محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
♦ آیا دولت در بودجه سال آینده برنامه‌ای برای واردات خودرو باید داشته باشد؟

♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو، بهانه عدم عرضه را از خودروسازان داخلی خواهد گرفت و شاهد تعادل در عرضه و تقاضا خواهیم بود؟

♦ آیا آزادسازی در فضای انحصاری فعلی، به سود مصرف کننده خواهد بود؟

♦ آیا با آزادسازی شاهد افزایش کیفیت خودرو‌های داخلی خواهیم بود؟
به تنهایی خیر، بالاخره قیمت را باید بازار تعیین کنه. اون هم در موقعی که کشور در شرایط عادی قرار داره.

♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو به بهانه حمایت از تولید و اشتغال، منطقی است؟
آزاد هم نشه، این پول و سرمایه‌ای که از خودرو درمیاد میره تو جیب دلال‌ها. الان قیمت آزاد نیست ولی قمیت‌ها خیلی بالاتر از کارخانه هست. چه کسایی منتفع می‌شن!!! بالاخره قمیت هم مهمه و بایستی به نظرم توسط بازار تعیین بشه. اگر انحصاری هم هست میشه با واردات حساب شده مدیریت کرد.

♦ آیا در اوضاع کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌های جدید، خروج ارز برای واردات خودرو منطقی به نظر می‌آید؟
خیر منطقی نیست. در حد محدود و در قالب برنامه‌ای هدفمند بله. ولی کو برنامه! یه قیمت رو نتونستن بعد از چندماه تعیین کنن

♦ آیا پیشنهاد افزایش قیمت خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار، به سود مردم خواهد بود؟
آقا اصلا قیمت رو مجانی کنن. مگر گیر مردم میاد. اینها چه حرفیه؟ فیمت بنظرم باید متناسب با بازار و با برنامه و سیاست‌های مکمل صحیح تعیین بشه.


و اما سوال آخر: فقط با فرمول زیر میشه به اون اهداف رسید، توقع زیادی نداشته باشید:
مدیریت صحیح+ تعامل مثبت بین‌المللی (جذب سرمایه، فناوری و ... )+ اقتصاد غیر رانتی و تولید محور+ ثبات اقتصاد کلان+ وحدت و اتفاق نظر در کشور حول محورهای اصلی...

تو مملکتی که گروه‌هها و طیف‌های مختلف هم دیگه رو خائن یا منافق یا بی سواد یا ... می‌دونن و به خون هم تشنه هستند چی می‌خواد درست بشه که خودرو دومیش باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تا وقتی خودروسازها نتوانند خودرو را به صورت تحویل فوری بفروش برسانند فاصله قیمتی بازار و کارخانه حفظ خواهد شد، حالا هر چقدر که قیمت کارخانه باشد، هیچ دردی دوا نمی کند. در هر صورت باید دید افزایش قیمت منجر با تحویل به روز میشود یا خیر. البته این موضوع هم باید بررسی شود که آیا خودروسازها تعمدی تحویل به روز ندارند به جهت افزایش قیمت خودرو یا خیر.
صادقي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
به نظر بنده تا زماني كه انحصار در دست ايران خودرو و سايپا باشه وضع از اين بهتر نميشه وقتي بنزين قيمتش آزاد بشه كدام آدم عاقلي ماشين با مصرف صدي ده تا دوازده بعلاوه بي كيفيت سوار ميشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فروش ایران خودرو و سایپا به شرکت های خارجی با شرایط نیروی کار و تامین مقداری از قطات از داخل کشور به شرط آزادسازی واردات خودرو با تعرفه 70 الی 100 درصد خودرو ( بهترین راه حل هست )

برای صادرات هم مثل کشور های اروپایی امتیاز قائل شوند و قوانین دست و پاگیر جمع شود .

البته از لحاظ سیاسی هم باید تغییراتی داده شود . چون با این تحریم ها هیچ کاری نمیشه کرد . اقتصاد بسته یعنی ورشکستگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
حالت خوبه؟ تعرفه 100 درصد؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
سیاهی و ظلمت فراگیر از هر سو گریبانگیر مردم فقیر ستون فقرات شکسته شده است
مصیبت خودروسازها یک سو بانکهایی که نصف تورم هم سود به سپرده نمی دهند و هزاران مصیبت دیگر
در همین برنامه مناظره نماینده قطعه سازی گفت : هیچ راه حلی برای این صنعت نیست
از آنطرف هم بر هیچکس پوشیده نیست که دلالها همان واسطه های دولتی هستند
اللهم عجل لولیک الفرج
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آزاد سازی تو ایران هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد چون بازار انحصاریه و شدیدا به ضرر مردمه
واردات خودروهای خارجی ارزان قیمت را با تعرفه های پایین آزاد کنید سپس این لگن سازهای داخلی رو بذارید هرکاری میخوان بکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خودرو ایرانی که مردود شده یعنی مشخصه برای اینکه نتوانستند برندسازی کنند البته تحریم ها شاید نقش داشتند ولی به هر حال هر دو شرکت خودروسازی شکست خوردند زیرا بیرون از ایران گمنام و بی هویت هستند فشار آوردن روی ایرانی هم که ظلم و ستم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
به لگن سازان اجازه بدین هر چقدر که دوست دارن قیمت لگن هاشونو بالا ببرن .. اونوقت دیگه با این قدرت خرید پایین مردم ، اقشار متوسط و فقیر جامعه نمیتونن این لگن ها رو بخرن و اقشار بالا هم طبعا حاضر نیستن جون عزیزشونو در این لگن ها به خطر بندازن .. در نتیجه فروش لگن سازان به شدت پایین میاد و ورشکست میشن و مردم برای همیشه از شر سرطانی به اسم صنعت خودرو !!! خلاص میشن .. بعد دولت مجبوره برای تامین نیاز مردم ، هم ورود خودروی دست دوم خارجی رو آزاد کنه هم تعرفه ها رو تا حد تعرفه های سازمان تجارت یعنی زیر 10 درصد ، پایین بیاره

پس نتیجه میگیریم سپردن قیمت گذاری به لگن سازان ، بهترین راهه و در بلند مدت به نفع ملت تموم میشه
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در این آشفته بازار ارز و بی پولی دولت ، عدم فروش کافی نفت و رکود ، کارگران بیکار و از همه بدتر خودرو سازان خودسر !
تنها راه حلی که میتواند راهشگای این مسیر باشد آنستکه :
1- نیاز قشر متوسط به خودروی خوب توسط واردات خودرهای دست دوم در رده قیمتی پایین مثلا تا 6000 دلار پاسخ داده شود .
2 - در هنگامه فشار دولت هم کمی بخود فشار بیاورد و دندان طمع 130% عوارض را بکشد و آنرا به صفر برساند اما فقط برای خودروهای فوق الذکر .
3- سپس به مونتاژکاران خودروساز!! اجازه داده شود بدون فشار لابی های خاص ، خودرویی که واقعا قابل تولید باشد را انتخاب نموده و بدون عوارض قطعات منفصله با قیمت شناور به بازار عرضه کنند. تنها به این طریق میتوان انواع نیاز مردم را مدیریت نمود .

البته در عوض این موارد بنزین برای تمامی مردم به قیمتی نزدیک به واقعیت ارائه شود بجز تاکسی ها و مسافرکش های مشخص ( دقیقا مانند تاکسی ) به نرخ کمی بصورت سهمیه ای ارائه شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
یعنی تو این چهل سال نتونستن ماشینی نه در حد این مردم بلکه در حد اسم خودشان(ایران خوردرو و ساپیا) تولید کنند.....باید این دو غده سرطانی را با عمل جراحی سنگین از بدن ملت ایران خارج کنند و واردات خودرو های ارزان قیمت خارجی را انجام بدن..دست دوم سوم ویا حتی پنجم
نظرات بیشتر