برای طراحی سمند در دهه هفتاد ۱۲۰ میلیارد تومان پول با ارز ۴۰۰ تومانی پرداخت شده.
میشه رد پای پول کثیف را از اینجا پیگیری کرد .
پاسخ ها
هیواامینی
||
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
شرکت های بزرگ خودرو سازی هر سه سال یه خودرو رو از ابتدا باز طراحی میکنن و هزینه زیادی هم نداره براشون اینطوری که مسولین ایران خودرو میگن هزینه داره که باید همشون بعد چند سال برشکست بشن.جدا از اون برای ما تولید سمند که شاسی و جلوبندی و اکسل و موتور.....همه چیزش 405هست این همه پول دادن؟؟؟باید گفت خودرو سازان دقیقا جز چراغا و گلگیرا و کاپوت و جعبه چه طراحی دیگری برای سمند انجام دادن که جدا از طراحی پژو405 باشه؟؟؟؟
سیروس
||
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اشتباه شنیدی عدد دقیق سمند حدود 500 میلیارد بود متاسفانه .
سلام
آقایون محترم ، واقعا شما توان مدیریتی و هزینه های خودروسازهای ایران رو با ناسا مقایسه می کنید ؟
آقایون محترم این پولها مبالغی نیست یا نگران آقایون محترمی هستید که بعد از ۱۵ سال ،، آلان باید جوابگو باشتد؟
خجالت بکشید
این همه آسمون ریسمون بافتید که بی کفایتی مدیران خودروسازی های بی در و پیکر دولتی رو توجیح کنید ولی باز هم خودتون اگر یک نگاه کلی به صنعت خودروسازی مملکت بندازید متوجه میشید با صد تا از این مصاحبه ها هم نمیشه روسفیدش کرد. اصلا ما کاری به تکنولوژی روز نداریم و توقع نپاربم بنز و بی ام و بسازید. لااقل یک ماشین واقعا ایرانی در حد تویوتای سی سال پیش که باید بتونید بسازید. آلمان وسط جنگ جهانی که کشورش داغون شده بود برای مقابله با سرمای شوروی فولکس رو طراحی کرد که تا همین چند سال قبل هم توی خیابونا راه میرفت. دقت کنید خودروی ملی و غیره و ذالک نبوده که سالها وقت بزارن براش بلکه صرفا برای یک موقعیت خاص به سرعت یک اتومبیل کامل طراحی و تولید انبوه کردند. اون هم توی دوره ای که نه کامپیوتر بود و نه رباتها و خط تولید امروزی و نه خیلی از تکنولوژی های جدیدی که توی ایران خودمون فراوانه. دلیلش فقط و فقط اینه که اونها همه چیزشون خصوصیه و مثل شرکتهای دولتی ما نیستند که نتیجه مهم نباشه و حقوق آقای مدیر سر تاریخ واریز بشه و فرقی نکنه که کار مفیدی کرده یا داره ضرر میده. دلیلش اینه که دولتشون گمرک رو به روی اتومبیل های وارداتی نبسته تا مردم مجبور باشند اتومبیل های بنجل تولید داخل رو بخرند و کارخانه ها هم با فضای امنی که دارند اصلا تحرکی از خودشون نشون ندن تا یه چیز بهتر طراحی کنند و میگن فعلا همینو میفروشیم و ملت هم که براش صف میکشن. یه عده هم که با پارتی بازی میتونن مجوز واردات بگیرند اتومبیل پنجاه هزار دلاری رو دویست هزار دلار تو پاچه مردم میکنند. خلاصه به هر طرف نگاه کنید گند و کثافت از بازار تولید و مونتاژ و واردات و فروش خودرو بالا میره. پس بیزحمت خودتونو با این مصاحبه ها خسته نکنید چون چیزی که با چشم خودمون میبینیم سیاهه با صحبتهای شما سفید نمیشه.
دوستان دنیای امروز دنیایی نیست که منزوی بود تحت نام استقلال باعث افتخار باشه. دنیای امروز دنیای همگراییه. تولید داره به سمت تولید جهانی پیش میره و مرزها کمرنگ تر میشن.
مثلا در تولید بویینگ 787 ، شصت و پنج کشور دنیا مشارکت دارن. اگه یک دونه پیچ در گوشه ای از دنیا باکیفیت تر و ارزونتر تولید بشه ، پیچ رو از اونجا میخرن. اقتصاد یعنی این.
یعنی الان سیستم فرمان و شاسی تیبا یک با تیبا 2 فرق داره؟؟؟
شرکت های چینی مثل بائوجون خودرو های شورلت تولید میکنه و مارک بائوجون و MG و در مالزی با برند دیگه ای تولید میشن و هیییییچ مشکلی هم ندارن سر نشان تولیدش!!!!!چی شده شما به مشکل خوردین؟؟؟شرکت های بزرگ خودرو سازی هر سه سال یه خودرو رو از ابتدا باز طراحی میکنن و هزینه زیادی هم نداره براشون چی شده که برای ما تولید سمند که شاسی و جلوبندی و اکسل و موتور.....همه چیزش پژو 405هست این همه پول دادین؟؟؟شما دقیقا جز چراغا و گلگیرا و کاپوت و جعبه چه طراحی دیگری برای سمند انجام دادین که جدا از طراحی پژو405 باشه؟؟؟؟...