سید ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
منافع مردم مورد نظر مسئولین نمی باشد وگرنه تنها راه رهائی از مصیبت دائمی آزاد کردن واردات خودرو و مشوقهای ترغیب کننده برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو می باشد .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تابناک یه کم که مخاطب ریزش می‌کنه بحث جذاب خودرو رومیاری وسط حالا نظر مردم رو گرفتی که چی ؟ خودرو سازی ایران یک فریب تاریخی است کلاهی گشاد به نام تولید داخلی اگر در عمق صنعت در ایران باشید (نه مهندس امضا) وضع وخیم صنعت را درک میکنید خودرو سازی چون حالت ویترین ونماد را دارد بیشتر به چشم می آید واکاوی مواردی مثل صنعت خودرو مصداق فرمایش حضرت مولانا ست که : بود شهری بزرگ در حد غور واندر آن شهر مردمان همه کور خلاصه مطلب اینکه این مشکل خودرو سازی گوش فیل هست نه بادبزن کسی که میگه این بادبزن هست آدرس اشتباه میده که کسی متوجه فیل نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
رحمت به اون شیری که خوردی.. آفرین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با بد قولی هایی که دو خودرو ساز در تحویل خودروهای پیش فروش شده با موعد تحویل ماههای اخیر داشته و دارند ، به زودی یک نارضایتی گسترده در سطح کشور را شاهد خواهیم بود . با تجمع مشتریان درب نمایندگیها ، شکستن شیشه های نمایندگیها و آتش زدن نمایندگیها . در شرایط فعلی خودرو سازها حاضر نیستند خودرو های پیش فروش شده را به قیمت مصوب تحویل دهند و باید بدانند که مردم هم حاضر نیستند افزایش قیمتها را بپذیرند چون خیلی از افراد ثبت نامی قادر نیستند مبلغ تکمیلی ( افزایشی ) را واریز کنند . و لازم است مسئولین قبل از روشن شدن آتش خشم مردم موضوع را به نحو صحیح مدیریت کنند . ضمن اینکه صنعت خودرو سازی ما هیچ وقت یک صنعت موفق نبوده و نخواهد بود و بهتر است که تعطیل شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بهترین راهکار آزادسازی قیمت تولیدات همه کارخانه های تولید خودروی داخلی است اما با یک شرط، هر ایرانی بتواند با همان ارزی که دولت به خودروسازان اختصاص می دهد، هر 5 سال یک خودرو به انتخاب خودش وارد کند و استفاده کند و دولت تنها مالیات بر ارزش افزوده را بابت واردات خودرو از او بگیرد. یعنی آزاداسازی قیمت خودروهای داخلی به همراه آزادسازی امکان انتخاب مصرف کننده داخلی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
واگذاری کارخانجات خودرو سازی به بخش خصوصی ( خارجی . ایرانی) و آزاد سازی واردات عین مدل ترکیه که ۹ سایت خودروسازی داره و واردات هم آزاد است طوری که الان نیسان قشقایی با سی میلیون تومان پیش پرداخت و صدو بیست میلیون اقساطی که قسط آن بعد از شش ماه آغاز میشه و سود بانکی آن صفر در نظر گرفته شده . روزی که ایران خودرو برای پاکستان پیکان صادر می‌کرد ترکیه یک کارخانه در حد و اندازه ایران خودرو نداشت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با این نرخ دلار اگر کاملا آزاد هم بشود به درد طبقه متوسط و پایین نمی خورد و طرفدارانش کسانی هستند که می خواهند با پولهایی که در این سال های اخیر بدست آورده اند با ماشین های آخرین سیستم در خیابانها کیفور شوند
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
معلوم شد ۹۵ درصد مردم درک وفهم شما را ندارند و در خیال سیر می کنند پس عجیب نیست وضع مملکت این است
متضر از خودروسازان داخلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
من یک پیشنهاد دارم
اجازه بدهند که خودروسازها خودروها را به هرقیمتی که دلشان خواست بفروشند و هرچقدر خواستند افزتیش دهند
اما به یک شرط
به شرط اینکه هر چند درصد که به قیمت خوردو افزودند همان درصد از تعرفه واردات خودرو کم شود
یعنی انتخاب با خودرو ساران باشد
بروند و تحقیق کنند که چند درصد افزایش قیمت در کنار همان درصد کاهش تعرفه واردات برایشان مناسب است و آن را اعلام کنند
این یعنی حمایت از خودرو ساز
خودش برود و بسنجد که چه درصدی به نفعش هست و آن را انجام بدهد
قطعا با این فرمول مردم هم راضی خواهند بود
چون اگر خودروساز بیش از آنچه واقعا به حق است قیمت را افزایش دهد، تعرفه واردات هم به همان میزان کاهش می یابد و مردم قدرت انتخاب بیشتدی پیدا میکنند و در بازار رقابتی هرکس گران فروش باشد شکست میخورد
پس خودروساز باید قیمت را واقعی و منصفانه افزایش دهد
وگرنه ورشکست میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کلاغ میخواست راه رفتن کبک را یاد بگیره راه رفتن خودشم یادش رفت !!!

شده حکایت صنعتی شدن ما .. تمام پتانسیل های صدها ساله و هزاران ساله کشور خودمونو از قبیل نفت و پتروشیمی ، توریسم ، نساجی ، صنایع دستی ، فرش ، کشاورزی و ... را رها کردیم که مثلا مثل اروپایی ها صنعتی بشیم .. تا بحال هزاران هزار میلیارد تومان صرف این صنایع عقب افتاده ی لوس سرطانی کرده ایم و هیچ نتیجه مثبتی نگرفتیم و فقط محیط زیست و پتانسیل های بومی رو از بین بردیم .. اگه این همه سرمایه صرف پتانسیل های بومی خودمون شده بود ، اگه این همه سرمایه صرف مدرن سازی زیرساخت های آبیاری و کشاورزی شده بود ، اگه در بخش توریزم و صنایع دستی و فرش و نساجی سرمایه گذاری شده بود ، الان به این وضعیت گرفتار نبودیم .. هم صادرات و ارزآوری بیشتری داشتیم و هم اشتغالی بسیار بیشتر و پایدارتر از اشتغالی که این صنایع مریض و عقب مانده و لوس ایجاد کرده ایجاد شده بود و هم مردم میتونستن با ارز وارد شده ، بهترین محصولات صنعتی خارجی و بهترین خودروهای خارجی رو خریداری کنن و هم در مقابل تحریم ها مقاوم تر بودیم

متاسفانه شعارهای احساسی خودکفایی صنعتی بیشترین ضربه را به این کشور وارد کرده و مسوولین هم نمی خواهند بخاطر حفظ غرورشان دست از شعارها بردارند و سیستم را اصلاح کنند .. حکایت این مسوولین هم حکایت همان کسی است که زمین خورد ولی برای حفظ غرورش تا خانه اش سینه خیز رفت !!!

فقط باید منتظر ماند تا مسوولین بصورت سینه خیز به خانه هایشان برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
معلوم نیست سود تولید خودرو بی کیفیت این دو شرکت داخلی تو جیب کی میره که 40 ساله هیچ کس نمیتونه با انحصار آن مقابله کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
این کاملا واضحه
خودروسازها دولتی هستن
سودش به جیب دولت میره
برای همینه که هیچ برخوردی باهاشون نمیشه
چون دولت با خودش برخورد نمیکنه
سسس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مسئولین محترم تابناک شما که بهتره از ما تحلیل می کنید ، این چه سئوالیه واقعاً شما نمی دانید مشکل چیست .
اگر به فکر مردم هستید تنها راه نجات از این فلاکت آزاد سازی خورد با تعرفه صفر می باشد.
بنظر شما این نظر سنجی ها چه تاثیری بر تصمیم گیری آقایان دارد؟
نظرات بیشتر