بازدید 10783

وزش باد‌های شدید همراه با بارش باران گل‌آلود در شیراز

وزش باد‌های شدید از ظهر امروز همراه با گرد و خاک، سبب بارش باران گل‌آلود در شیراز و برخی از نقاط استان شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است، سامانه‌ای که گفته می‌شود تا آخر امشب در سطح استان فعال بوده و از شمال استان به تدریج خارج خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 12 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از شیراز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این باره اظهار داشت: در چند روز گذشته هشدار‌های لازم درخصوص وزش باد‌های شدید داده شده بود و تاکنون مشکل خاصی را در سطح استان فارس شاهد نبوده‌ایم.

رحیم آزادی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه خسارتی در اثر وزش این باد‌ها گزارش نشده، افزود: غالب وزش باد‌های شدید در نواحی غربی و مرکزی استان فارس است و به طور کلی در سطح استان بارش باران را به صورت پراکنده داریم.

وی با اشاره به اینکه ذرات گرد و خاک یکی از عوامل آلودگی هوا هستند، عنوان کرد: وزش باد‌های شدید امروز که همراه با گرد و خاک بوده به ویژه در شهر شیراز سبب آلودگی هوا نیز شده است.

رئیس سازمان اتش نشانی شیراز نیز گفت: به دلیل وزش باد شدید طی چند ساعت گذشته در شیراز تاکنون ۲۶ عملیات امداد و نجات انجام شده است.
محمد هادی قانع با اشاره به اینکه وزش باد شدید از ساعت ۱۳ امروز در سطح شهر شیراز آغاز شده است، گفت: به دلیل شدت وزش باد شاهد شکسته شدن درختان، خاموشی برق، بروز مشکلات برای سقف‌های فلزی و.. بودیم.

وی ادامه داد: طی تماس‌های تلفنی شهروندان تاکنون ۲۶ عملیات در شهر شیراز انجام شده و در ۱۳ منطقه شهر نیز تیم‌های امداد و نجات در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: آنچه که بسیار اهمیت دارد حفظ آرامش شهروندان و عدم خروج آن‌ها از منازل است.

مدیر کل محیط زیست استان فارس نیز درباره آلودگی ایجاد شده در پی وزش باد گفت: وزش باد‌های شدید و گرد و خاک زیاد عاملی برای بارش باران گل آلود شیراز است.

حمید ظهرابی افزود: وجود باد‌های شدید همراه با گرد و خاک طی چند روز اخیر از جمله دلایلی است که باعث بارش گل آلود باران در سطح شهر شیراز شده است.

وی ادامه داد: وجود باد‌های زیاد در جو استان و همچنین گرد و غبار می‌تواند هنگام بارش باران، معضلاتی نظیر بارش باران گل آلود را به همراه داشته باشد.
بر اساس گفته مدیر کل هواشناسی استان فارس نیز سامانه بارشی که در سطح استان فعال است؛ نواحی مرکزی استان را تا اواخر امروز جمعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد و این سامانه به مرور از شمال استان فارس خارج خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره توزیع برق شیراز هم درباره خاموشی‌های سطح شهر شیراز و یا شهرستان‌ها به خبرنگار فارس گفت: شکستگی درختان و اسیب به کابل‌های برق دلیل بروز خاموشی است.

احمدی با بیان اینکه همه ۲۱ گروه این اداره در حال، اما ه باش و مشغول خدمت‌رسانی هستند، افزود: به محض اطلاع از خاموشی، تیم‌های فنی تلاش می‌کنند تا کمتر از ۲۰ دقیقه نسبت به بازگست روشمایی و رفع مشکل اقدام کنند.

تاکنون در سطح شهرستان شیراز طی فعالیت این سامانه ۱.۷ میلیمتر باران باریده است.

گفتنی است روابط عمومی شهرداری شیراز از مسدود بودن کنارگذر‌های شهری شیراز تا صبح فردا به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی