیای پرقدرت خارج کنید و به دست بخش خصوصی دارای صلاحیت با سرمایه گذاری برندهای مطرح خارجی مثل تویوتا ، هیوندایی، نیسان، رنو ، پژو و ... بسپارید و یکبار برای همیشه مردم را نجات دهید که هم مالشان و هم جانشان را سر خودروهای بی کیفیت از دست میدهند.
تابناک لطفا با رسالت رسانه ای مطالبات مردم را پیگیر باش.
ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
چه زیبا سخن گفتی ... آفرین
نظرات بیشتر