بازدید 14040
پایان گرانداسلم رولاند گاروس با درخشش پسر اسپانیایی؛

نادال، تاج پادشاهی زمین‏های خاک رس را پس گرفت + فیلم

توني نادال عموي رافائل كه از 4 سالگي مربيگري او را بر عهده داشته است مي گويد عملكرد رافا در روز يكشنبه يكي از بهترين بازيهايي بوده كه از نادال تا به حال ديده است اما نادال هيچ فرصتي براي جشن گرفتن ندارد چرا كه بايد روز دوشنبه به لندن رفته و تمرينات خود روز زمين چمن را براي مسابقات اوپن ويمبلدون که تنها یک قهرمانی‏اش را در کارنامه ثبت کرده، آغاز كند و خیز بلندی برای دومین قهرمانی بردارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۵ 06 June 2010


دومین گرنداسلم سال 2010 دومین رویداد بزرگی بود که پس از اوپن اسپانیا، رافائل نادال در هفته‏های اخیر توانست قهرمانی‏اش را از آن خویش سازد و به احیای دوباره‏اش بپردازد و این موفقیت آنجا شیرین تر شد که رابین سودرلینگ سوئدی، ستاره‏ای که نادال را سال گذشته در همین رویداد با ناکامی همراه بود، سبب ساز رقم خوردن قهرمانی نادال این رویداد طی سه ست پیاپی و با اقتداری که از پادشاه زمین‏های خاک رس در خاطره‏ها باقی مانده بود، شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ رقابت های تنیس آزاد فرانسه دومین گرند اسلم سال، با قهرمانی رافائل نادال تنیس باز اسپانیایی در رقابت های انفرادی مردان به پایان رسید و او که در طول این تورنمنت، حتی یک ست هم واگذار نکرده بود، باز هم مثل سابق فینال را 7 امتيازی به پایان رساند اما اين بار نكته اي غير قابل چشم پوشي وجود داشت: زانوهاي نادال سالم بود و اين به معناي قرار گرفتن نادالي متفاوت از نادال فينال رولاند گاروس 2009 در برابر سودرلينگ بود. شكست 2009 اولين شكست دوران بازيگري نادال در رولاند گاروس بود كه تنها شكست نيز باقي ماند.

رابین سودرلینگ برای راهیابی به فینال مسابقات امسال، در مرحله نیمه نهایی از سد توماس بردیچ گذشت. این تنیس باز سوئدی برای راهیابی به جمع 4 نفر برتر، راجر فدرر مرد شماره یک تنیس جهان را حذف کرده بود و همان شگفتی سازی که سال گذشته در قبال فدرر رقم زد، این بار برای ساعت سوئیسی پیش آورد اما اوضاع در فینال بر وفقش نبود و نادال هم که در نیمه نهایی بر یورگن ملزر اتریشی پیروز شده بود، خیلی ریلکس کار را تمام کرد.

در دیدار فینال سودرلینگ که با شکست سال گذشته تصور می‏رکد می‏تواند به تکرار شگفتی سازی‏اش رقم بزند و نادال را این بار در فینال ناکام بگذارد نتوانست کاری از پیش ببرد و رافا که این بار بدون آسیب دیدگی برابر حریف قدرتمند سوئدی‏اش به میدان می‏رفت، با نتایج 6-4، 6-2 و 6-4، برتری را از آن خود کرد و حریفش را ناکام گذاشت تا فاتح بی‏رقیب این رویداد لقب بگیرد و عملکرد بی نقصش در این رویداد، او را از هم اکنون بخت مسلم قهرمانی در سومین گرانداسلم سال که در انگلیس برگزار خواهد شد، سازد.



بنابر گزارش برخی رسانه‏ها در اين ديدار که نادال تا مرز 70 درصد كنترل بازي را در اختيار داشت و 74 درصد از سرويس‌های اولش به نتيجه رسيد، ميانگين سرعت سرويسش 179 كيلومتر بر ساعت بود و حريف سوئدي‏اش سرعت 204 کیلومتر را ثبت كرد که در نوع خود آمار جالبی به نظر می‏رسد و سطح بالای این رویداد را به خوبی به نمایش می‏گذارد.

قهرمان فرنچ اوپن 2010، طی سال های 2005 تا 2008 که سال گذشته میدان را خالی کرده بود تا راجر فدرر برای نخستین بار قهرمان این رقابت ها شود، امسال توانست بار دیگر قلمروی از دست رفته خاکی اش در دنیای تنیس را پس گرفت و تاج پادشاهی اش را در زمین‏های خاک رسی فرانسه بار دیگر بالای سر ببرد و بدین شکل پنجمين قهرماني اش در مسابقات اوپن فرانسه و هفتمين قهرماني اش در يك گرند اسلم مسیر بازگشتش را به صدر تنیس مردان جهان را هموار سازد.

قهرماني در مسابقات امسال و تنها 3 روز پس از تولد 24 سالگي او تنها يك قهرماني ديگر تا رسيدن به ركورد بيورن بورگ سوئدي در 6 بار قهرماني در اوپن فرانسه را باقي گذاشته است. براي دومين بار در 3 سال اخير نادال باز هم اين تورنمنت را بدون از دست دادن يك ست به پايان رساند.

توني نادال عموي رافائل كه از 4 سالگي مربيگري او را بر عهده داشته است مي گويد عملكرد رافا در روز يكشنبه يكي از بهترين بازيهايي بوده كه از نادال تا به حال ديده است اما نادال هيچ فرصتي براي جشن گرفتن ندارد چرا كه بايد روز دوشنبه به لندن رفته و تمرينات خود روز زمين چمن را براي مسابقات اوپن ويمبلدون که تنها یک قهرمانی‏اش را در کارنامه ثبت کرده، آغاز كند و خیز بلندی برای دومین قهرمانی بردارد.


شیاوونه ناباورانه قهرمان شد
فرانچسكا شیاوونه نفر هفدهم جهان در فینال مقابل سامانتا استوزور استرالیایی به برتری 2 بر 0 رسید و نخستين زن ايتاليايي ناباورانه قهرمان رولاندگاروس لقب گرفت و میان جایزه ‌١٢/١ ميليون یورویی قهرمانی و ٥٦٠ هزار يورویی نايب قهرمان، نخستین را انتخاب کرد. او پیش از این در 38 دوره از بازی های انفرادی گرند اسلم شرکت کرده بود اما هرگز به فینال نرسیده بود. ديدار فينال زنان عصر شنبه تنها دو ست طول كشيد و در نهايت با پيروزي ‌٢ بر صفر (‌٦بر ‌٤ و ‌٧ بر ‌٦ (‌٧بر ‌٢)) شياوونه همراه شد.

در ميان ‌١٥ هزار و ‌١٦٦ تماشاگري كه در ورزشگاه فيليپ شارتيه به تماشاي بازي پاياني نشسته بودند، كمتر كسي فكر مي‌كرد، شياوونه بتواند قهرمان اوپن فرانسه بشود. قهرمان ‌١٦٦ سانتي‌متري ‌٢٠١٠ French Open پس از ‌٩٨ دقيقه دوئل با حريف استراليايي‌اش زمين رقابت را بوسيد و پس از آن چند دقيقه را به جشن و شادماني پرداخت، آن هم در حالي كه پرچم ايتاليا را بر دوش داشت. تمام اين رخدادها با اشك شوق شياوونه همراه بود.

این تنیس باز 30 ساله ایتالیایی که نايب قهرماني استوسور بهترین عنوانش تا پیش از این بود، در مسير قهرماني‌اش جاستين هانن، سره‌نا و يليامز و يلنا يانكوويچ را از پيش‌ رو برداشته بود، در یک چهارم نهایی بر کارولین ووزنیاکی از دانمارک و در مرحله نیمه نهایی بر النا دمنتیه وا از روسیه غلبه کرد. سرینا ویلیامز زن شماره یک تنیس جهان در مرحله یک چهارم نهایی این بازی ها مغلوب سامانتا استوزور استرالیایی شد و خواهرش ونوس هم در یک هشتم هایی به نادیا پترووا از روسیه باخت.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات