بازدید 92606
یک مقام رسمی، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را زیرسوال برد

اعتراف ناخواسته ای‌اف‌سی به حق میزبانی ایران

کد خبر: ۱۰۴۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 14 March 2021

یک مقام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بازی توضیح درباره دلیل رد درخواست اردن برای میزبانی در مقدماتی جام جهانی قطر، مهر تاییدی بر حقانیت تیم ملی فوتبال ایران زد.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز جمعه به طور رسمی اعلام کرد بازی‌های باقیمانده مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین، به طور متمرکز در هشت کشور برگزار خواهد شد و میزبانی بازی‌های باقیمانده این رقابت‌ها را از گروه A تا گروه H را به ترتیب به کشورهای چین، کویت، بحرین، عربستان، قطر، ژاپن، امارات و کره جنوبی داد، اتحادیه فوتبال اردن به واگذاری میزبانی بازی‌های باقیمانده گروه B به کشور کویت اعتراض کرد.

اعتراف ناخواسته ای‌اف‌سی به حق میزبانی ایران

یک عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گفت‌وگو با سایت «24» امارات تأیید کرد این فدراسیون در انتخاب میزبانان بازی‌های باقیمانده مرحله انتخابی جام جهانی 2022 و جام‌ ملت‌های آسیا 2023 به روش جمع‌آوری اطلاعات درباره آمار همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای خواهان میزبانی توجه داشته و این تصمیم‌ پس از جلسات و رایزنی‌ با همه فدراسیون‌های حاضر در مسابقات مرحله انتخابی، گرفته شده است.

این عضو AFC خاطرنشان کرد: تصمیمی که توسط  این کنفدراسیون گرفته و اعلام شده مطابق با اصول رقابت عادلانه است. مهمترین دلایل انتخاب کشورهای میزبان در صورت رقابت بیش از یک کشور برای میزبانی، دارا بودن معیارهای خاص و اعلام شده توسط این کنفدراسیون بوده است.

وی اظهار داشت: AFC در را به روی همه فدراسیون‌های شرکت کننده در این مرحله از رقابت‌ها گشوده بود تا با توجه به اهمیت ایجاد رقابت عادلانه و فرصت‌های برابر، درخواست میزبانی را به روشی شفاف مطابق با آیین‌نامه مصوب و الزامات ارسال شده به فدراسیون‌های عضو، ارائه دهند.

این عضو AFC که نامش فاش نشده، افزود: در گروه دوم سه کشور کویت، اردن و استرالیا درخواست میزبانی دادند. استرالیا با توجه به اعمال قرنطینه‌ دو هفته‌ای افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، نمی‌توانست تعهدات موردنظر را اجرایی کند، به همین خاطر رقابت برای میزبانی بازی‌های این گروه بین دو کشور کویت و اردن بود.

وی تأکید کرد: کمیته مسئول بررسی پیشنهادات با هماهنگی کمیته فنی AFC پس از تصویب دو پیشنهاد، با توجه به اینکه تیم ملی اردن در بازی رفت در امان (پایتخت اردن) از کویت میزبانی کرده بود، اعتقاد داشت که با در نظر گرفتن عدالت رقابت، مستلزم پذیرش پیشنهاد میزبانی کویت است. با توجه به اینکه اردن مسابقات قبلی‌اش (چهار دیدار از پنج بازی) را در پایتخت خود یعنی امان برگزار کرده، تحمیل فرصت‌های برابر با رعایت عدالت ضروری بود.

این عضو AFC تأکید کرد که در انتخاب میزبانان تمامی گروه‌ها به معیارهای بحران کرونا و رویه‌های دولتی که مانع سفر به بسیاری از کشورهای آسیایی می‌شود، توجه شده است.

به گزارش تسنیم، عضو AFC در واقع با اظهارات خود، تصمیم این کنفدراسیون در رابطه با اعطای میزبانی بازی‌های باقیمانده گروه C به کشور بحرین را زیر سؤال برده است. این عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته برای اجرای عدالت و به خاطر اینکه اردن در چهار دیدار از پنج بازی دور رفت میزبان بوده، میزبانی به کویت داده شده، اما چنین عدالتی درباره ایران اجرا نشده چرا که ایران در دور رفت تنها در یک دیدار میزبان بوده (بازی با کامبوج)، اما بحرین در دو بازی رفت میزبان بوده است (عراق و ایران).

نکته جالب دیگر این است که بحرین که در دور رفت مقابل دو رقیب اصلی خود یعتی ایران و عراق میزبان بوده، حالا دوباره میزبان دو رقیب اصلی خودش خواهد بود و با این شرایط با توجه به آشنایی به زمین خود و شرایط جوی این کشور، مسیرش برای صعود به دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 هموارتر خواهد شد.

در حال حاضر تیم‌های عراق و بحرین به ترتیب با 11 و 9 امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه C قرار دارند و تیم ملی ایران با یک بازی کمتر و کسب 6 امتیاز در جایگاه سوم این گروه ایستاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
خب که چی؟ خودتون رو دلداری میدین؟ بخاطر مدیریت فشلتون توو این چهل سال به این روز افتادیم که هیچ آبرو و اعتباری توو دنیا نداریم
پاسخ ها
آنتی بنفش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اون موقعی که توی میدون ونک می رقصیدی و روبان بنفش به دستت می بستی، باید به امروز فکر می کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
دلار های نفتی میزبان مشخص می کنه به دست و و پای امریکا افتادن بهتون آبرو و اعتبار نمی ده الکی خودتون و کوچیک تر از این نکنید تویی که به این یارو رای دادی صحبت از مدیریت فشل نکن منظورت از دنیا امریکا بود دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
بهتت میاد یک فسیل سلطنت طلب بباشی.
هانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اون موقعی که روبان بنفش میگرفتیم دستمون از روی ناچاری بین بد و بدتر انتخاب کردیم اگر شماآقایان یک بار حاضر به گوش کردن حرف مردم بودید الان این وضعیتمون نبود که بخاطر یک انرژی هسته ای مزخرف الان وضعیتمون به این فلاکت رسیده
این هم ازنعمت های بیکران تحریمهاست
توجه نفرمودید، مشکل دیگر کرونا هست و اینکه کشور ما از نظر ابتلا به کرونا و واکسیناسیون مورد پذیرش آنها قرار نگرفته
حالا که مسئولین توان دفاع از حقانیت ایران رو ندارند بهتره لوژیونر های بین المللی ما و افرادی معتبری همچون دایی، مهدوی کیا و... با اعتراض و اشتراک گذاری در فضای مجازی و با استفاده از آشنایان فرا ملی این فساد Afc رو جار بزنن تا هزینه اینکار برای این بنگاه فساد بالا بره و شاید توفیری بشه.
کسی هم لطفا ادای روشنفکری درنیاره وضعیت فوتبال ما همینه و... هر چی هم باشه اینجا علنا مافیای فساد آسیا سر فوتبال ایران رو بریدند.
پاسخ ها
علیقلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
بحث دقیقا همینه که کشوری که ۱۵ ساله تو جدول فیفا اول یا دومه اسیاست، با اینهمه پتانسیل و کرسی نایب رییسی و غیره نمیتونه حق خودشو بگیره،الان دایی و مهدویکیا استین بالا بزنند تا دوروز بعد اگه صعود کردیم سلطانیفر وکفاشیان و بیایند عکس یادگاری بندازند؟در ضمن خود این جنابان به شیخ سلمان بحرینی برای ریاست کنفدراسیون اسیا رای دادند، الان انتظار دارید رییس بحرینی ای اف سی ایرانو میزبان کنه؟
کجا بودیم الان به کجا رسیدیم ک از بازی کردن در زمین کشور کوچکی مثل بحرین باید بترسیم .... !
ایران با این وضعیت قطعا صعود نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
بهتر
چه فسادی؟ فکر کنید یک آدم سالم هستید و میخواهید یک بازی در یک کشور برگزار کنید.
اولین چیز امنیت و سپس تسهیلات بازی است
رتبه امنیت سلامت بلحاظ ضعف مدیریت کرونا در ایران، پایین است و بحرین بهتر است.
در خصوص تسهیلات نیز بحرین بهتر از ایران است.

تماشاگری هم وجود ندارد برای تمام تیمها.
پس کمی منطقی باشید و قبول کنید که کشورمان در بسیاری از زمینه ها از همه عقب است.
اگر کشور ما الان 50 درصد واکسیناسیونش تمام شده بود و بحرین درصد امنیت کمتری داشت بطور واضح ایران ترجیح داده میشد.
حال هم بجای هیاهو بروید و تیم ملی را دریابید و با حمایت قوی همه حریفان را در هر جایی شکست دهید.
متاسفانه مسولین در خواب وبی کفایت مادرهمه عرصه‌ها ایران وایرانی را ذلیل کردند حداقل مرگ با عزت بهتر اززندگی با ذلت کناره‌گیری بهتره، به خدا افسردگی گرفته ایم
والا این فدراسیون فوتبال ایران باید بگن حردم بیل ما چندبن سال که فدراسیون فوتبال ما ناتوان دیگه جانی نداره باید افتخار کرد به رای دهندگان تاج وعزیزی خادم خدایا این حق فدراسیون ماست چرا نه باشگاهی نه تبم ملی باید ی فکر اساسی کردبا ریس فیفا وگر چند رای دادن به این عرب هایبرای ریاست عاقبتش این شیخ سلمان حقه باز
واقعا خجالت آوره فقط بلدید الکی ژست اقتدار بگیرید عرضه ندارید کمترین و کوچکترین حقوق ملت رو احقاق کنید.
اونها کویت رو نسبت به اردن در اولویت میدونن. اما الان دیدن که بهترین بهانه و دلیل همین بس که اردن میزبان بوده و حالا دیگه نباید اعتراض کنه. وگرنه در غیر اینصورت یه بهونه دیگه جور میکردن واسه میزبانی کویت. اردن که تحریم نیست. روابط تنگاتنگی هم با آمریکا، اسراییل و بریتانیا داره پس ربطی به سیاست نداره. کویت، عربستان، بحرین، قطر و امارات زیرساخت‌‌های خوبی دارن. ربطی به تحریم نداره بنظرم. چین هم با آمریکا خصومت داره ولی میزبانی بهش داده شده. چون زیرساخت مناسبی در حد آسیا داره(در کل چین هم الکی بادش کردن). یه زمانی ما هم زیرساخت داشتیم بهمون میزبانی بازی‌‌های آسیایی داده شد. وجود تحریم‌‌ها پوششی هست برای مسئولینی که سواد علمی ندارن و یا ملی‌‌گرایی درونشون وجود نداره، اصلا ایرانی نیستن.
یعنی هیچ کسی نمیتونه جواب این ها را بده واقعا خاک تو سرتون یه مرد تو شماها نیست با این مدیریت که شما دارید فوتبال باید جمع کنیم
مرگ بر کنفدراسیون عربی
برای اعتراض اردن ارزش قایل شدن که توضیح بدن ولی ما را فقط تهدید کردن
کجا رفت عزت ما؟!!!
کرونا بهونس. فقط ای کاش چشم باز کنیم و ببینیم چقدر دشمن داریم. کشورهای عربی پول خرج می کنن تا حق ایرانو پای مال کنن بعد داخل کشور مدیر و پیشکسوت دنباله یه اتفاق بد هستن تا برای هم از رو شمشیر بکشن.
سوال اینجاس اگر فدراسیون اسیایی این کارو با یه کشور عربی می کرد الان کل ورزش اون کشور یکصدا فریاد نمیزدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دیگه این حرفا نخ نماست. هرجایی یه چندتا دشمن پیدا میشه ولی نه اینکه کل دنیا جمع شده واسه دشمنی با ما؟؟؟
به بهانه کرونا میزبانی را از ایران میگیرند، و به کشورهای نادان و خودفروخته‌ای میدهند که با واکسن‌های تقلبی آمریکایی و اسرائیلی مردمشان را واکسینه کرده‌اند. در حالیکه اگر این واکسنها خوب بودند چرا امریکا و اسراییل به مردم خودشان واکسن نمی زنند؟ حتی اگر زده باشند هم باز این کشورها و کشورهای دیگر همه احمق و نادان هستند. ولی کشورهایی که فریب این جماعت خبیث را نخورده‌اند به محض اینکه تایید واکسنهای کوبایی که روی ملت قهرمان ایران تست شده است صادر بشود همگام با ملت ایران از این واکسنها میزنند.‌
آنوقت است که آنها مجبور میشوند بیایند و از ایران خواهش کنند هم میزبان بشود و هم روش مدیریت کرونا را به انها یاد بدهد.
و چقدر دیدنی است، فریب خوردگانی که با واکسن آشغال آمریکایی و اسرائیلی مریض شده‌اند التماس میکنند و ملت مسلمان ایران شاداب و بانشاط به حماقتشان میخندند و چون زیرساخت مناسب و امکانات کافی برای میزبانی ندارند پاسخ رد میدهند.
بی تردید از این آزمایش هم سربلند بیرون آمده و منتظرآزمایشات بعدی خواهیم ماند.
چه میشه کرد به لطف مسولان بی ارزه این امتیاز هم آزمون گرفتم به نظر من میگفتن ایران کشور نیست یخ شهر حساب میکردن خیلی بهتر بود تا بحرانی که از حق و حقوق ما مردمی که خودمون موندیم تو این گرونی چه کار. کنیم ولی خرج بحرین و بقیه جاها و میدن این بماند حالا حق دیدن بازی تیم مونم هم به لطف این مسوولان بی ارزه در کشور و شهر خودمونم نداریم امسالم مثل هرسال با نا داوری در حقمون نامردی میکردن امسال دیگه کلا کشور مونم حذف کردن تو تاریخ باید ثبت بشه و امسال که به نظر من انصراف بدن خیلی بهتره تا غریبونه برن تو کشوری مثل بحرین و امارت بازی کنن بهتره چون ما چشممون آب نمیخوره امسال از گروه اول هم یه تیم بره بالا
توسعه یک شاخص همه جانبه هست. وقتی کشورهای کوچک عربی در عرصه ورزش اینچنین قدرت و نفوذ بین المللی دارند وایران منزوی شده، در همه عرصه ها به همین شکل هست.
ایران مثل سیاست های بین المللی اش قائدتا الان باید بازی ها را تخریب کند. تنها کاری که همه این سالها کرده. خخخخخخخخخخخ
هزاران میلیاردتومن هرسال بطورمستقیم وغیرمستقیم خرج فوتبال ودزدی ازفوتبال میکنن. تیم ملی و استقلال وپرسپولیس هم فقط باپارتی وپول میشه رفت.استانهای جنوبی ایران منبع استعدادناب فوتبال دنیاست.حیف پارتی ندارن.وقتی فوتبالیها به علی کریمی رای نمیدن اصلا تیم ملی ارزش نگاه کردن نداره
داری چرند میگی. زور گفتن عربها رو داری توجیه میکنی حالیت هست. ایران ۴۲ سال است در صحنه بین المللی خوب عمل می کند.البته داخلی ضعیف تر بودیم.
ایران کرونا داردوتیم میلیی ایران همینطور
AFCهم باج گرفته وعربهااونجاهم ریشه دوانده اند وچون ایران در AFC حرفش خریدارنداره یعنی امروزه دلارکار،راه اندازاست دلاربیشتر پــــــــــــــــــــــــــارتی بیشـــــــــــــــــــــــــــــــــــتر
چقدر بدبخت ذلیل شدیم که هیچ اسمی از ایران بزرگ نمیاد چقدر خدااا
با چه اعتماد بنفسی می‌نویسد. خدا رو شکر . حالا با این حرفها همه چی حله
وقتی چهل ساله از عربا توسری میخوریم و یه ایرانیه باغیرت و متعصب پیدا نمیشه که تو دهنش بزنه، همینه. حالا برین چاپلوسی عراق نامرد رو بکنین.
آخرشم بازم ایرانی جماعته که حالشون رو توی زمین میگیره....
حیف که در این مملکت یه مدیر پیدا نمیشه تا مرد باشه و از حق ما دفاع کنه.گور پدر فوتبال ،بکشید کنار تا دنیا بدونه AFCسیرکی بیش نیست.
از عدالت نگو که ما خودمون سهام عدالت داریم و فقط به 50 درصد جامعه رسیده
وقتی که به کریمی رای نمیدن این ها این میشه فوتبال ایران ...
تابناک تو هم دنبال ته خیار میگردی...

شرایط گروه ایران و کویت تقریبا مشابه است... به مین دلیل که کویت بیرون بازی کرده مثل ایران میزبانی رو به کویت داد... ولی با همین شرایط نداد به ایران...

تحریم و زیرساخت ضعیف،مدیریت ضعیف در همه گیری کرونا... علل اصلی... وقتی علل رو ریشه یابی کنی و درست دنبال برطرف کردن باشی... ی بار دیگه اینجور نمیشه
اگه جوابیه ای اف سی به ایران رو بخونید میبینید که تصمیمشون کاملا منطقی بوده. تا وقتی تو دنیا مثل یه کشور عادی رفتار نکنیم همین آشه و همین کاسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست