بازدید 2906
امروز؛ 3 بازي ديگر از جام جهاني 2010؛

رونمايي از «آرژانتين جديد»

ايگواين چه فرد منتخب مارادونا براي اين مهم باشد و چه خير، حرف‌هاي چندان اميدوار كننده‌اي براي يارانش ندارد. او ديروز در مصاحبه‌اي، اسپانيا كشوري كه وي فوتبال باشگاهي‌اش را با پيراهن رئال مادريد در آن جا مي‌گذراند، اميددار نخست فتح جام خواند و گفت: « ما با تمام وجود در اين مسابقات تلاش مي‌كنيم و مي‌دانيم كه در اين سطح هركس بايد در بالاترين درجات خود ظاهر شود اما در حال حاضر اسپانيا تيمي است كه در اين زمينه از همگان پيش‌نشان مي‌دهد.»
کد خبر: ۱۰۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۴ 12 June 2010
جــام جهاني فوتبال 2010 كه از ديشب با انجام دو مسابقه در آفريقاي جنوبي شروع شد، امروز و امشب با برگزاري 3 ديدار ديگر ادامه مي‌يابد. در گروه دوم كره‌جنوبي بايونان و سپس آرژانتين با نيجريه مصاف مي‌دهند و از گروه سوم نيز انگليس روبه روي امريكا مي‌ايستد.

به نوشته ایران؛ مسابقه آرژانتين با نيجريه كه در شهر ژوهانسبورگ صورت مي‌پذيرد، نشان مي‌دهد البي‌سلسته بعد از يك ماه تمرين فشرده نفراتش زير نظر ديه‌گو مارادونا آيا نسبت به مرحله مقدماتي، موقعي كه با دشواري فراوان جواز صعود را گرفت، پيشرفت كرده يا خير.

مارتين دي ميكليس مدافع وسط بايرن مونيخي آرژانتين كه شايد امشب مركز خط دفاعي اين كشور را در كنار والتر ساموئل اينترميلاني تشكيل دهد، در آستانه رونمايي از «آرژانتين جديد» و قبل از بازي امشب با هجوم به منتقدان سرمربي آرژانتين به تمجيد از وي پرداخته است: «مارادونا به ما انگيزه‌هاي زيادي مي‌دهد و به لطف حضور او فشار رواني از روي دوش ما برداشته مي‌شود. تيم ما در هفته‌هاي اخير رشد محسوسي داشته و با چيزي كه در دور مقدماتي ديديد بسيار فرق كرده است. هرچند اعتقاد دارم انتقاداتي كه در آن زمان نيز از ما مي‌شد، غير منصفانه بود.»

ليونل مسي در مرحله مقدماتي حتي سايه‌اي از چيزي نبود كه در بازي‌هاي بارسلونا مشاهده شده و حتي اگر او براي مرحله نهايي تغيير رويه بدهد و همان «مسي» بارسا شود، به اعتقاد ماريو كمپس آقاي گل آرژانتيني جام جهاني 78 و عضوي از تيم فاتح آن جام تكيه صرف بر روي او و حركات فني‌اش اشتباهي بزرگ از جانب مارادونا خواهد بود. مطبوعات آرژانتين هنوز نمي‌دانند نفر انتخابي مارادونا به‌عنوان زوج مسي در خط حمله آرژانتين كيست و او براي اين مهم ته‌وز، ميليتو، اگه رو، ايگواين و پالرموي كهنه كار را در اختيار دارد.

ايگواين چه فرد منتخب مارادونا براي اين مهم باشد و چه خير، حرف‌هاي چندان اميدوار كننده‌اي براي يارانش ندارد. او ديروز در مصاحبه‌اي، اسپانيا كشوري كه وي فوتبال باشگاهي‌اش را با پيراهن رئال مادريد در آن جا مي‌گذراند، اميددار نخست فتح جام خواند و گفت: « ما با تمام وجود در اين مسابقات تلاش مي‌كنيم و مي‌دانيم كه در اين سطح هركس بايد در بالاترين درجات خود ظاهر شود اما در حال حاضر اسپانيا تيمي است كه در اين زمينه از همگان پيش‌نشان مي‌دهد.» ديگر بازي امشب گروه دوم كه بين يونان و كره جنوبي در پورت اليزابت است معيار دقيق تري درباره دومين مدعي صعود از اين گروه بدست مي‌دهد.

از خوش اقبالي يونان، در اين بندر تعداد زيادي يوناني زندگي مي‌كنند كه براي حضور گسترده در استاديوم تازه تأسيس نلسون ماندلاي اين شهر نيز نقشه‌ها كشيده‌اند. اتو رهاگل مربي آلماني و نامدار يونان در ديدار تداركاتي اخير تيمش با كره شمالي به نتيجه‌اي بهتر از تساوي 2-2 نرسيد و اگر همان مسابقه مبنا قرار گيرد كره جنوبي كه حداقل يكي دو كلاس بهتر از همسايه شمالي خود است، شانس قابل توجهي براي متوقف كردن قهرمان نزول‌كرده سال 2004 اروپا خواهد داشت.

در اردوي كره‌‌جنوبي خبرهاي خوب مربوط به بهبودي مصدوميت پارك جي سونگ و پارك چويونگ دو مهاجم نامدار لژيونر اين كشور و بازگشت آنها به تمرينات شنيده مي‌شود. جي سونگ كه عضو منچستر يونايتد است، در ديدار تداركاتي اخير كشورش با اسپانيا كه با شكست خفيف 2-3 كره‌اي‌ها همراه شد، اصلاً به ميدان نرفت تا براي مسابقه امشب آماده شود.

پارك چويونگ از باشگاه موناكو فرانسه كه در اردوي تمريني كره در اتريش دچار در رفتگي شانه شده بود، دو سه روزي است كه تمرينات عادي‌اش را از سر گرفته ولي هوجونگ مو مربي كره‌جنوبي مدعي است حتي اگر هيچ‌يك از دو مهاجم فوق به زمين نيايند او تيمي در اختيار دارد كه از توان نبرد پاياپاي با يونان بهره‌مي‌گيرد.

برنامه مسابقات امروز
ساعت 16: يونان با كره جنوبي (گروه دوم) در پورت اليزابت، داور: مايكل هستر از نيوزيلند.
ساعت 30/18: آرژانتين با نيجريه (گروه دوم) در ژوهانسبورگ، داور: وولفگانگ استارك از آلمان
ساعت 23: انگليس با امريكا (گروه سوم) در روشتن بورگ، داور: كارلوس سيمون از برزيل
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم