من سالها در کشور قبرس شمالی زندگی میکردم خودرو های دست دوم بنز با دو سال کار کردوحدود سی هزار کیلومتر راه رفته از المان وارد قبرس میشد یک چهارم قیمت نو ان در سفری به هلند هم دیدم همین وضع است الان لکسوسی که در ایران بیش از یک و نیم میلیارد قیمت دارد با بیست و پنج هزار کیلومتر کارکرد در المان فروخته میشود 14 هزار یورو تازه اگر از المان خارج شود حدود بیست درصد هم مالیات و عوارض گمرکی ان برمیگردد قیمت نو ان شش برابر این قیمت است کافی است سری به سایتهای فروش ماشینهای دست دوم دراروپا در اینترنت بزنیدتا بفهمید ورود این خودروها چقدر به کاهش قیمت ها کمک میکندو اتفاقاخودرو را از حالت سرمایه و انحصار در می اورد
بالاخره پس چیکار باید کرد؟ هر پیشنهادی میشه باهاش مخالفت میشه. کاملا مشخصه منافع یه عده با هر پیشنهاد به شدت تهدید میشه. با این وضعیت به جایی نمیرسیم و قیمتها هم تعییری نخواهد کرد. بالاخره باید از یه جایی شروع کرد.
مالیات بر عایدی سرمایه و قطع دست دلالان و سوداگران از تمام بازارها و هدایت نقدینگی به سمت تولید به شرط سرعت همت هوش تدبیر و وطن پرستی نمایندگان و دولتیها مثل خزانه داری امریکا که به سرعت و تلاش شبانه روزی مارا تحریم کردند
سلام.خودروی دست دوم را چه کسی میخواهد وارد کند؟خود دولت.خودرو سازی دست کیست؟خود دولت .همه این حرفها باد هواست فقط من و شما را دارن دلخوش میکنن که ارزان خواهد شد.عزیزم هیچ وقت ارزان نخواهد شد.تا من و شما از خودروی داخلی استقبال میکنیم همینی هست که هست.