بازدید 12334
۳

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه یکم فروردین ۱۴۰۰

«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 21 March 2021
تابناک اجتماعی«سفر در ایام کرونا؟» به فاصله یک سال و یک ماه از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در کشورمان، بعید است پاسخ این سوال را ندانیم، اما اگر سفر ضرورت دارد و قرار است به جاده بزنیم، کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی راه‌ها و مرور پیش بینی‌های هواشناسی ضرورت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه رسیده که شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در اغلب استان‌های کشورمان، نگرانی‌ها را تشدید کرده و بیم رقم خوردن چهارمین پیک بیماری، موجب شده که برخی مسئولان مخالف برگزاری سفر‌های نوروزی باشند؛ سفر‌هایی که می‌تواند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران و از آن مهم تر، مرگ و میر ناشی از این بیماری باشد و از این روی پرهیز از آن‌ها ضروری است.

اما اگر به هر دلیل مجبورید که به جاده بزنید و سفر کنید، باید مراقب باشید که پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی کماکان پابرجا هستند و اموری مانند شست‌وشوی مداوم دستها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع، توجه به تهویه هوا و...، جزئی جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شوند که رعایت شان برای آن‌هایی که به دلیل هر امر ضروری مجبورند از خانه بیرون بزنند، لازم و حتی حیاتی است.

با این یادآوری ها، لازم است تاکید کنیم که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و بر این مبنا، ۵۱ شهرستان کشورمان (۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی) نمی‌توانند مبدا یا مقصد هیچ نوع سفر نوروزی باشند؛ چه راه‌های منتهی به آن‌ها باز یا مسدود باشند و چه آب و هوایشان دلچسب و بهاری باشد.
 

آخرین وضعیت ترافیک


سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی از ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا گچسر و همچنین تردد روان در محور‌های هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) خبر داد. ضمناً محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می‌باشند.
 
وی آخرین وضعیت راه‌های کشور را این گونه تشریح کرد: ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل وانا تا بایجان، تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) می‌باشد. همچنین آزادراه کرج- قزوین در محدوده نظرآباد ترافیک سنگین دارد.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰


آخرین وضعیت آب و هوا

 
یکشنبه در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دوشنبه دوم فروردین ماه در برخی نقاط جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

سه شنبه سوم فروردین ماه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در کردستان، کرمانشاه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرق اردبیل بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود. روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را نیز فرا خواهد گرفت.
 
همچنین در روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی دما در حدود ۸ تا ۱۲ رخ می‌دهد. البته بعدازظهر پنجشنبه شمالی شدن جریان‌ها سبب کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق می‌شود.

در روز پنجشنبه بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و علاوه بر دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود. جمعه علاوه بر این مناطق در استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش رخ می‌دهد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

قابل ذکر است طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.
 
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و سه روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه ۳۰ اسفند ۹۹
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کاش محدودیت ها بیشتر اعمال بشه،شمال ب طرز عجیبی مسافر اومده. توو این وضعیت کرونا جان چند نفر به خطر میوفته?!
کاش محدودیت ها بیشتر اعمال بشه،شمال ب طرز عجیبی مسافر اومده. توو این وضعیت کرونا جان چند نفر به خطر میوفته?!
یک بام و دو هوا
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی