بازدید 6938

استقلال رقیب عربستان برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا شد

کد خبر: ۱۰۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 07 February 2021

استقلال ایران در گروه C رقابت های لیگ قهرمانان 2021 با تیم های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق هم گروه است.

به گزارش تابناک ورزشی، به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته تا رقابت های هر گروه از مرحله گروهی در یک کشور و به صورت متمرکز برگزار شود.

بنابر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هر تیم می تواند تقاضای میزبانی گروهش را  برای AFC ارسال کند و در پایان تمامی درخواست های میزبانی بررسی می شود و میزبانی هر گروه به یک کشور اعطا می شود.

 حالا استقلال برای میزبانی گروهش اعلام آمادگی کرده و درخواست میزبانی را برای AFC ارسال کرده، اما نکته قابل تامل قضیه اینجا است که آبی پوشان با یک تیم عربستانی یعنی الاهلی هم گروه هستند و از آن جایی که سال هاست بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می شود، بعید است میزبانی گروه به استقلال ایران داده شود. البته مدیران استقلال از این موضوع خبر داشته اند ولی امروز با یک متن کوتاه در کانال تلگرامی شان مدعی شدند که برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند.

اگر جنبه نمایشی این قضیه را کنار بگذاریم متوجه می شویم. بین تیم های ایرانی، استقلال و فولاد (درصورت شکست العین در پلی آف) در گروه شان با یک تیم عربستانی هم گروه هستند. البته برنده پلی آف الوحدا عربستان و نیروی هوایی عراق وارد گروه تراکتور می شود یعنی در بدترین حالت 3 نماینده ایران با یک تیم عربستانی هم گروه می شوند و همین قضیه شانس میزبانی تیم های ما را تقریبا به صفر می رساند.

البته حضور الدحیل در گروه استقلال که نماینده کشور قطر است، احتمال برگزاری بازی های این گروه را در قطر بالا برده، چرا که قطر با برگزاری لیگ قهرمانان 2020 و رعایت کامل پروتکل ها در آن رقابت ها شانس بالایی برای میزبانی دارد.

با توجه به این که این روز ها خبرهای خوشی اطراف باشگاه استقلال منتشر نمی شود، شاید مسئولان باشگاه قصد داشتند با این خبر فضا را آرام تر کنند و تیری در تاریکی بیاندازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم