مقابله با نفوذ عربستان در AFC، وعده پارلمان به فوتبال‌دوستان

روز گذشته، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با پیروزی برابر تیم النصر عربستان، صعود دراماتیکی به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت؛ رقابتی که کنفدراسیون آسیا (AFC) با وارد کردن شوک محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر درست پیش از آغاز مسابقه، جو روانی آن را تحت‌تاثیر تصمیم خود قرار داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 04 October 2020

روز گذشته، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با پیروزی برابر تیم النصر عربستان، صعود دراماتیکی به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت؛ رقابتی که کنفدراسیون آسیا (AFC) با وارد کردن شوک محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر درست پیش از آغاز مسابقه، جو روانی آن را تحت‌تاثیر تصمیم خود قرار داد.

 

در مورد ای اف سی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

به گزارش «تابناک»؛ هواداران پرسپولیس و فوتبال‌دوستان بعید است شب گذشته و آنچه در دیدار دو تیم باشگاهی ایران و عربستان گذشت، فراموش کنند. دیدار نیمه نهایی فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و النصر در شرایطی برگزار شد که تنها چند ساعت مانده به شروع بازی کنفدراسیون آسیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، عیسی آل کثیر بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس، شش ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شده و باید ۱۰ هزار دلار جریمه نقدی نیز پرداخت کند؛ این حکم بنا بر ماده ۵۸.۱ AFC صادر شده که به موجب آن چنانچه بازیکنی رفتار‌هایی که خلاف کرامت انسانی باشد یا رنگ و نژاد را به تمسخر گیرد با محرومیت مواجه می‌شود و شادی گل مهاجم پرسپولیس هم، چنین رفتاری تلقی و به همین دلیل، حکم محرومیت سنگینی برای او صادر شد.

پس از انتشار این خبر، بسیاری از کارشناسان ورزشی و فوتبال‌دوستان و هواداران پرسپولیس از راه های مختلف به این حکم اعترض کردند و آن را ناعادلانه خواندند؛ اما واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی متفاوت و تا حدی هشداردهنده بود، تا جایی که مصطفی میرسلیم، نماینده تهران اعمال نفوذ عربستان را علت محرومیت مهاجم پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دانست و گفت: «با اعمال نفوذ آل‌سعود چند ساعت قبل از شروع بازی ‫پرسپولیس‬، اتحادیه آسیایی فوتبال ظلم بزرگی مرتکب شد؛ این است ماهیت دشمن و عدالت نهاد بین‌المللی.»

محروم کردن عیسی آل‌کثیر رفتاری سیاسی و غیرحرفه‌ای است

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل نیز موضعی مشابه گرفت و گفت: «‏محروم کردن عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم پرسپولیس ایران از سوی AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) به بهانه واهی حرکت نژادپرستانه، رفتاری سیاسی و غیرحرفه‌ای است. البته مقامات سعودی در جهان به رشوه دادن‌های سیاسی و ورزشی و بی‌اخلاقی شهرت دارند آینده روشن خواهد کرد، به ورزشکاران ایرانی افتخار می‌کنیم.»

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیات رییسه مجلس هم بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: «فوتبالیست‌های ایرانی اثبات کردند که می‌توان به لطف خداوند و با اتکا به توان داخلی، از پس دلار‌های نفتی صعودی برآمده و در اوج مشکلات اقتصادی، موجب شعف و غرور ملت بزرگ ایران شوند.» او این را هم گفت که «اقدام مضحک» کنفدراسیون فوتبال آسیا در محروم کردن عیسی آل‌کثیر چند ساعت مانده به بازی با نماینده فوتبال عربستان را محکوم کرده و از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال قاطعانه می‌خواهد با عزمی راسخ و استفاده از دیپلماسی ورزشی، با این اقدام شنیع و غیر ورزشی برخورد کنند تا جلوی تضییع حقوق فوتبال ایران گرفته شود.

اما احمد نادری نماینده تهران در این میان با واکنش تندتری نسبت به سایر نمایندگان به استقبال این موضوع رفت و اظهار کرد: «از کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ناحق عیسی آل کثیر، بازیکن سرشناس ایرانی را محروم کرده، انتظار می‌رود خشم میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس را برنیانگیزد و شائبه تکراری دریافت رشوه از عربستان را دامن نزند. مجلس با فوریت به این موضوع ورود خواهد کرد.»

حال، اما پرسش این است که پارلمان چطور می‌تواند به این موضوع وارد شود؟ محمد مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش توضیح داده: «مجلس با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی خود، نسبت به نفوذ سعودی‌ها در AFC ورود خواهد کرد تا بار دیگر شاهد صدور آرایی ناعادلانه مانند محرومیت مهاجم نماینده ایران نباشیم؛ در این راستا ضرورت دارد علاوه بر اعتراض رسمی مسئولان ورزش کشور، از ظرفیت کرسی‌های موجود در AFC نیز بهره گیری شود تا این حکم ناجوانمردانه لغو شود.»

او البته این نکته را هم به مسئولان ورزش کشور یادآور شد: «ورزش یکی از مهم‌ترین بستر‌های احیای وحدت و غرور ملی و شادی قشرهای مختلف جامعه است؛ بنابراین، باید همه مسئولان حوزه ورزش دلسوزانه و با همه توان برای تعالی ورزش کشور تلاش کنند، به ویژه این ایام که دشمنان نظام در اوج دشمنی، ورزش و ورزشکاران کشور را هدف گرفته‌اند.»

علی رضایی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس هم با تاکید بر اینکه باید فدراسیون ورزش با ورود به موضوع محرومیت آل کثیر از مهاجم پرسپولیس دفاع کند تاکید کرد: «آنچه به عنوان تبعیض نژادی عیسی آل کثیر نسبت دادند، بیشتر اعمال نفوذ و شیطنت برخی از کشور‌هاست؛ این رای بیش از آنکه یک رای و داوری ورزشی باشد، یک رای سیاسی است.» این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد که فراکسیون ورزش پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس بررسی‌های لازم را در این رابطه خواهد داشت.

با توجه به وعده تعدادی از نمایندگان مجلس برای ورود به موضوع محرومیت مهاجم پرسپولیس و مقابله با احقاق حق صورت گرفته از یک سو و نیز با توجه به اینکه باشگاه النصر پس از شکست برابر پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اعتراض و شکایتی رسمی به AFC فرستاده و مدعی استفاده پرسپولیس از چند بازیکن جدید به صورت «غیرقانونی» شده است. انتظار می‌رود، نمایندگان اقدام جدی و موثری داشته باشند و با استفاده از ابزار دیپلماسی مقابل این اقدامات و توطئه‌ها بایستند تا حق نماینده ایران در آسیا ضایع نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
نمايندگان كاش به تجمع استقلالي ها كه در مقابل مجلس صورت گرفن هم توجه داشته باشند ....مثل اينكه بابا مسعود كم بود عمو سناتور هم اضافه شد برا پرسپوليس
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
خدا شفاتون بده. انقدر نتیجه نگرفتید مختون را از دست دادید
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
اقا چه عیبی دارد شاید قرمزها هم بتوانند رنگ یک ستاره واقعی برروی ÷یراهن خود را حس کنند درعمرشان یک بار نایب قهرمان شدند ازشادی یک هفته نخوابیدند
به جای این حرفا یه نفر که زبان بلده بیارید قوانینو برو همه تو فدراسیون بخونه. یکم دیسیپلین وارد تیم ها کنید. قانون و نظم از ار چیزی بیشتر لازمه. نه فقط فوتبال، همه جای ایران این سه چیز لازم هست:
۱- حاکمیت مطلق و بدون چون و چرا و فراگیر قانون
۲- مبارزه با حسادت فردی و جمعی و در نتیحه آن شانتاژ و پشت هم اندازی و تخریب
۳- مبارزه با فرهنگ فساد آور تملق و چاپلوسی

مجلس اگر هنر و توانایی داشته باشه بزای اینا فکر کنه کشور ۱۰۰ سال جلو میفته. فوتبال و این چیزا پیشکش
این شوک رو وطن فروش های افراطی استقلال باعث شد
اف بر شما بسوووووووزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
وطن فروش باشگاه وهواداراش بودن که بخاطر کی‌روش آرزوی باخت تیم ملی را داشتن، جنگ سعودیها ومسعودیها به ماچه ربطی داره؟
آقایون مجلس انقلابیريال شما به کارای مهم مملکتی برسین فوتبال رو لطفا بذارین برای همون فوتبالی ها. عجب گیری افتادیما، یه عده شو من رفتن تو مجلس به تنها چیزی که فکر نمی کنن زندگی مردمه
لطفا نمایندگان در مورد مسائلی صحبت کنند که در راستای وظایفشان است و از چیزیکه اطلاعات ندارند برای دیده شدن اظهار نظر نکنند .
این آقایان واقعا نمیدانند که با منزوی کردن کشور خودشان عامل این همه مشکلات برای ایران وایرانی هستند؟
این سعودی ها زمان مهدی طارمی هم قبل از بازی کاری کردند که مهدی طارمی محروم شود و اون نتیجه دور از ذهن با الهلال شکل بگیرد و نتونیم به فینال برسیم. البته الهلال هم در فینال باخت. این روشها برای سعودی ها و AFC همیشه هست. امثال هم میخواستند همین کار را بکنند که کردند ولی غیرت شیر بچه ها نگذاشت . این بار اولشون نیست و آخرین بارشان هم نخواهد بود.
شرم بر عربستان
ننگ بر عربستان
مرگ بر عربستان
لعنت بر عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
خود فوتبال ایران هم کلی فساد داره

اول اونو درست کنیم
کاری که از دستشون بر نمیاد فقط بهانه خوبی برای مطرح شدن و رسانه ای شدنه
متاسفم که مسائل سیاسی در ایران با ورزش آمیخته شده و حرکات نژادپرستانه هم در رفتار ورزشکاران.
با تجربه ای که از عملکرد مسئولین محترم سراغ داریم ... خواهشمندم شما ورود نکنین به این مسئله که شرایط بد از بدتر میشه ... مثل ورودتون به مسئله مسکن و دلار و تورم و خودرو و تخم مرغ و کره و هزارتا چیز دیگه ... کار تبلیغاتی هم لازم ندارید دیگه ۲۰٪ رای چیه که تبلیغات بخواد ..‌. شما همون واکسناتون رو بزنید و دنا پلاس سوار بشید ... این کارا پیش کش ... نصف بیشتر نفوذ امثال عربستان در مجامع بین‌المللی از بی کفایتی امثال شماست ... نه باهوش یا پولدار بودن اونا ...
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
دمت گرم واقعا حرف حق جواب ندارد
واقعیت همین است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
داداچ اشتباه می زنی مسئله مسکن و دلار و خودرو و.... یه مسئله داخلیه ولی این موضوع بین المللیه و بحث حقیه که داره از ورزش ایران پایمال میشه.
نمایندگان مجلس که اینقدر احساسی و بدون تعمق و تحقیق و مطمئن شدن از مطلبی اینگونه سخن میکنند امیدی که به اثلاحات و احکام اصلاحی داخلیتان نبور قطعا در امور بین الملل نیز نیست ایا سیاست مداری چون شما اینگونه دیگران را متهم میکند و فاحش سخن می گوید اگر کارکن هستید بی صدا کار کنید قبل از اینکه آل سعود خودتان را هم متهم و جریمه کنند
ببینیم و تعریف کنیم!
این مجلسی که من میبینم در انجام کارهای کوچک هم ناتوان است.
برخوردهای احساسی.. که هیچ نتیجه ای هم ندارد
به زودی تیم پیروزی به خاطر استفاده غیرقانونی از بازیکنان جدید، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم میشه. همچنین فدراسیون فوتبال ایران به خاطر دور زدن قانون و پنهانکاری و همدستی در این تخلف، با محرومیت ها و جریمه های سنگین مواجه میشه. منتظر باشید تا سزای کاری های تیم حکومتی رو در آسیا ببینید!
اما مجلس ایران با منت بر سر هواداران استقلال اعلام کرد به گله های اونا رسیدگی میکنه علی برکت الله از این حجم از تبعیض حداقل استقلال رو منحل کنید تا بدونیم این بچه ناتنی بوده
افرین افرین چقدر موثره مجلس چه جماعت خوش و خرمی
خواهشا تو این یکی وروود نکنید
مجلس نمی خواد کاری بکنه، سعودی ها بر مبنای اطلاعات وطن فروشان داخلی که از روی حسادت و‌ تعصب بیجا دست به هر کاری میزنن این اقدامات رو‌انجام میدن.
یکی جلوی این ها رو بگیره
مگر مجلس می تواند در امور مربوط به فوتبال دخالت کند؟!وعده بیخود ندهید.
اینها زورشون نرسید الهلا مدافع قهرمانی رو، که بازی آخر هم اگر سه هیچ می باخت و به عنوان سرگروه صعود میکرد, نگه دارند،دست از توهم بردارید.خودتون روقوی کنید.
پارلمان؟؟؟؟؟؟؟ ماشین صفر از دم قسط.... واکسن قبل از همه .... وام ودیعه مسکن.... ملت ایران آگاه باشد که همین دو سه ماه پیش اینا رو خودتون فرستادید به مجلس.... پس گله نکنید از چیزی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اینها منتخب مردم نیستند،. تهران با 18٪ در صد مشارکت در انتخابات. علی برکت الله
نماينده ها اگر هنر و عرضه اي دارند به وظيفه اصلي خود كه رسيدگي به مشكلات موكلين است بپردازند و به مشكلات اقتصادي كشور برسند
مجلس تو امور داخلی توان کاری رو نداره اون وقت تو اسیا که دیگه ...
با افتخار یه استقلالی ام و آرزوی باخت پیروزی با هرتیمی،اون باشگاه وطرفداراش که بخاطر کی‌روش آرزوی باخت تیم ملی را داشتن خائن بودن، به امید باخت پیروزی ومحرومیتش از سویafcبدنبال شکایت النصر وقراردادهای غیرقانونی فدراسیون فوتبال،و امیدوارم آه استقلالی‌ها دامن کسانی را که بی جهت این تیمو نابود کردن را بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
بسوز که خوب داری میسوزی وطن فروش
الحمدالله همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ازدواج جوانان، اشتغال و ... و ... همه حل شد رسیدیم به مشکلات بازی که ممکنه از مصادیق لهو و‌ اهل هم باشه و واقعا تاثیر زیادی در زندگی همه حتی بیش از کرامت پدر خانوار در تأمین معیشت داره!
مجلسی که فهم تشخیص اولویت ها رو نداره نشانه عدم وجود برنامه و اسیر روزمرگی هست
نظر این حقوقدانان و سیاسیون محترم درباره حذف جوکویچ از تنیس اوپن آمریکا چیست؟ اتفاقی که به خاطر کوبیدن غیرعمد توپ به صورت داور انجام شد.
اینرا به عنوان یک نمونه از حرکت غیرورزشی بیان می کنم که لازم نیست بازیگن برای محکوم شدن به رفتار غیر ورزشی، حتما عمد در کارش باشد. صرف اینکه استانداردهای حقوق بشری را رعایت نکند برای اتهام و محکوم کردنش کفایت می کند
اما اینکه این کار نتیجه فشار لابی سعودی است و یا اتهام دریافت رشوه به AFC خودش نوعی جرم است. آیا مقامات که این حرفها را یکی پس از دیگری قرقره می کنند برای حرفشان مدرکی دارند؟ اگر لابی سعودی یا AFC علیه این اظهارات اقدام قانونی کند و باز هم ایران به مجازاتی دیگر محکوم شود آنوقت چه خواهند گفت؟
آیا نمایندگان مجلس نظرشان این است که مدیران ایرانی AFC هم در این فساد نقش داشته اند و یا اینکه علیه آن اقدام کرده و موفق نبوده اند؟ کشوری که یک دوجین مدیر در AFC دارد چطور می تواند مدعی فساد و اعمال فشار لابی ها در این فدراسیون شود؟
هنوز فکر می کنید بخاری از این مسئولان بلند میشه؟
خیلی ساده اید به خدا
خودتون خوب مي دونيدهيچ كاري ازدستتون برنمياد فقط مي خواين بگين ما هم هستيم .ورزش متولي داره واونم وزارت
ورزشه وخودشون مي دونن چيكاركنن
جوگیرن الان... ۲ روز دیگه میبینن نه ظرفیتی در کنفدراسیون داریم نه از نظر حقوقی مجلس در اون جایگاهه!
بنابراین بدون اینکه صداشو در بیارن به فراموشی میسپارن!!!
وقتی تیم استقلال تو اسیا یه بازی رو ببازه تمام طرفداران پرسپولیس خوشحال میشن و جشن میگیرن حالا که رفتن فینال همه میخان این بازی رو ملی جلوه بدن که هیچ وقت نمیتونن و بنده هم بعنوان یک استقلالی مثل پرسپولیسیای عزیز از باخت این تیم بسیار خوشحالم خواهم شد
وکیل بگیرید
پارلمان!!!به ایناهمان کلمه مجلس هم زیاده!
آنقدردراین چندسال اخیر باخت داشتیم که بایک یادوبردمتوالی تمام ارکان مملکت به وجدآمدن!
به نظرم اول وعد های اولیه رو در مورد اقتصاد و ارزو بیکاری و ... را برسند و بعد اگر وقتی بود این وعده ها را بدهند
مجلس بیکار می تونه در این خصوص دولت را مقصر اعلام بکنه.!!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی