موضوع خوبی برای سر کار گذاشتن و سرگرم کردن مردم پیدا کردین. به دلیل رانت و سود بالای این فرغونسازی برای مسوولین، هیچوقت مردم ایران خودروی خوب نخواهند داشت. پس بیخیال این موضوع بشید و داغ مردم رو تازه نکنین
وزارت صمت ضرر را از طریق راه سوم جبران کرد و ان انتقال ضرر خودروسازها و مشتریان خودرو به سهامداان خرد خودرویی بود یعنی انهایکه سهامدار خودروسازها بخصوص گروه سایچا هستند الان در ضرر شدید قرار دارند طوریکه سهامیکه سال قبل مثلا 300 تومن خریدن بعد از 4 سال نه تنها سود نداده بلکه قیمتش 100 تومن شده یعنی برخلاف اینکه تمام قیمتها طی یکسال اخیر چندصد درصد رشد کردند سهام ایشان به یکسوم قیمت 4 سال قبلل رسیده.سهامداران خرد را قربانی جبران ضرر دیگران کردند
اگه قراره قطعات رو از بیرون بیارن و مونتاژ کنن همون بهتر که مردم رو ازاد بزارن تا خودشون اون خودرویی رو که دوست دارن و ایمنتره انتخاب کرده بخرن در انصورت با بالا پایین رفتن دلار هم همون خودرو کم و زیاد میشه و کسی ضرر نمیکنه....درست مثل قدیم ندیما که ایرانیها بهترین ماشینهای دنیا رو با پایینترین قیمت سوار میشدن مثل کادیلاک و بیوک و ب ام و و بنز و ...
بیجا میکند خودروساز خودروی را پیش فروش کند که قطعه ان را نمی تواند تامین کند یکی از مسخره ترین کارهای رایج در کشور ما پیش خرید خودرو است موضوع دوم اینکه خودرو ساز بودن ایران یک فریب تاریخی است عدهای ابن الوقت متوجه شدند جامعه مصرفی ایران بازار خوبی است برای خودرو وبر همین اساس سناریوی مضحک ساخت داخل را طراحی کردند وسال هاست که به لطف حمایت تقریبآ تمام حاکمیت اعم از مجلس و دولت و... سودهای کلانی به جیب میزنند واتفاقا اگر چنین خیانتی نمیکردند ودست وپای بخش خصوصی را نمی بستند امیدی بود که ایران خودروساز شود وباعث رشد صنایع وابسته به آن شود البته نه در حد کره و ژاپن و....
شما خودت داری میگی خودروساز بعد میگی طرف قطعات میخاد وارد کنه این یعنی طرف مونتاژکاره خودروساز نیست این یکی حالا از اونطرف میگی گرون بشه خریدار ناراضی میشه که الانشم ناراضی هستیم چون گرون شده و به قول خودتون دلار اومده پایین در اخر اگر کشوری نمیتونه با دنیا تعامل داشته باشه ودائم شعارهای ضد این و اون میده و نمیدونه فرداش چه خبره نه خودرو بلکه بودجه کشور رو هم ۲هفته یه بار ببنده نه از یکسال پیش بخان یه تصمیمی بگیرن که بعد تو گل بمونن
اگه خودروسازی ضرر و زیان داره پس جیب مدیراش چه جوری پر پول میشه. از محل ضرر؟ خداوکیلی برین خونه زندگیاشونو ببینید مثل شاها زندگی میکنن . از کجاست این پولا پس ؟
خودرو ساز قبلا" پولش را گرفته چرا قطعات را تهیه نکرده پس این سرمایه چه شده .؟؟؟با همکار مدیران سفارشی بهتر از این نمیشود .مشکل را همه میداند ما خودمان را سرگرم کرده ایم.!!!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
خودروساز داشت مثل يك آدم نرمال و حسابي روزي 5هزار عدد خودرو مي ساخت تحويل مي داد . روزي 5000 عدد ميدوني چقدر حجم قطعات و انبارهاي اون ميشه ؟ اگر برات ابهام داره بزار بگم بهت خيلي ميشه . خودروساز كه نمي تونه بره قطعات يكسال توليدش رو بخره بياره انبار كنه كه ! اون مياد براي توليد يك ماه يا دوهفته رو ميخره انبار ميكنه بعد تا موجودي كم ميشه دوباره خريد ميزنه واسه يكماه اينده . بعد يهو ارز كشيد بالا شد 4 برابر تو انتظار با قطعات خريد قبلي چند دستگاه بتونه توليد كنه ؟ فوقش 100 هزار دستگاه بعد بايد دوباره قطعه بخره اينبار بايد 4 برابر پول بده . منصف باشيد