به نظر من تولید خودرو در ایران با هدف افزایش کیفیت و حضور در بازار های جهانی انجام نشده بود، یک صنعت بیمار گونه و ناقص با رشد بسیار زیاد قطعه سازان رانتی و نه دانش محور ، و هدف کسب درآمد و ایجاد اندکی اشتغال که نتیجه آن میشود کشته شدن سالی 18 هزار نفر در جاده ها و عدم توان فنی و آسیب پذیری در برابر تحریم ها.
آزاد سازی واردات بصورت محدود بر اساس نیاز جامعه و نه بنگاه سازی
آزاد سازی واردات خودرو های دست دوم یا 5 سال کارکرده بصورت محدود و بر اساس نیاز جامعه و نه دلال سازی
مجبور کردن قطعه سازان به نو آوری و بهبود کیفیت قطعات و ورود تکنولوژی ها نوین به کشور با همکاری دانشگاهها.
استفاده از مدیران لایق و کاردان در همه سطوح مدیریتی وزارتخانه ها و کارخانجات خودرو سازی.
دریافت تسهیلات قراردادی و الویت در بازار یابی برای شرکت های موفق داخلی در تولید قطعات توسط وزارت صمت.
ترویج فرهنگ پیشرفت و خدمت رسانی به مردم و اعتلای صنعتی کشور در مدیران دولتی و صنعتی و حتی کارگران و مهندسین و تکنسین های مربوط در این صنعت.
هر چند دولت به بهانه هجوم دلار های داخلی و در نتیجه افزایش قیمت ارز واردات خودرو را آزاد نمیکند
سلام مسولان کلیه اقداماتی را که در سالیان گذشته درز
مینه خودرو و خودرو سازی انجام داده اند را کنار بگذارند و خلاف ان اقدامات را پیگیری کنند صنعت خودرو ایران هم مشکلاتش حل خواهد شد.
به نظر من 40 سال زمان خوب و زیادی هم بود که خودرو ساز ها با حمایت مردم خودشون رو نشون بدن.
الان دیگه فایده نداره.بهتره مثل کشور عراق واردات رو آزاد کنن و تعرفه هارو بردارن تا مردم با قیمت های خوب خودروهای عالی و روز دنیارو سوار بشن.مگه مردم ما با کشورهای دیگه چه فرقی می کنن؟شاید با این کار تلنگری به خودروسازها زده بشه تا جنس های بنجولشون رو به زور و با قیمت های دل به خواه به مردم تحمیل نکنن...و من الله توفیق
پاسخ ها
مهدی
||
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
هدف بازار جهانی هم همین است.
خودرو سازان جهان زیاد هستند و تولیدشان هم زیاد و از نظر مرغوبیت هم خوب ولی ناتوانائی ما در تولید داخلی انحصاری کردن آن و تحریم ها شانسی را بما نمیدهد که در خارج قابل رقابت باشیم.
حال بهترین راه حل استقلال تولید است اگر چه تولیدمان بنجل است،باید در مرغوب کردن آن تلاش کنیم ،با برنامه و فکر و اعتماد بخود
آزاد سازی قیمت خودرو در یک بازار رقابتی امکان پذیر است دربازاری که هیچ رقیبی برای ایران خودرو و سایپا نیست آزاد سازی خودرو دادن چراغ سبز به این شرکتها برای گرانفروشی بیشتر میباشد.در ایران هر وقت گمرگ برداشته شد و مردم تونسند خودرویی را با همان قیمت یا اختلاف کم که در خارج بفروش میرسد تهیه کنند اونوقت آزاد کردن قیمت خودرو منطقی میباشد چرا که با بی کیفیتی خودرو ایرانی کسی خریدار آن نمیباشد. مطلب بعدی خود این شرکتهای خودرو ساز دلال گرانی خودرو در بازار آزاد میباشند و از این گرانی هم دولت سود میبرد هم خودرو ساز. از این آشفته بازار هم خودرو ساز میبرد هم دولت..دولت اگر راست میگوید به این دو شرکت فشار بیاورد تا خودروهایی راکه چندین ماه در پارکینگها و انبارهایشان احتکار کردند رو روانه بازار کنند.چه دلیلی دارد خودرو ساز پیش فروش کند و یکسال طول بکشد تا خودرو تحویل بدهد. و درآخر این سوال مطرح است که اگر خودرو ساز دم از زیان انباشته میزند پس چرا در قرار داد پیش فروش سود 27 درصدی یا 30 درصدی یا 15 یا 10 درصدی بعنوان سود مشارکت به خریدار میدهد؟ درست از این حق خریدار است که سود مشارکت دریافت کند ولی آیا خودرو ساز زیان ده است سود را ازکجا به خریدار میدهد؟ با پول این همه خریدار در یکسال و اندی چه میکنند که سود مشارکتم هم میدهند؟ پس کار اصلی خودروسازان خودرو سازی نیست که در این 40 سال ماشینی با تکنولوژی 70 سال پیشو به ملت میندازن.
باید مجوز تولید خودرو به همراه تسهیلات در اختیار خیل فارغ التحصیلان دارای نبوغ ایرانی قرار بگیره و به هیچ عنوان نباید به ورود خودروهای خارجی رضایت داد.
وقتی به شما بگن اجازه نمیدیم از یک خودرو خوب خارجی با قیمت مناسب استفاده کنید
و خودرویی که ما میگیم رو باید بخری
اون هم با شرایط ما و قیمت ما،
یعنی فروشنده مختار است و خریدار موظف
این یعنی بردگی مدرن......
یک کلام. آزادی ورود خودروی خارجی به کشور بدون عوارض به شرط تبدیل تمام خودروسازیها به سازندگان قطعات و لوازم یدکی. اگه خودروسازان قبول نمی کنند تبدیل تمام کارخانه های خودروسای داخلی
آزاد سازی واردات بصورت محدود بر اساس نیاز جامعه و نه بنگاه سازی
آزاد سازی واردات خودرو های دست دوم یا 5 سال کارکرده بصورت محدود و بر اساس نیاز جامعه و نه دلال سازی
مجبور کردن قطعه سازان به نو آوری و بهبود کیفیت قطعات و ورود تکنولوژی ها نوین به کشور با همکاری دانشگاهها.
استفاده از مدیران لایق و کاردان در همه سطوح مدیریتی وزارتخانه ها و کارخانجات خودرو سازی.
دریافت تسهیلات قراردادی و الویت در بازار یابی برای شرکت های موفق داخلی در تولید قطعات توسط وزارت صمت.
ترویج فرهنگ پیشرفت و خدمت رسانی به مردم و اعتلای صنعتی کشور در مدیران دولتی و صنعتی و حتی کارگران و مهندسین و تکنسین های مربوط در این صنعت.
هر چند دولت به بهانه هجوم دلار های داخلی و در نتیجه افزایش قیمت ارز واردات خودرو را آزاد نمیکند