ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به هیچ وجه موافق نیستم.

قیمت گذاری به شیوه فعلی (5% زیر قیمت حاشیه بازار) به هیچ وجه منطقی نیست. معمول و پسندیده این است که تولید کننده هزینه تمام شده منطقی خود را محاسبه کند، یک سود معقول بر آن افزوده و خودرو را عرضه کند.
چند روز پیش وزیر محترم صنعت در مصاحبه ای (http://bit.ly/2JrDwF1) قیمت تمام شده پراید 111 را حدود 35 میلیون تومان اعلام کردند. در صورتی که این رقم را ملاک قرار دهیم با محاسبه 20% سود برای تولید کننده قیمت عرضه به بازار آن باید 42 میلیون تومان باشد؛ در حالی که در همان مصاحبه قیمت بازار این خودرو را 52 میلیون تومان یعنی حداقل 10 میلیون تومان بیشتر اعلام کرده اند.
مضاف بر این واردات خودرو باید آزاد باشد. آن هم نه با هر تعرفه ای؛ بلکه با یک تعرفه منطقی.
ما به عنوان یک انسان یک بار به دنیا می آییم و در این دنیا یک بار زندگی می کنیم. حق داریم با کیفیت مطلوب زندگی کنیم. حق داریم از امکانات با کیفیت مطلوب برخوردار باشیم.
هیچ کس حق ندارد و نمی تواند حقی را که خداوند متعال به ما اعطا فرموده است، از ما سلب کند. ما خودروسازی با این کیفیت را نمی خواهیم. در دنیای امروز که همه خودروسازها در حال اضافه کردن امکانات مختلف و متعدد به تولیدات خود هستند، در کشور ما وجود زه آپشن می شود.
چرا و به چه حقی باید اینگونه باشد؟
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بنظرم هم وزارت خونه تعطیل بشه هم خودروسازی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
والا اگر نظر مردم مهم بود که وضعمون الان این نبود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام و خسته نباشید
این شرایط به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد چرا که اصلاح وضعیت تولید خودرو و رساندن آن به استانداردهای جهانی و برآورده کردن انتظار صادرات ریشه در اصلاح بنادین اقتصاد در ایران دارد که در وضعیت کنونی دستیافتنی نخواهد بود. راه درست این است که خودروسازی های دولتی به قیمت واقعی به بخش خصوصی واگذار شود و از طرف مقابل واردات خودرو آزاد و طی یک دوره مثلا چهار یا پنج ساله تعرفه واردات خودرو به میزان معمول بقیه کالاهای وارداتی (غیر خودرویی) کشور کاهش یابد. اما این راه حل نتیجه نخواهد داد به این دلیل که اقصتد کشور به بیماری رانت، سیاست و بسیاری موارد دیگر گرفتار است. تا زمانی که تولید و اقتصاد در چنبره مدیران گرفتار باشد شرایط روز به روز اسفناک تر خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چرا باید موافق باشیم؟! ایمنی و به روز بودن ! قیمت معقول نسبت به درآمد ایرانی ها! کیفیت و امکانات مطلوب!
واقعا باید دست از احساسی بازی به بهانه تولید ملی و حمایت از ان برداشت در این دوکون ها و یا به عبارت دقیق تر ارابه های مرگ ایرانیان را گل گرفت.
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خداوکیلی این نظرات ما به چه دردی میخوره؟ کلا مردم چه اهمیتی دارن برای دولت تو این مملکت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چند سالی اروپا زندگی کردم. تفکر مدیران باید حفظ جان مردم در خیابان و جاده به همراه حفظ محیط زیست به خصوص برای نسلهای آینده باشد نه صرفاً جلوگیری از خروج ارز با هر شدت و حدتی. تفکر مدیر ان عوض شود خودروسازی هم دگرگون میشود وگرنه خیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کاش حداقل مسئولین در بازار خودرو برای مردم حق انتخاب قائل شوند و بازهم نظر خود را شرط ندانند.
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با حمایت مشروط موافقم. به طوری که طی یک برنامه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت مشخص خودروسازان موظف به ارتقا کیفیت شوند و در صورت عمل نکردن به تعهدات، شرایط ورود خودروهای خارجی تسهیل شود. آن وقت مجبور خواهند بود برای بقا بجنگند. با حمایت به شکل کنونی که فقط و فقط مصرف کننده قشر متوسط به پایین متضرر می شود صد در صد مخالفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تا زمای که قسمت های قدرتمند از این نوع کار کردن سود ببرن هیچی درست نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
پس بیش از نیم قرن است که دولت ها چه می کنند؟ یعنی فرصت کوتاه و بلند نداده اند؟ قبل از انقلاب که هیچ، 40 سال بعد از انقلاب فرصت و حمایت نداشته اند؟
نعمت اله رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مخالف
نظرات بیشتر