برند طلا و جواهرآلات «بوچلاتی / Buccellati» یکی از برندهای لوکس محسوب میشود که توسط کانتارگو بوچلاتی پایه گذاری شد. کانتارگو بوچلاتی در اواسط قرن هجدهم به عنوان طلاساز در میلان کار میکرد. در سال 1909 در سن دوازده سالگی ماریو بوچلانی شاگرد بسیار ماهری در بلترامی در میلان بود. در سال 1919، بوچلانی شرکت را به دست گرفت و نام آن را به بوچلانی تغییر داد. به دلیل داشتن ساعت و رینگ های خاص و منحصر به فردی که داشت به عنوان یک شرکت بین المللی شناخته شد. بعدها، چهار تا از پسرانش ( از بین 5 پسرش) وارد حرفه پدر شدند: فردریکو، گیان ماریا، لوکا و لرنزو. در سال 1925 شعبات جدیدی را در رم باز کردند و در سال 1929 نیز شعبات دیگری را در فلورانس افتتاح کردند. در سال 1951 او اولین صنعت کاری بود که در نیویورک در خیابن پنجم مغازه ای افتتاح نمود. در سال 1967 ماریو بوچلانی از دنیا رفت و چهار فرزندش حرفه او را دنبال کردند. لورنزو و لوکا و فردریکو شعبات موجود در ایتالیا را به عهده گرفتند. لوکا و گیان ماریا مسئول شعبات امریکا شدند و حرفه شان را در سال 1970 به هنگ کنگ، 1976 به مونت کارلو و در سال 1979 به پاریس توسعه دادند.هم اکنون نسل سوم بوچلانی مالک این شرکت بوده و در حد بین المللی رشد کرده است. برند جواهرسازی سطح بالای بوچلاتی چه از نظر نحوه اداره و مدیریت کمپانی و چه از نظر زیباییشناسی طراحی و استادکاری هنرمندانه بر پایه میراث و سنت جواهرسازی ایتالیایی استوار شده است، خیابان مونته ناپولئونه در میلان مانند خیابان پنجم در نیویورک به عنوان مرکز فروش برترین برندهای لوکس دنیا شناخته میشود. هرچند مونته ناپولئونه از همتای نیویورکی خود کوچکترست، ولی به یقین باید آن را قلب دنیای فشن میلان بشناسیم. اما علیرغم اینکه اکثر برندهای حاضر در مونته ناپولئونه اصلیت میلانی ندارند، برند بوچلاتی نه تنها از اصیلترین و قدیمیترین برندهای میلانی است بلکه به عنوان اختصاصیترین برند جواهرسازی لوکس و سطحبالای ایتالیا هم شناخته میشود. اگر پاریس در دنیای جواهرسازی به برند «ون کلیف اند ارپلز / Van Cleef & Arpels» خود مینازد، میلان هم عمیقا به «بوچلاتی / Buccellati» خود میبالد. پروسه ساخت جواهرات این برند را به همراه برخی از طرحهای این برند از 2007 تا 2017 میبینید.