من حالا مطمین هستم که که ما مردم عادی نمیتوانیم هیچ گونه تاثیری بر سیاست های دولت بگزاریم. گاهی فکر میکنم که این دولت فقط و فقط دولت خودروسازان و دلالان است. این دولت خیالش راحت است که دو دوره ریاستش را طی کرده و اهمیتی به وضعیت اقتصادی مردم نمی دهد. در هر کجای دنیا وقتی یک دولت سیاست های اقتصادیش شکست میخورد خودش استعفا میدهد و میدان را برای دیگران باز میکند. در ایران ما همه چیز بر عکس است. دولتیان با چسبی قوی به صندلی ریاست چسبیده اند و به هیچ وجه قصد رفتن و یا عوض کردن سیاستهای اقتصادی خودش را ندارد.
در این زمان که مردم این قیمتهای نجومی خودرو را تجربه میکنند این دولت و بخصوص وزیر صنعت مصرانه بر سیاست های شکست خورده شان پافشاری میکنند.
اقایان اگر ریگی به کفشتان نیست به حرف مردم و اقتصاددانان برای یکبار هم که شده گوش کنید و واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم یک نفس راحت بکشند و قیمتهای غیر واقعی و تحمیلی خودو سقوط کند. آقای وزیر صنعت آیا حرف من را میشنوید؟ من بخدا زبانم مو درآورد از بس این راه ها را گفتم. َالان مجلس که بالاترین مرجع قانون گزاری در کشور است تصویب کرده که اتوموبیل های هیبریدی و برقی ورودشان به کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی آزاد است ولی میشنویم که دولت زیر بار این قانون نمی رود و کماکان ورود این خودرو ها ممنوع است.
خدایا این کشور به کجا میرود و چه کس یا کسانی هستند که تصمیم میگیرند؟ پس مجلس و مردمی که به این رییس جمهور رای داده اند چه کاره اند؟
پاسخ ها
محمد جواد
||
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
سزای گرانفروش نخریدنه
یه کمپین نه به خرید خودروی صفر حالشون رو جا میاره
تنها راهش اینه که دولت تا زمان واقعی شدن قیمت خودرو،اجازه واردات بدون تعرفه های مسخره رو بده هم خودرو نو هم دست دوم،وملت رو از چنگال خودرو نساز وطنی (خودرو ساز دولتی) آزاد کنه،که البته چون منافع دولتی ها با خودروبندازهای داخلی مشترک هست،بعیده اجازه بدن،کلا سرکاریم
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نوشتی دولت مردم رو از دست دولت نجات بده میده بنظرت؟ مردم فلسطینن مگه
موقعی کالایی گران میشه میگن برمبنای عدم تعادل در عرضه و تقاضاست تا پیشنهاد میشه عرضه زیاد بشه تعدادی ورود میکنند و هزار دلیل متفاوت میارن که عرضه بیشتر صورت نگیره . این مسئله جداست ساماندهی و جلوگیری از اخلال دلالان هم جداست . هم عرضه را متعادل کنید هم جلو دلالان مفت خور را بگیرید
امکان نداره مافیای پشت خودرو سازها بزاره این اتفاق بیفته!من یک کشاورزم و نیاز شدید به وانت باکیفیت که تا دو تا دسانداز رد کرد از کمر نشکنه دارم ولی الان یه تویوتا مدل 92میلادی 150میلیون قیمتشه هیچ وانت بدرد بخوری هم فرغون سازهای داخلی ندارن
واردات خ دست دوم .اگه به اشخاص واگذار بشه خیلی خوب جواب میده.مثلا یه خانواده تصمیم میگیره برای خودش ماشین بخره.خوش میره چونه میزنه و به هر ترتیبی هست ماشین رو برای خودش میاره.واردات خودروی دسته دوم اگه به اشخاص حقیقی داده بشه خوبه واگر به اشخاص حقوقی و شرکتها داده بشه .دوباره مشکل ساز میشه.طرح خوبیه فعلا فقط به اشخاص حقیقی.سالی دو سه تا و حداکثر تا پنج سال کارکرد.
علی به برکت الله
وقتی نمیتونیم چیزی رو بسازیم مونتاژ کردن همونقدر بی معنی هست که واردات همون محصول دست دومش !!! مگه ژاپن و آلمان و فرانسه فرش می بافند ؟؟ دست دومش رو هم نمیخرن از ایران که استاد این کاره فرش نو و با کیفیت می خرن بجای این کارا مثه آدم زندگی کردن رو یاد بگیرید
در این زمان که مردم این قیمتهای نجومی خودرو را تجربه میکنند این دولت و بخصوص وزیر صنعت مصرانه بر سیاست های شکست خورده شان پافشاری میکنند.
اقایان اگر ریگی به کفشتان نیست به حرف مردم و اقتصاددانان برای یکبار هم که شده گوش کنید و واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم یک نفس راحت بکشند و قیمتهای غیر واقعی و تحمیلی خودو سقوط کند. آقای وزیر صنعت آیا حرف من را میشنوید؟ من بخدا زبانم مو درآورد از بس این راه ها را گفتم. َالان مجلس که بالاترین مرجع قانون گزاری در کشور است تصویب کرده که اتوموبیل های هیبریدی و برقی ورودشان به کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی آزاد است ولی میشنویم که دولت زیر بار این قانون نمی رود و کماکان ورود این خودرو ها ممنوع است.
خدایا این کشور به کجا میرود و چه کس یا کسانی هستند که تصمیم میگیرند؟ پس مجلس و مردمی که به این رییس جمهور رای داده اند چه کاره اند؟
یه کمپین نه به خرید خودروی صفر حالشون رو جا میاره