بیژن آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مرگ مردم به دلیل زنده نگه داشتن صنعتی مرده که چهل سال سوبسید نتوانسته این مرده را زنده نگه دارد کمکی نکرده باعث مرگ و معلولیت مردم و اتلاف سرمایه های ملی میشود دادن حق بیمه بیکاری و پرداخت خسارات ناشی از خودروهای نامرغوب به تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری بهترین راه است طراحی موتور و گیربکس با امکانات موجود بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد مگر اینکه وزارت دفاع همراه ادوات نظامی خودرو بسازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اون طرفی که اشتباه کرده باید تاوان بده!
خودرو ساز اشتباه کرده و آینده نگری و برنامه ریزی دقیقی نداشته
و مشتری فقط اعتماد کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
فکر کنم خودروسازی ایران یک فریب بزرگ باشد مثل بقیه فریب ها مثل لوازم خانگی ایرانی مواد غذایی ایرانی سینما و هنر همه چیز دروغ است اگر همین امروز بازارها از انحصار این مافیاها آزاد بشوند فردا خودروسازها باید کاسه گدایی دست بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مردمي سبب تغيير ميشوند كه خود را پيش از ان تغيير دهند
اشتغال بهانه است و گوشت قرباني مردمن و سود سرشار هم نياز به اشاره نيست دست چه افراديست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سوال شمااشکال مبنایی دارد و قیاس مع الفارغ هست.این نوع بیان شامل خودرو سازهای وطنی ما نمیشود.روال خودرو ساز های ما بر دو مبنی مشارکت در ساخت و فروش فوری میشود.در فروش فوری شما بر فرض اینکه قطعات از قبل خریداری شده و شما 30 روز زمان برای ساخت خودرو در نظر میگیرید ولی در مشارکت در ساخت شما مبلغی بابت درصدی از قیمت خودرو رو با فرض این که خودرو ساز برای خرید قطعه مصرف میکند در اختیار خودرو ساز قرار میدهید.وقتی خودور ساز بیش از نصف پولی که بابت خرید خودرو میشود رو از خریدار میگیره و یکسال بعد باید این خودرو به مشتری میدهد فرض بر این هست که خودرو ساز با این پول قطعات لازم رو خریده است.پس این مشکل خریدار نیست بلکه مشکل مدیریت است که پول خرید خودرو مشتری رو صرف کار دیگه ای میکنه و در موعد تحویل باید با قیمت روز دلار خرید بکنه.حالا به نظر خود شما تابناک جان مثالی که زدید اشتباه نبوده است؟
داود قره پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سلام کلا باید در خودروسازان رو تخته کنن بازار انحصاری باعث شده فقط مردم رو به کشتن بدن حساب کنید چقدر مردم رو به کشتن دادن چقدر سرمایه مملکت رو به باد دادن سیم کارت رو یادتون هست قیمتش چقدر بود الان مجانی میدن انحصار باید شکسته بشه تا هر بنجلی رو دست مردم ندن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
آخه چی بگم.تا حالا چند بار از جیب ما دادین به این زالوها که ورشکسته نشن آیا فایده ای داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خب آدم عاقل اگه عقل داری این چه سوالیه که میکنی.ببندید این فرغون سازی ها رو و تعرفه واردات رو صفر کنید عین آدم سوار ماشین بشیم .احساس الاغیت میکنم بس که پول بابت این لگنها دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
بزرگوار الان تعرفه ها رو صفر كنند با دلار 11 تومني تو كدوم ماشين رو ميتوني زير 150 ميليون تومن بخري
اما اين كه ميگي اين خودروسازي هارو تعطيل كنن پيشنهاد بدي نيست الاغ سوار ميشيم مثل قديما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
با 150 میلیون میتونی بنز 2010 رو بخری که حتما از دنا صفر کیلومتر بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
جناب بزرگوار کم نیستن تعدادشون از هیوندای اکسنت 14900 دلاری بگیر تا ریو 2018 سیزده هزار دلاری ، نیسان ورسا 15 هزار تایی ، شورلت اسپارک ، تویوتا یاریس ، هوندا فیت 2018، فولکس واگن جتا مدل 2018، بماند که اگه پای خودروی دسته دوم باز بشه که تمام ملت باید بنز و بی ام دابلیو و آ او دی سوار بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
بنز دست دوم 150 ميليوني اگه حتما از دنا صفر بهتره
خوب وارد كنند بدن دست مردم
شما از خودرو ساز كه انتظار نداري بره ماشين دست دوم بياره بفروشه ؟ بايد ببيني كي نمي كنه اين كار رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مدل نگاه به این قضیه متفاوت است
حمایت از صنعت داخلی مهم است ولی اینکه خودروساز یا صنعت از فروش و سودش مطمئن باشه و یا اینکه امیدی برای سود بیشتر در نتیجه تلاش بیشتر نداشته باشه درست نیست.

به نظرم اصل مشکل مربوط به مالکیت میشه که خودروسازها دولتی هستن. راه حل هم اینه که رقیب خصوصی با حمایت بیشتر برای این صنعت ایجاد بشه و به مرور خودروسازهای دولتی منحل بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
يعني به نظر شما اگر مثلا ايران خودرو يك شركت كاملا خصوصي بود و مثلا مال عموي من بود تو اين شرايط عموي بنده قيمت ماشين هاش رو افزايش نمي داد ؟
اتفاقا به نظرم شانسي كه مردم آوردند اين بود كه چون اين ها دولتي هستند ، دولت به آنها اجازه اعمال افزايش نرخ را به صورت يك دفعه نداد و خودروسازان را مجبور كرد با شيب خيلي كند و به صورت پلكاني گران كنند كه تا حدي مردم بتونن خودشون رو تطبيق بدهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
دولتی بودنش فقط باعث شد هنوز معلوم نباشه خودروسازی چقدر تا الان زیان ده بوده.اگه برای عموی شما بود و دولت حمایت نمیکرد الان عمو تو خونه نشسته بود و مردم ماشین خوب سوار میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
زيان امسال و پارسال خودروسازي ها فقط به خاطر اين بود كه دولتي بودند و مجبور شدند افزايش نرخ ندند و ضرر كردند . اگه خصوصي بودن از همون اول قيمت ها رو تعديل مي كردند و ماجرا به اين جاها نمي كشيد كه ملت ماشين از كارخونه بگيرن 50 تومن تندي برن تو بازار بفروشن 150 تومن و صد تومن سود كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
متاسفانه دو خودروساز بزرگ کشور به پشتیبانی مقامات و لابی های قوی خود در نظام مدت 4 دهه است که مردم ایران را بدلیل نیازسان به خودرو به گروگان گرفته اند و جای تاسف است که مردم بی پناه فریاد دادخواهی شان به جایی نمی رسد. این دو شرکت بدلیل انحصار ناجوانموردذاه شان در بازار کشور به خودشان حق می دهند هر گونه اجحافی را در حق مردم ایران روا دارند و در فروش و پیش فروش های خود با شرط و شروط های یکطرفه و غیرمنصفانه به هر طریقی خون مردم و اعصاب آنها را در شیشه کرده اند. اگر واقعا اینها خودوئرساز هستند چرا از رقابت با سایر خودروسازها و حضور خوردروهای خارجی در بازار کشور حتی با پرداخت عوارض و تعرفه وحشت دارند.
امروزه شبکه های فروش این دو شرکت در سراسر کشور بلائی سر مردم آورده اند که همه مردم نه تنهها به حضور آنها به عنوان یک صنعت و افتخار ملی افتخار نمی کنند بلکه همه مردم آرزوی نابودی و ورشکستگی آنها را دارند. باور ندارید؟ در همین سایت تابناک یک نظرسنجی بگذارید تا دستتان بیایید مردم بی پناه کشور چقدر به خون این به اصطلاح خودروسازان کشور تشنه هستند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
خودروسازی در ایران یک صنعت نیست هیچ یک از شاخه های صنعت را دارا نمی باشد نه کیفیت هست نه رقابت و نه سرمایه فقط به زور اداره می شود و مردم هم محکوم به خرید هستند تا همچنان به غارتگری ادامه بدهند
نظرات بیشتر