یعنی الان سیستم فرمان و شاسی تیبا یک با تیبا 2 فرق داره؟؟؟
شرکت های چینی مثل بائوجون خودرو های شورلت تولید میکنه و مارک بائوجون و MG و در مالزی با برند دیگه ای تولید میشن و هیییییچ مشکلی هم ندارن سر نشان تولیدش!!!!!چی شده شما به مشکل خوردین؟؟؟شرکت های بزرگ خودرو سازی هر سه سال یه خودرو رو از ابتدا باز طراحی میکنن و هزینه زیادی هم نداره براشون چی شده که برای ما تولید سمند که شاسی و جلوبندی و اکسل و موتور.....همه چیزش پژو 405هست این همه پول دادین؟؟؟شما دقیقا جز چراغا و گلگیرا و کاپوت و جعبه چه طراحی دیگری برای سمند انجام دادین که جدا از طراحی پژو405 باشه؟؟؟؟
اقای کاکایی عصو محترم هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت
سلام علیکم
حصرتعالی فرمودید که چرا امروز نماینده مجلس موصوع طراحی و فساد در ایران خودورو را مطرح کردند. لازم است به موارد زیر اشاره شود
۱ چون امروز پرده ها در افتاده است و معلوم شده این صنعت خودو هیچ کار بنیادی انجام نداده است. گر پرده بیفتد نه تومانی و نه من
۲ من به عنوان یک دانشگاهی معتقد هستم که وجود دانشگاه ها و سیاست گداری های چند دهه در اموزش عالی هدفی برای تحقق اهداف و منافع ملی بر نداشته است و اصولا دانشگاه و القاب دانشگاهی پوسته ای برای توجیه به اصطلاح مبنای علمی دستگاه ها بوده است.
۳ مایه تاسف است که شما بعنوان مدافع در امده اید از خودروسازلن که لازم نمی دانم در این مقوله بیشتر وارد شوم و تنها به این بسنده می کنم که طرح های کزایی دانشگاهی بدون مناقصه نه تنها دانشگاه ها را بعنوان مجریان صوری و همکاری دوجانبه بین دستگاه ها ی دولتی کرده است بلکه با انحصار و کلاه طرح تحقیقاتی باعث خارج شدن مشاورین و همین فارغ التحصیلان در بخش خصوصی در گرفتن کار شده است زیرا با وجود راه مستقیم و برون مناقصه برای دانشگاهیان امکان فعالیت برای بقیه از بین رفته است. نتایج ان هم بیکاری جوانان و وصعیت امروز است.
لطفا منتشر فرمایید
آقای دکتر و استاد دانشگاه و نیز اقای نماینده مجلس خلاصه بعد از این همه اقدامات معجزه آسا که برا سمند و پژو انجام دادین میشه بگین در حال حاضر در کدام رنکینگ خودرسازی اصلا اسمی از ایران خودرو و سایپای ایران است
این سعارها وقتی جواب میده که حداقل 50درصد آن به واقعیت تبدیل شده باشه
خلاصه اظهارات کارشناسمون:
- چرا حالا این موضوعات که قبلا بررسی شده دوباره پیگیری میشه اینها قبلا سرپوش گذاشته شده و دیگه نباید مطرح بشه
- این هزینه استقلال طلبی ماست.- این هزینه باعث شد که خودروساز ها و قطعه سازان به بلوغ و توانمندی و داخلی سازی برسند!!!!!!!!!!!!!؟
- اگر میخواستیم مثل کشور های عربی فقط مونتاژ کار باشیم الان در رفاه ظاهری بودیم....(کیفیت و قیمت خودرو داخلی ذلت حقیقی نیست؟)
- ناسا برای اینکه بفهمه چرا خودکار فضا نوردان نمینویسد 12 ملیون دلار خرج کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- هزینه تبلیغاتی تعویض عکس اسب بجای شیر همینقدره
با تمام تفاسیر باید قبول کرد خودروسهازهای ما خیانت کرده اند آیا بیش از نیم قرن فرصت برای خودروسازهای ما کم بوده که الان باید چنین خوردرهای بی کیفیتی تولید شود
همین استاد دانشگاه و امثال اینها مملکت را به این روز انداخته اند . چرا به جوانان فرصت داده نمی شود؟؟ اگر این اساتید عرضه داشتند کاری برای صنعت خودرو می کردند
چرا از ان جوان اردبیلی که موتور بدون سوخت ساخت و روی پراید نصب کرد حمایت نکردند؟؟ چرا از ان جوان مشهدی که لامبرگینی ایرانی ساخت حمایت نکردند و چرا از طراحان بدنه خودروی بنز که دو جوان ایرانی هستند استقبال نشد ؟؟؟ و چرا باید آقای رضوانی برود در امریکا خودرو تولیدکند مگر اینها جوانان ایرانی نیستند؟؟؟
به اسم تحریم و ایستادگی و امثالهم
میلیارد میلیارد ثروت کشور را به هدر دادن و بالا کشیدن
بابا ما نمیخواهیم مستقل باشیم باید کی رو ببینیم
طرف تو عراق تو زاغه زندگی میکنه اما ماشینی سوار میشه که میلیارد ایرانی حسرتشو داره
كليپ اعلام نارضايتي راننده تاكسي سنگالي از مصرف بالاي سمند رو به چشم خودم ديدم حالا دکتر امیر حسن کاکائی مدعي است كه ایران خودرو نتوانسته است یک خودرو از خط تولید سنگال بیرون بیاورد.!!!
شرکت های چینی مثل بائوجون خودرو های شورلت تولید میکنه و مارک بائوجون و MG و در مالزی با برند دیگه ای تولید میشن و هیییییچ مشکلی هم ندارن سر نشان تولیدش!!!!!چی شده شما به مشکل خوردین؟؟؟شرکت های بزرگ خودرو سازی هر سه سال یه خودرو رو از ابتدا باز طراحی میکنن و هزینه زیادی هم نداره براشون چی شده که برای ما تولید سمند که شاسی و جلوبندی و اکسل و موتور.....همه چیزش پژو 405هست این همه پول دادین؟؟؟شما دقیقا جز چراغا و گلگیرا و کاپوت و جعبه چه طراحی دیگری برای سمند انجام دادین که جدا از طراحی پژو405 باشه؟؟؟؟