به نظرم باید بیشتر از بخش خصوصی برای تولید حمایت شه (نه اینکه پولپاشی کنن) و موانع مسخره برداشته شه و دست دلال های بزرگ که بیشترشون داخل خود خودروسازی ها و اطرافیان و ...هستن رو واقعا قطع کنن
مطمئن باشید اگراین اتفاق بیفته و بخش خصوصی قدرتمند بشه سیستماتیک رقابت ایجاد میشه و خودرو ساز دولتی هم پیشرفت میکنه
وگرنه این همه پولپاشی شد تو این چند دهه چه اتفاقی افتاد در صنعت خودرو
پولها نه باعث پیشرفت شد و نه کاهش مشکلات صنعت خودرو سازی و هر چی بیشتر حمایت مالی شدن بیشتر بدهی بالا آوردن و اون پولها هم فقط مدیرانش و نه بدنه کارگری و کارمندی رو گنده کرد(تا به مشکل هم بر میخورن میرن و اون کارگری که زحمت میکشه رو تعدیل میکنن و اون مدیری که ریشه این مشکل هست سر جاش میمونه و دوباره از حمایت دولت جیبش بیشتر پر میشه)
بیشتر از بیست ساله پراید داره تولید میشه در یک مدل و هزینه های هنگفت طراحی و ساخت که همه ی خودرو سازی ها (کوچک و بزرگ )بهشون تحمیل میشه نه به سایپا وارد میشه و نه به ایران خودرو و تولید خودرو برای این دو شرکت تقریبا همش میتونه سود
این دوتا خودروساز مردم فریب هرچه زودتر تعطیل بشن خدا را شکر میکنیم چرا که با جان مردم ومال مردم بازی میکنند 150هزار خودرو درست کردن تو پارکینگها زیر آفتاب گذاشتن از دروغ میگن ناقص هست اگه ناقصه چرا از کارخانه وخط تولید خارج شده -ناقصیشون برف پاکن -آینه -سپر فقط بخاطر اینکه عرضه نشه وگرون به این مردم بدبخت بفروشن بابا ریا تا کی............همه نقشه کشیدن برا جیب مردم با چه زبونی بگیم این دو کارخانه ورشکسته شدن هزینه هاشون زیاده -تولید کنید با کیفیت خوب وباقیمت مناسب بدید دست مردم وفرسوده ها را هم جمع کنید ولی چه فایده همه شدن دلال-
اگر واقعا نظر مردم مهمه.....اگر واقعا جان مردم مهمه اگر واقعا پول مردم ارزش مردم حیثیت مردم و در نهایت زندگی مردم مهمه ..........این دو تاکارخانه را به بخش خصوصی واگذار کنید و واردات را آزاد کنید اگر خصوصی ها توانستند رقابت کنند در این عرصه به فعالیت بپردازند... این دوتا خودرو ساز نشان دادند که در این40 سال از عهده تولید بر نمیایند چه برسد به کیفیت افسوس که این مدیران هنوز سر کار هستن و هیچ بازخواستی نمیشوند
این صنعت بعد از سالها یکه تازی و رانت خواری نشان داده که به هیچ جایی نمی رسد. اگر صنعت اتومبیل سازی پویا و صادراتی میخواهیم باید کلا سیستم و مدیریت آنرا بکلی عوض کرد و ثانیا واردات اتومبیل را آزاد و این مالیات و تعرفه سنگین واردات را حذف کرد. آنوقت اتومبیل سازهای داخلی بدون حمایت بی مورد دولتی باید بطور رقابتی وارد بازار شوند.
باید از حالت دولتی خارج بشن و به بخش خصوصی وگذار بشن تا خودسون به دنبال راهکار برای خودشون باسن. تا زمانی که ازشون حمایت بشه معلوم هست که کیفیت کارشون پایین خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بخش خصو۱ی هم واگذار بشن به من تو نمی رسه به کسایی می رسه دلار رو از ۴۲۰۰ گرفتن و ارزش داراییشون ۵ برابر شده
مطمئن باشید اگراین اتفاق بیفته و بخش خصوصی قدرتمند بشه سیستماتیک رقابت ایجاد میشه و خودرو ساز دولتی هم پیشرفت میکنه
وگرنه این همه پولپاشی شد تو این چند دهه چه اتفاقی افتاد در صنعت خودرو
پولها نه باعث پیشرفت شد و نه کاهش مشکلات صنعت خودرو سازی و هر چی بیشتر حمایت مالی شدن بیشتر بدهی بالا آوردن و اون پولها هم فقط مدیرانش و نه بدنه کارگری و کارمندی رو گنده کرد(تا به مشکل هم بر میخورن میرن و اون کارگری که زحمت میکشه رو تعدیل میکنن و اون مدیری که ریشه این مشکل هست سر جاش میمونه و دوباره از حمایت دولت جیبش بیشتر پر میشه)
بیشتر از بیست ساله پراید داره تولید میشه در یک مدل و هزینه های هنگفت طراحی و ساخت که همه ی خودرو سازی ها (کوچک و بزرگ )بهشون تحمیل میشه نه به سایپا وارد میشه و نه به ایران خودرو و تولید خودرو برای این دو شرکت تقریبا همش میتونه سود