بازدید 5015
اخبار، حواشی و واکنش‏ها در مرحله حذفی جام جهانی نوزدهم؛

11 نفر کشته شدند، فيفا فرانسه را به تعليق فوتبال تهديد كرد

رييس کميته پزشکي فدراسيون بين المللي فوتبال روز يکشنبه گفت: در سال 2002 ميانگين بازيکنان مصدوم در هر ديدار 2/7 بود، ‌در سال 2006 اين ميزان به 2/3 کاهش يافت، اما در نوزدهمين دوره اين مسابقات که هم اکنون در آفريقاي جنوبي در جريان دارد، ميانگين بازيکنان مصدوم سه دهم کاهش يافته و به عدد 2 رسيده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳ 27 June 2010
فدراسیون جهانی فوتبال فیفا بالاخره اذعان كرد ، توپ جام جهانی فوتبال موسوم به (جابولا نی ) مشكل دارد.
            
به گزارش شبکه خبر؛ فیفا در عین حال اعلام كرد، تا پایان مسابقات نمی تواند برای رفع مشكل توپ این مسابقات كاری انجام دهد.

ژروم والكه دبیركل فیفا با اشاره به شكایت های متعدد بازیكنان فوتبال گفت فیفا پس ازجام جهانی آفریقای جنوبی بامربی ها و تیم های شركت كننده دراین جام درباره این موضوع گفتگومی كند و سپس باشركت تولیدكننده وسایل و پوشاك ورزشی آدیداس ملا قات می كند.

بسیاری ازبازیكنان فوتبال جابولا نی را یك توپ معمولی و بی كیفیت توصیف كرده اند. شركت آدیداس ازسال 1970 تاكنون توپ های جام جهانی فوتبال را تولیدكرده است وتا سال 2014 مسئول تولیداین توپ است.

این شركت آلمانی بادفاع ازجابولا نی اعلام كرده است همه تیم های شركت كننده درجام جهانی فوتبال آفریقای جنوبی پیش ازشركت در این تورنمنت این توپ را آزمایش كرده اند.


سايه سنگين فوتبال بر اجلاس كانادا
در اوج گفت‌وگوهاي سياسي، اقتصادي جي 20 در كانادا، آنگلا مركل صدر اعظم آلمان و ديويد كامرون نخست وزير انگليس قصد دارند اجلاس را ترك كرده و بازي حساس انگليس و آلمان را تماشا كنند. اين در حالي است كه احتمال مي رود صدراعظم و نخست وزير در كنار يكديگر بازي فوتبال را تماشا كنند.

به گزارش رويترز ديويد كامرون احتمال تماشاي بازي به همراه مركل را رد نكرده اما وعده داده تلاش كند هنگام به ثمر رسيدن گل به صدراعظم آلمان آسيبي نرساند. مركل نيز احتمال داده است همراه كامرون بازي را تماشا كند. وي براي شواين اشتايگر بازيكن تيم ملي آلمان آرزوي سلامتي كرده است. بنا بر اين گزارش احتمالا اوباما در ديدار خود با نخست وزير بريتانيا اول شدن آمريكا را در گروه خود به رخ ديويد كامرون خواهد كشيد.

همچنين نخست وزير ژاپن در گفت‌وگو با آنگلا مركل پيش بيني كرده است كه تيم ژاپن همراه با آلمان فينال جام جهاني را برگزار خواهند كرد.


راجاوچ: از بازيكنانم تشكر مي‌كنم
سرمربي تيم ملي فوتبال غنا گفت: از بازيكنانم تشكر مي‌كنم كه با وجود دريافت گل مساوي باز هم براي كسب نتيجه تلاش كردند.

به گزارش رويترز، ميلوان راجاوچ اظهار داشت: بازي با آمريكا جدالي بسيار دشوار بود. بايد به بازيكنان و مربيان تيم ملي آمريكا تبريك بگويم. آنها تا آخر بازي جنگيدند و يك گام به عقب برنداشتند. البته از بازيكنانم نيز كمال تشكر را دارم زيرا وقتي گل تساوي را دريافت كردند، دست از حركت و تلاش برنداشتند.

وي ادامه داد: خوشبختانه امروز همه چيز تيم با هم جور بود و توانستيم حريف خود را مغلوب كنيم.
تيم غنا شب گذشته توانست در مجموع 120 دقيقه به برتري 2بر يك مقابل آمريكا رسيد.


برادلي: تاوان عقب افتادن از غنا را با حذف شدن داديم
سرمربي تيم ملي فوتبال آمريكا گفت: تاوان عقب افتادگي و اشتباه خود را مقابل غنا با حذف داديم.

به گزارش رويترز، باب برادلي اظهار داشت: در بازي با غنا تاوان عقب افتادگي خود را داديم. اتفاقي كه براي‌مان سخت بود و براي جبرانش خيلي تلاش كرديم.

وي افزود: وقتي در ابتداي وقت اضافي يكبار ديگر از حريف عقب افتاديم، از لحاظ فيزيكي در شرايطي كه بايد باشيم، نبوديم. چون در 90 دقيقه اول براي جبران نتيجه بسيار انرژي صرف كرديم.

برادلي ادامه داد: ‌از كسي نبايد انتقاد كرد. بايد خود را مواخذه كنيم كه اغلب براي خودمان دردسر ايجاد كرديم و تاوان اشتباه خود را با اين نتيجه داديم.


سكوت پلاتيني، سياست كاري يا فرار از واقعيت
تحقير فرانسه در بزرگترين جشنواره فرهنگي، سياسي و ورزشي جهان كوچكترين واكنشي را از سوي رئيس فرانسوي يوفا در پي نداشته است.

به گزارش ال اكيپ فرانسه، در حالي كه 6 حزب اصلي حاكم بر كرسي‌هاي پارلمان فرانسه بر سر افتضاح پيش آمده در فوتبال به جان رئيس جمهور اين كشور افتاده‌اند و مقامات فدراسيون فوتبال فرانسه هر روز صبح خود را براي مبارزه با سوال كنندگان در مجلس آماده مي‌كنند، هيچ واكنشي از ميشل پلاتيني ديده نمي‌شود.

دفتر رياست جمهوري فرانسه تا كنون دو بار پلاتيني را دعوت كرده اما وي هر بار به دلايل كاري اين دعوت را رد كرده است.

دخالت پلاتيني در فوتبال فرانسه بر كسي پوشيده نيست اما گويا در اين زمان بهتر است هيچ ارتباطي با فوتبال كشورش نداشته باشد.


پيشنهاد تازه اينترميلان به بازيكن آرژانتين
قهرمان اروپا پيشنهاد تازه‌اي به ليورپول براي به خدمت‌گيري عضو آرژانتيني اين تيم داده است.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه ساندي ميرر در اين باره نوشت: پس از اعلام تمايل و ارائه پيشنهاد اينترميلان براي جذب خاوير ماسكرانو، ليورپولي‌ها با اين خواسته مخالفت كردند اما آنها شرايطي تازه را براي بازيكن مورد نظر خويش كه اكنون در پيكارهاي جام جهاني حضور دارد.

اين نشريه افزود: مطابق آنچه از جانب اينتري‌ها شنيده مي‌شود، آنها حاضر شده‌اند استفان كامبياسو را كه خود آرژانتيني است به همراه مبلغي به ليورپول دهند تا ماسكرانو را تصاحب كنند. در مقابل اين خواسته ليورپول هنوز واكنشي نشان نداده است.


خسارت شديد اقتصادي آمريكا پس از خداحافظي با جام جهاني
شكست برابر غنا و حذف از جام نوزدهم، فوتبال آمريكا و به تبع آن اقتصاد و تا حدودي سياست اين كشور را وارد بحران جدي كرد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از حذف هر كشوري از جام جهاني اتفاقات ناگوار اجتماعي، سياسي، ورزشي و اقتصادي، پس‌لرزه‌هاي بديهي آن هستند.
در آمريكا پس از 6 سال هزينه براي فرهنگ‌سازي در زمينه فوتبال، حذف تيم ملي اين كشور در جام جهاني همه رشته‌ها را پنبه كرده است.

حاميان مالي غول‌پيكر آمريكا كه فوتبال را جدا شده از اجتماع مي‌بينند در فاصله يك روز از شكست آمريكا مقابل غنا، تبليغات خود را به سمت راگبي، بسكتبال و تنيس سوق داده‌اند و به خوبي بر اين نكته اشراف دارند كه مردم ديگر با فوتبال آشتي نخواهند كرد.

بودجه وعده داده شده فيفا به شرط حضور هر تيم در جمع 8 تيم برتر جهان اكنون به خزانه فدراسيون فوتبال آمريكا واريز نشده و آديداس كه قرار بود در باز‌سازي و ترميم 5 آكادمي فوتبال در آمريكا هزينه كند از اين امر شانه خالي كرده است.

معادل بيش از 6 ميليون دلار محصول ورزشي با آرم جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي روي دست فروشندگان آمريكايي مانده و مردم دليلي براي خريد اين محصولات نمي‌بينند.

شبكه‌هاي تلويزيوني داخلي آمريكا كه به بهاي گزافي امتياز پخش با تاخير بازي‌ها را حريداري كرده‌اند هيچ مشتري براي تبليغات بين دو نيمه خود ندارند و در ساعات پخش بازي‌ها، مردم آمريكا ترجيح مي‌دهند استراحت كنند تا اينكه بازي‌ها را زير ذره بين خود بگيرند.

پروژه نزديك شدن اوباما به مردم در سايه وحدت ملي كه به بهانه موفقيت تيم ملي فوتبال ممكن بود به دست بيايد نيز به شدت متوقف شده است.


دیدار کره جنوبی - اروگوئه 11 کشته بر جای گذاشت
پلیس سنگال از کشته شدن 11 تماشاگر فوتبال این کشور بر اثر خراب شدن یک تراس خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، 11 سنگالی در حالی که برای تماشای دیدار تیم های کره جنوبی - اروگوئه از طریق تلویزیون دور هم گرد آمده بودند بر اثر خرابی تراس، کشته شدند. طبق اعلام پلیس سنگال، هنوز افرادی هستند که در زیر آوار در ماتام، شمال سنگال، قرار دارند.

فوتبال در غرب آفریقا مشتاقانه دنبال می شود تا آنجا که خیابان های داکار، پایتخت سنگال، پس از برتری 2 بر یک غنا مقابل آمریکا لبریز از علاقمندان به فوتبال شد.

تیم ملی فوتبال اروگوئه روز شنبه با پیروزی 2 بر 1 برابر کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.


كوئيروز: اسپانيا را قاطعانه شكست مي‌دهيم
سرمربي تيم ملي فوتبال پرتغال گفت: شك نكنيد كه اسپانيا را قاطعانه شكست مي‌دهيم.

به گزارش ماركا اسپانيا، كارلوس كوئيروز سرمربي اسبق رئال مادريد در نشست خبري خود گفت: اسپانيا بهتر از دل‌بوسكه مي‌شناسم و اطمينان دارم قاطعانه برابر اين تيم به پيروزي مي‌رسيم.

وي افزود: تيكي- تاكا (بازي معروف اسپانيايي) براي ما يك حربه تاكتيكي بسيار قديمي است. ممكن است نوع بازي اسپانيا براي يك تيم آسيايي يا آفريقايي عجيب و غير قابل مهار باشد اما براي پرتغال كه روزگاري فوتبال را به اسپانيا هديه كرده‌ است هرگز يك كابوس نيست.


جنجال در كنفرانس مطبوعاتي فابيو كاپلو
روز گذشته در نشست خبري قبل از بازي با ‌آلمان كه با حضور فابيو كاپلو و استيوون جرارد، كاپيتان انگليس انجام گرفت، آدريان بوينگتون،‌ مدير رسانه‌اي اين تيم اجازه نداد 250 خبرنگار كه از راه‌هاي دور خود را به محل برگزاري اين مصاحبه رسانده بودند و نيز 30 تيم تلويزيوني،‌ بيشتراز 8 سئوال كنند. اين مسئله باعث خشم نمايندگان رسانه‌ها شد.

در اين ارتباط جيانكارلو گالاوتي، خبرنگار روزنامه گازته‌دولو‌اسپرت ايتاليا گفت: ظاهرا انگليسي‌ها متوجه نيستند اينجا، جام جهاني است و بايد منطبق با قوانين اين پيكارها عمل كنند.
وي افزود:‌ نكته عجيب اين است كه مربي اين تيم يعني كاپلو مي‌تواند به سه زبان ايتاليايي، ‌انگليسي و اسپانيايي حرف بزند، اما نماينده اتحاديه انگليس اجازه نمي دهد و تنها همان چند سئوال نيز بايد بصورت محدود و به انگليسي پرسيده شود.

خورخه لوئيس خبرنگار برزيلي نيز اظهار داشت: اگر شما به برزيل بيايد، مي توانيد سئوال تان را به انگليسي، اسپانيايي، پرتغالي يا ايتاليايي بپرسيد. همه خبرنگاران نيز شانسي برابر دارند و پارتي بازي هم نمي شود. اگر به اين مسئله هم باشد، برزيل كه پنج بار قهرمان جهان شده ، پس خبرنگارانش بايد بيشتر بپرسند.


فان‌در‌فارت با وكيل چلسي مذاكره كرد
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند در كمپ تيمش با وكيل اول باشگاه چلسي مذاكره كرد.

به گزارش آس اسپانيا، رافائل فان‌در‌فارت مهاجم هلندي رئال مادريد با اجازه دي‌بوئر، دستيار هلند براي 15 دقيقه با وكيل اول باشگاه چلسي مذاكره كرد.

اين مذاكره 15 دقيقه‌اي واكنش رئال مادريد را در پي داشته و فلورنتينو پرس كه معمولا عادت به فروش بازيكن ندارد به شدت از اين مذاكره هماهنگ نشده عصباني است.


خرابكاران شيشه اتوبوس اسپانيا را شكستند
يك گروه ناشناس پس از آسيب رساندن به اتوبوس حامل خبرنگاران و بازيكنان اسپانيا به حمايت عده‌اي شبه نظامي، از محل گريختند.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا، حدود 10 خرابكار مسلح به سلاح سرد شب گذشته با حمله به اتوبوس تيم ملي اسپانيا ضمن آسيب رساندن به شيشه‌ها و بدنه اتوبوس، چند ساك ورزشي را نيز ربودند كه يكي از اين كيف‌ها، كيف مخصوص لباس‌هاي عرق‌كرده بود.

اين خرابكاران كه صورت خود را پوشانده بودند به دنبال پول بوده اما پس از رويت پليس محلي با حمايت عده‌اي شبه نظامي به سرعت محل را ترك كردند.


ووووزلا صداي فقر آفريقا است
صداي آزاردهنده ووووزلا اين روزها سوژه مناسبي براي نويسندگان آفريقايي شده تا نداشته‌هاي قاره خود را در آن فرياد بزنند.

به گزارش ماركا اسپانيا، در يكي از روزنامه‌هاي چاپ صبح آفريقاي جنوبي آمده بود: اين صدا بايد هم شما را آزار دهد، اين صداي فقر آفريقا است كه مسبب آن خود شماييد.

در روزنامه آبزرور چاپ پريتوريا نيز آمده است: صداي ايدز را مي‌شنويد، آزارتان مي‌دهد اما تحمل كنيد چند روز بيشتر طول نمي‌كشد. پس از آن به خانه‌هايتان باز گرديد و در آرامش به استعمار آفريقا مشغول باشيد، الماس ما را به ده‌ها برابر قيمت در فروشگاه‌هاي خود بفروشيد و عاج فيل‌هاي ما را براي تزئين اتاق‌هاي خود خريداري كنيد.


فان‌پرسي: از تجربه ليگ برتر براي بازي با اسلوواكي استفاده مي‌كنم
بازيكن تيم ملي فوتبال هلند گفت: ‌از تجربه حضور در ليگ برتر انگليس براي مقابله با اسلوواك‌ها استفاده مي‌كنم.

به نوشته روزنامه سان، روبين فان‌پرسي‌ اظهار داشت: در ليگ برتر و همراه با آرسنال مرتب در حال مقابله با تيم‌هايي هستيم كه از دفاع سرسختي برخوردارند و ما مجبوريم از آنان عبور كنيم. فكر مي كنم اين تجربه مقابل اسلوواكي به كارم بيايد و بتوانم از اين خط عبور كنم.

اين مهاجم 26 ساله افزود: وقتي در ليگ برتر در حال بازي هستيم، روبرو شدن با تيم‌هايي مثل بلكبرن حكايت بازي با اسلوواك‌ها را دارد. اميدوارم از اين تجربيات سخت بتوانيم براي كسب نتيجه مقابل اسلوواكي استفاده مطلوب كنيم.


اشمايكل: انگليس در ضربات پنالتي لطمه مي‌خورد
به باور دروازه‌بان اسبق تيم منچستريونايتد، انگليسي‌ها در ضربات پنالتي شانس زيادي براي موفقيت ندارند.

به نوشته روزنامه ديلي‌ميرر، پيتراشمايكل اظهار داشت: با انجام بازي انگليس و آلمان در مرحله يك هشتم نهايي،‌اين روزها بحث كشيدن بازي دو به ضربات پنالتي مطرح است. البته اگر چنين حالتي اتفاق افتد، من شانسي زيادي براي تيم كاپلو قائل نيستم.

وي افزود: در اين باره خيلي ها از من سئوال مي‌كنند كه چرا بازيكنان انگليسي عموما وقت زدن ضربه پنالتي موفق عمل نمي كنند. اين مسئله ربط به روحيه و تفكرات‌شان دارد. يك بازيكن كه از طرف مربي براي زدن ضربه انتخاب مي‌شود، وقتي از ميانه‌هاي زمين به سمت دروازه حريف حركت مي‌كند پيش خود هزار فكر مي كند و در اين حال مهمترين چيزي كه به ذهنش مي‌رسد، همين است كه اگر نتواند توپ را به گل تبديل كند، تا آخر عمرورزشي‌اش بخشيده نخواهد شد.

وي افزود: فكر نمي كنم چنين حالتي متوجه بازيكنان آلمان باشد.


شيپور ووووزلا عكس تمبرها شد
با چاپ تمبر ويژه و استفاده از نماد شيپور ووووزلا، اين ساز پرطرفدار در بازي‌هاي جام جهاني آفريقاي جنوبي به تاريخ جهاني پيوست.

جام جهاني فوتبال، به نقل از سايت ويژه جام جهاني فوتبال (2010 آفريقاي جنوبي) تمبر مخصوص شيپورهاي ووووزلا به چاپ رسيد كه اين تمبر با استفاده از تصوير شيپورهاي ووووزلا، تبديل به يكي از تمبرهاي كلكسيوني جام جهاني فوتبال 2010 آفريقاي جنوبي شده است.

شيپورهاي ووووزلا كه بيش از 12 روز است با صدايي كر كننده در ورزشگاه‌هاي كشور آفريقاي جنوبي حضوري فعال داشته‌اند، يكي از نمادهاي فرهنگي قبايل آفريقاي جنوبي بودند.

اين شيپورها با حجم بسيار وسيعي در ورزشگاه‌هاي كشور آفريقاي جنوبي مورد استفاده تماشاگران و علاقه‌مندان تيم‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

پيش‌بيني‌هاي اوليه حاكي است، بيشترين استقبال از مجموعه 15 نمادي تمبرهاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي مربوط به تمبرهاي شيپور ووووزلا خواهد بود.


دكو: دوست دارم براي فلوميننسه بازي كنم
هافبك تيم ملي پرتغال در جام‌جهاني از احتمال حضور در تيمي از ليگ برزيل در فصل آينده خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه مايستا چاپ ريودوژانيرو، دكو اظهار داشت: اين احتمال وجود دارد پس از جام جهاني به تيمي از ليگ برزيل ملحق شوم و تجربه تازه‌اي را آغاز كنم.

اين بازيكن كه خود متولد برزيل است و براي پرتغال به ميدان مي‌رود، افزود: هميشه گفته‌ام آرزو مي كنم براي مدتي بازي در كشور زادگاهم را تجربه كنم، زيرا در آنجا پرشورتر از هرجاي ديگري مي توان بازي كرد.

وي افزود: اگر چنين اتفاقي بيفتد، در آنصورت ترجيح مي دهم در تيم فلوميننسه بازي كنم.
دكو 32 ساله از دو فصل قبل كه از بارسلونا اسپانيا جدا شد براي آبي‌پوشان چلسي بازي مي كند.


دونوان: غنا بدون اسين هم قدرتمند است
بازيكن تيم ملي فوتبال آمريكا گفت: غنا در غياب مايكل اسين نيز فوق‌العاده قوي و جنگنده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست‌، لاندون دونووان اظهار داشت: بايد اعتراف كرد كه تحت‌تاثير بازي خوب تيم غنا بوديم. پيش از اين بازي‌ها فكر مي كردم اگر با غنا روبرو شويم، چون مايكل اسين،‌ هافبك بزرگ خود را در اختيار ندارند،‌ كارمان راحت‌ خواهد بود؛ ولي تصور من صحيح نبود.آنها بسيار جنگنده و دونده بودند.

اين بازيكن كه تيمش شب گذشته در مصاف با غنا در ديدار مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني 2 بر يك شكست خورد و از صعود به دور يك چهارم نهايي بازماند، افزود: اين تيم به مرور به تيمي كامل و قدرتمند تكامل يافته و فكر مي كنم رقيب آن در دور بعد‌ از رويارويي با آن بسيار زجر خواهد كشيد.

وي افزود:‌بزرگترين مشكلي كه براي هرتيمي كه مقابل غنا قرار گيرد،‌ معضل دوندگي بسيار بازيكنان تيم است.


ژرمن‌ها به مسعود اوزيل تسليت گفت و اوزیل مذاکره کرد
اعضاي تيم ملي فوتبال آلمان به هافبك تكنيكي و ترك‌تبار خود بابت مرگ مادربزرگش تسليت گفتند.

به نوشته روزنامه مورگن پست؛ مسعود اوزيل كه روز پنج‌شنبه گذشته خبر فوت مادربرزگش را در شمال تركيه دريافت كرد، پس از تمرين سبك صبح روز گذشته در مراسم كوتاهي كه بدين خاطر در محل اردوي تيم ملي توسط مسئولان برگزار شد، با ابراز همدردي و تسليت اعضا تيمش روبرو شد.

اين بازيكن 21 ساله كه عضو تيم جوانان آلمان است كه سال گذشته به مقام قهرماني اروپا رسيد، از طريق مصطفي، پدرش طي تماس تلفني خبردار شد كه مادربزرگش پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم كردن با بيماري، فوت كرده است.

آس اسپانيا نیز گزارش داد، مسعود اوزيل هافبك بازي‌ساز تيم ملي فوتبال آلمان روز گذشته با اجازه يواخيم لو براي 15 دقيقه با وكيل اول باشگاه بارسلونا مذاكره كرد. در اين ديدار كوتاه نامه رسمي بارسلونا به امضاي الكساندرو روسل تقديم اوزيل شد.

بارسلونا كه داويد سيلوا را از دست داده نمي‌خواهد در مورد گزينه اوزيل نيز متحمل شكست شود.


آرزوي اوباما براي همراهي آمريكا نقش بر آب شد
آرزوي رئيس جمهور آمريكا براي همراهي تيم كشورش در مرحله يك چهارم‌نهايي جام‌جهاني از بين رفت.

به نوشته روزنامه دي‌ولت، پيش از شروع اين پيكارها، باراك اوباما به بازيكنان تيم آمريكا قول داده بود براي تماشاي مسابقات‌شان، زماني كه تيم به دور يك چهارم نهايي صعود كند،‌ به آفريقاي‌جنوبي خواهد آمد.

اوباما كه شب گذشته تماشاگر بازي تيم كشورش در مرحله يك هشتم نهايي اين پيكارها برابر غنا از طريق تلويزيون بود، در تدارك فراهم كردن مقدمات سفر خود در مرحله يك چهارم نهايي بود ولي باخت 2 بر يك سبب شد آرزوي وي نقش بر آب شود.


راموس: رونالدو به آرايش مو‌هايش بپردازد
مدافع متعصب تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: رونالدو بيشتر به آرايش موهايش مي‌پردازد تا اجراي تاكتيك‌هاي تيمي.

به گزارش آس اسپانيا، سرخيو راموس مدافع رئال مادريد و هم تيمي كريس رونالدو گفت: ديدار با پرتغال بازي بسيار ساده‌اي است و نبايد همسايه خود را يك رقيب جدي در نظر بگيريم.
وي افزود: رونالدو به آرايش موهايش بپردازد تا به مسائل تاكتيكي دو تيم.

اظهارات اخير رونالدو در مورد مشكلات خط دفاعي اسپانيا باعث شد راموس اينچنين واكنش نشان داده و بگويد: رونالدو هم تيمي و دوست صميمي من محسوب مي‌شود اما در جام جهاني اوضاع فرق مي‌كند.

وي ادامه داد: ما كه او را مي‌شناسيم و مي‌دانيم از فوتبال تنها شهرت و روي جلد رفتن روزنامه‌ها را دوست دارد.


دل بوسكه: آسيب ديده‌ايم اما اوضاع خوب است
سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا شرايط كلي تيمش را مثبت ارزيابي كرد.

به گزارش آس اسپانيا، ويسنته دل بوسكه سرمربي پيشين رئال مادريد در نشست خبري خود گفت: بهاي پيروزي برابر شيلي آسيب ديدگي اكثر بازيكنان ما بود و چاره‌اي جز اين نداشتيم.
وي افزود: بازي با شيلي يكي از سخت‌ترين بازي‌هاي اسپانيا در چند سال گذشته بود و طي آن تورس، فابرگاس، آلبيول و سيلوا مصدوم شدند.

دل بوسكه ادامه داد: اوضاع كلي تيم خوب است و براي مصاف روز سه شنبه با پرتغال كامل آماده هستيم. پزشكان تيم هم اطمينان دادند كه بازيكنان را در شرايط ايده آل به اين بازي مي‌رسانند.


اسپانيا 5 پنالتي طلب دارد
به استناد تاييديه داوران اروپايي، تيم ملي فوتبال اسپانيا از 3 بازي برگزار شده خود از جام نوزدهم 5 پنالتي طلب دارد.

به گزراش آس اسپانيا، بازي با پاس‌هاي كوتاه و آرايش بسيار نزديك به‌ هم بازيكنان اسپانيا ايجاب مي‌كند داوران بازي‌هاي اسپانيا در مورد خطاهاي متعدد در محوطه جريمه چندان وسواس نداشته باشند.

تيكي - تاكا يا پاس‌هاي كوتاه اسپانيايي دام مناسبي براي مدافعين كم‌تجربه است تا به راحتي روي مهاجمين اسپانيا خطا كنند. دو پنالتي واضح در بازي با سوئيس و دو پنالتي بسيار مشخص در بازي با هندوراس از ديد داوران پنهان مانده و يا به هر حال اعلام نشده است.

اسپانيا در بازي با شيلي نيز يك ضربه پنالتي بسيار مدرسه‌اي و روشن را از دست داد تا در مجموع سه بازي مرحله گروهي 5 پنالتي از داوران فيفا طلب داشته باشد. كميته داوران فيفا طي نامه‌اي در واكنش به شكايت فدراسيون فوتبال اسپانيا اين فدراسيون را به صبوري دعوت كرده و هر 5 مورد اشاره شده را صحيح و اسپانيا را در آن موارد محق دانسته است.


غرور و توان جسماني دو ضعف آمريكا مقابل غنا
براساس اعلام يك نشريه، تيم ملي آمريكا در جدال با غنا با غرور زياد بازي كرد و از توان جسماني كافي برخوردار نبود.

به نوشته روزنامه ديلي‌ميل انگليس در گزارشي كه بدين خاطر منتشر كرد نوشت اولين نكته‌اي كه در بازي روز گذشته آمريكايي‌ها به چشم آمد، غرور زياد بازيكنان بود.

اين نشريه افزود: شايد نتايجي كه اين تيم در مرحله گروهي مقابل انگليس، اسلووني و الجزاير كسب كرد، بازيكنان تيم باب برادلي را مطمئن كرده بود‌ قادرند از مرحله يك هشتم نهايي و مصاف بسيار دشوار با نماينده آفريقا عبور كنند.

ديلي ميل همچنين نوشت: براي مقابله با تيمي همچون غنا، هر تيمي نياز به توان بالاي جسماني دارد. دست كم بتواند قواي خود را براي كل زمان بازي، تقسيم كند اما آمريكايي‌ها وقتي گل تساوي را زدند، از لحاظ بدني با كمبود توان روبرو شدند و همين عاملي شد تا غنا در دقايق نخستين نيمه اول وقت اضافي گل برتري‌اش را به ثمر رساند.


روبينيو: رمز موفقيت برابر شيلي سرعت دادن به بازي است
مهاجم برزيل از هم‌تيمي‌هايش خواست مقابل حريف مرحله يك هشتم نهايي سريع‌تر بازي كنند.

به نوشته روزنامه اوگلبو، روبينيو اظهار داشت: برابر شيلي مي توانيم تغييرات جزيي در بازي خود انجام دهيم از جمله اين كه كمي سريع‌تر از قبل با هم پاس و رد و بدل كنيم و دست به بازي گروهي بزنيم.

اين عضو تيم سانتوز برزيل افزود: تصميم در مورد انتخاب تاكتيك بازي برعهده مربي است. ولي من باور دارم اگر مقابل شيلي قدري سريع‌تر از قبل بازي كنيم، موفق مي‌شويم.

وي ادامه داد: براي همه شيليايي ها احترام ويژه‌اي قائل هستيم ولي چه كار كنيم كه بايد به مقام قهرماني برسيم و از اين بابت از آنها عذرخواهي مي كنيم كه بايد با شكست آنها را روبرو كنيم.


تدابير شديد امنيتي حتي براي خبرنگاران
در آستانه بازي حساس آلمان و انگليس تدابير شديد امنيتي حتي خبرنگاران را نيز از انجام وظايف محوله محروم كرده است.

به گزارش آس اسپانيا، بيش از 60 خبرنگار تاييد شده براي حضور در جايگاه خبرنگاران و عكاسان نزديك به يك ساعت تونل مخصوص امنيتي پليس آفريقاي جنوبي را طي كردند و حداقل سه بار از ورودي مخصوص پليس خود و وسايل‌شان را عبور دادند.

پليس آفريقاي جنوبي مدام از خبرنگاران عذرخواهي مي كرد و اين اقدامات را به سود آنها مي‌دانست. تب و تاب پليس در آستانه اين بازي بزرگ تا حدودي مشكوك به نظر مي‌رسد و حتي يك روزنامه انگليسي زبان به كنايه از مسائل پشت پرده خبر داده كه مي‌تواند حاكي از تهديد دوباره القاعده باشد. اين بازي از ساعت 18:30 آغاز مي‌شود.


مصدوميت اسنايدر سطحي است
منابع رسانه‌اي هلندي از مصدوميت سطحي هافبك مياني تيم ملي اين كشور و عضو اينترميلان خبر دادند.

به نوشته روزنامه فولكس‌ كرانت، وسلي اسنايدر در تمرين صبح روز يكشنبه تيمش حضور نداشت.
وي به علت اندكي مصدوميت از ناحيه زانو با تاييد پزشكان تيمش و با نظر برت فان مارويك، سرمربي تيم، استراحت كرد.

اين بازيكن به جاي تمرين گروهي، بصورت انفرادي مشغول تمرينات سبك بدني شد. براساس اعلام مقامات تيم سرزمين لاله‌ها اسنايدر براي بازي يك هشتم نهايي با اسلوواكي كه فردا انجام خواهد شد، با مشكلي روبرو نيست.


كاسياس: من‌يونايتد و من‌سيتي مرا مي‌خواهند
دروازه‌بان تيم ملي فوتبال اسپانيا از پيشنهاد دو تيم انگليسي به خود خبر داد.

به نوشته روزنامه ديلي استار، ايگر كاسياس گفت: دو باشگاه انگليسي منچستر يونايتد و منچستر سيتي خواهان جذب من هستند.البته من دوست دارم در رئال مادريد بمانم تيمي كه همه عمرم در آن بوده‌ام و هر روز سر تمرينات اين تيم بروم و با هوادارانش روبه رو شوم اين مسايل لذت بخش است اما هيچكس از آينده خبر ندارد.

وي ادامه داد: همه مي‌دانيم در فوتبال مسايل غير قابل پيش بيني هست. شايد باشگاه رئال مادريد من را نخواهد.در حال حاضر هيچ چيز نمي‌توانم بگويم به ويژه‌ اينكه امكان دارد يك پيشنهاد عالي مالي به دستم برسد.

اين مسئله در حالي مطرح مي‌شود كه رسانه‌هاي اسپانيايي از يك فهرست سياه از سوي مورينيو سرمربي جديد رئال مادريد خبر مي‌دهند فهرستي كه گفته مي‌شود نام بازيكناني نظير كاسياس، رائول و گوتي در آن نوشته شده است.


پراندلي‌ از پنج‌شنبه شروع مي‌كند
منابع خبري ايتاليا از شروع فعاليت سرمربي جديد تيم ملي اين كشور خبر دادند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه توتواسپرت، در پي شكست و ناكامي تيم اين كشور در پيكارهاي جام جهاني 2010، چزاره پراندلي سرمربي تيم فيورنتينا به موجب قراردادي كه قبل از اين مسابقات با فدراسيون فوتبال منعقد كرد، زمام امور تيم كشورش را برعهده خواهد گرفت.

مطابق اين گزارش شروع كار پراندلي از روز پنج‌شنبه هفته جاري خواهد بود و وي قرار است برنامه‌هاي مدوني را براي ارتقا سطح تيم ارائه دهد. از جمله مواردي كه گفته مي شود او در پي آن است، كنارگذاشتن بازيكنان مسن و استفاده از جوانان خواهد بود.

پراندلي 52 ساله است كه تاكنون علاوه بر تيم فلورانسي، زمام امور آ.اس.رم، پارما، ونيزيا، ورونا، لچه و آتلانتا را برعهده داشته است.

وي جانشين مارچلو ليپي مي شود كه در پيكارهاي آفريقاي‌جنوبي دو تساوي و يك شكست را كسب كرد؛ اما چهار سال قبل لاجوردي‌پوشان را به مقام نخست رساند.


ميليتو: مقايسه روني با مسي خنده‌دار است   
ديگو ميليتو آرژانتيني كه به همراه اينتر "سه گانه" را در فصل گذشته فتح كرد معتقد است ليونل مسي به مراتب كيفيت بيشتري نسبت به وين روني مهاجم تيم ملي انگليس دارد.

ميليتو در گفت‌وگو با روزنامه ديلي استار ساندي عنوان كرد: وقتي كه مي‌شنويم انگليسي‌ها يا ديگران روني را با مسي مقايسه مي‌كنند، نمي‌توانيم جلوي خنده خود را بگيريم. روني بازيكن بسيار خوبي است و هيچ كس در اين مساله ترديدي ندارد اما اينكه او را در سطح بازيكني مانند مسي قرار دهيم، اصلا معقول و منطقي نيست.

ميليتو در ادامه افزود: زماني به ارزش‌هاي مسي پي خواهيم برد كه فوتبال را كنار بگذارد. شايد در آن لحظه باشد كه همه بگويند بهترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان، از دنياي فوتبال خداحافظي كرد. چگونه بازيكني مانند روني را با او مقايسه مي‌كنند در حالي كه او هيچ افتخاري فردي به دست نياورده است.

ديگو ميليتو درباره بازيكناني مانند كاكا يا كريستيانو رونالدو گفت: برخي از كارشناسان مسي را با رونالدو يا كاكا مقايسه مي‌كنند با وجود اين كه به نظر من مسي از اين دو بازيكن هم بهتر است اما اين مقايسه تا حدي قابل قبول است ولي درباره مقايسه مسي با وين روني، به هيچ وجه نمي‌توانم اين مساله را در ذهنم هضم كنم.

ستاره آرژانتيني تيم اينتر بار ديگر تاكيد كرد: روني بازيكن باكيفيت و جنگنده‌اي است. شايد به راحتي بتوان او را در بين 20 بازيكن برتر دنيا قرار داد اما رده يك كجا و رده بيست كجا. او حتي نزديك مسي هم نيست و راه زيادي دارد كه بتواند جاي مسي را پر كند زيرا اصولا مسي توانايي‌هايي دارد كه در دنيا بي‌نظير است.

ديگو ميليتو درخصوص احتمال رويارويي با انگليس در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني عنوان كرد: بله احتمال همه چيز وجود دارد. اگر انگليس آلمان را شكست دهد، با پيروزي احتمالي ما مقابل مكزيك بايد به مصاف انگليس برويم اما فكر نمي‌كنم روني نيازي به يارگيري داشته باشد. در حالي كه مسي در هر بازي 5 يا 6 مدافع را دور و بر خود مي‌بيند و اين كار را براي او بسيار دشوار مي‌كند با اين وجود پس از سه بازي در جام جهاني، كاملا مشخص شده است كه كدام يك از اين بازيكنان، در وضعيت بهتري قرار دارند.

ميليتو با تمجيد از خصوصيات اخلاقي مسي گفت: او بازيكن بسيار فروتن و متواضعي است. زماني به من گفت تا وقتي جام جهاني را فتح نكرده، نمي‌توان او را بازيكن بزرگي به حساب آورد اما من همين الان با اطمينان مي‌گويم او يكي از ستاره‌هاي بي‌بديل فوتبال دنياست.

با وجود موضع‌گيري شديد ميليتو عليه روني، مسي درباره نمايش كم فروغ روني در جام جهاني نظر ديگري دارد و معتقد است مهاجم شياطين سرخ مي‌تواند با پشت سر گذاشتن فشارها، به ناكامي در جام جهاني پايان دهد.

نابغه 22 ساله باشگاه بارسلونا درباره روني گفت: روني بايد با اين تفكر وارد ميدان شود كه در يكي از بازي‌هاي پيش فصل كم اهميت منچستريونايتد بازي مي‌كند. اگر فشار و استرس از روي او برداشته شود، مطمئنا روني مي‌تواند يكي از بهترين بازيكنان جام نوزدهم باشد.


سانچس: مسي آرژانتين مثل مسي بارسلونا نيست
اسطوره فوتبال مكزيك گفت: مسي آرژانتين هرگز مثل مسي بارسلونا نيست.

به گزارش آس اسپانيا، هوگو سانچس سرمربي و بازيكن سابق رئال مارديد و يكي از مربيان قديمي فوتبال مكزيك در آستانه ديدار حساس آرژانتين و مكزيك گفت: نبايد از نام آرژانتين هراس داشته باشيم. ستارگان اين تيم همه به فكر ساق پاهايشان و نگران قرارداد خود با باشگاه هاي اروپايي هستند.

وي افزود: به عنوان مثال مسي آرژانتين هرگز همان مسي بارسلونا نيست و يا ايگواين بازي خود در رئال مادريد را هرگز در لباس آرژانتين به نمايش نمي‌گذارد.


فرود يك هواپيما حامل طرفداران در بزرگراه
يك هواپيماي كوچك حامل هواداران فوتبال امروز در بزرگراه فرود آمد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، ساعت 14 امروز به وقت گرينويچ يك فروند هواپيماي كوچك در بزرگراهي در شمال بلومفونتين منطقه‌اي كه ورزشگاه فري استيت در آن واقع است فرود آمد.

يكي از مسئولان پليس در اين زمينه به خبرنگاران گفت: خوشبختانه اين حادثه هيچ تلفات جاني نداشت.زماني كه هواپيما در بزرگراه فرود آمد خودروها مجبور به تغيير مسير شدند.در هواپيما چهار نفر و يك خلبان حضور داشتند.اين حادثه ترافيك سنگيني در اين منطقه ايجاد كرد.

پليس هويت اين افراد را كه عضو يك خانواده و اهل آفريقاي جنوبي بودند و بليت مسابقه را هم داشتند فاش نكرده است.


اظهارات «ساركوزي» دردسرساز شد؛
فيفا، دولت فرانسه را تهديد به تعليق فوتبال اين كشور كرد.

به گزارش ايسنا، پس از حذف مفتضحانه تيم ملي فرانسه از رقابت‌هاي جام جهاني 2010، نيكلا ساركوزي رييس جمهور اين كشور بازيكنان و اعضاي كادرفني اين تيم را براي اداي توضيحات به كاخ اليزه فراخواند و بسياري از سياستمدران اين كشور از جمله وزير ورزش فرانسه از رييس فدراسيون فوتبال فرانسه خواسته‌اند كه استعفا دهد و از نگاه او استعفاي رييس فدراسيون فوتبال فرانسه دراين شرايط "غيرقابل اجتناب" است. همين واكنش‌ها با پاسخ تهديد آميز فيفا همراه شد.

فدراسيون جهاني فوتبال به دولت فرانسه يادآور شد كه اين دخالت‌ها مشكلات "زيادي" را براي فدراسيون اين كشور ايجاد خواهد كرد. جرومي والكه دبيركل فيفا در اين باره گفت: "هيچ فردي نمي‌تواند كسي را مجبور به استعفا كند و ما نمي‌خواهيم (با تعليق فوتبال فرانسه) مشكلاتي ايجاد شود. ما به تمامي وزراي ورزش كشورها درباره سيستم كاري و اداره فوتبال توضيح داده‌ايم و فرانسه هم يكي از اعضاي فيفاست. ما نگراني دراين‌باره نداريم اما به دقت شرايط را زيرنظر گرفته‌ايم."


تعداد مصدومان جام جهاني نسبت به دوره هاي قبلي کاهش يافت
فدراسيون بين المللي فوتبال(فيفا) اعلام کرد: تعداد بازيکنان مصدوم در نوزدهمين دوره مسابقات جام جهاني نسبت به دوره هاي قبلي کاهش چشمگيري داشته است.
   
به گزارش ايرنا،‌ رييس کميته پزشکي فدراسيون بين المللي فوتبال روز يکشنبه گفت: در سال 2002 ميانگين بازيکنان مصدوم در هر ديدار 2/7 بود، ‌در سال 2006 اين ميزان به 2/3 کاهش يافت، اما در نوزدهمين دوره اين مسابقات که هم اکنون در آفريقاي جنوبي در جريان دارد، ميانگين بازيکنان مصدوم سه دهم کاهش يافته و به عدد 2 رسيده است.

سايت ورزشي استاد دوحه نوشت: يري دفوراک افزود:‌ اين آمار خوبي است و نشان دهنده تغييرات خوب در زمينه پزشکي تيم هاي فوتبال دنياست که در پي افزايش آگاهي بازيکنان و برقراري روح ورزش در مسابقات حاصل شده است.


دستگيري 2 مظنون به تروريست در مرز آفريقاي جنوبي
ماموران امنيتي زيمبابوه دو مظنون به تروريست را که سعي داشتند به طور غيرقانوني وارد آفريقاي جنوبي شوند، دستگير کردند.
   
به گزارش پايگاه اينترنتي تايمز لايو، پليس هراره پايتخت زيمبابوه، اعلام کرده است که يکي از دستگير شدگان، تروريستي بود که در سطح بين المللي تحت تعقيب قرار داشت.

بر اساس اين خبر، دستگيري تروريست هاي مذکور باعث شده است تا نيروهاي امنيتي زيمبابوه از سازمان پليس جنايي بين الملل / اينترپل/ بخواهند که در روند بازجويي مظنونان به آنها کمک کنند.
اين دستگيري ها به دنبال آن انجام شده است که نشريه ساندي تايمز ماه گذشته از وجود برخي از تهديدهاي تروريستي در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي، خبر داده بود.

سرهنگ ويش نيادو، سخنگوي نيروهاي پليس مسول برگزاري امنيت مسابقات جام جهاني 2010 در ارتباط با دستگيري اخير گفت: "دستگيري اين افراد خود بيانگر اين حقيقت است که تدابير امنيتي اتخاذ شده کافي هستند."

وي در همين خصوص افزود: "ما با همکاران خود در منطقه آفريقا ، با 188 عضو اينترپل و کشورهاي شرکت کننده در جام جهاني همکاري نزديکي را به عمل مي آوريم و اين همکاري تاکنون به خوبي جواب داده است."

به گفته وي ماموران امنيتي زيمبابوه مظنونان را به خاطر استفاده از مدارک شناسايي مشکوک بازداشت کرده اند.

به نوشته روزنامه هرالد، مقامات پليس اعلام کرده اند که مظنونين از عربستان سعودي به مقصد تانزانيا پرواز کرده اند و سپس در آنجا با به دست آوردن دو گذرنامه جعلي کنيايي به مقصد زيمبابوه از مسير زميني حرکت کردند. نيروهاي پليس زيمبابوه در حال حاضر در آماده باش کامل به سر مي برند.


دو دانمارکي به اتهام فروش غيرقانوني بليت هاي جام جهاني دستگير شدند
پليس جام جهاني آفريقاي جنوبي روز يکشنبه دو تبعه دانمارکي را در سنتن ژوهانسبورگ به اتهام فروش 200 قطعه بليت بازيهاي جام جهاني دستگير و روانه دادگاه راستبرگ کرد.
   
به گزارش ايرنا، "ميشل هوگيستون" 44 ساله و "سيوي آنه بالسلو" 27 در برج ميکل لانژ در سنتن بزرگترين مرکز تجاري قاره آفريقا در محل اقامت خود در حال فروش اين بليت ها بودند که دستگير شدند.

به گفته پليس اين دو تن عضوي از يک گروه بزرگتر به نام "بليت اروپا" هستند که بدون اجازه فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) اقدام به خريد و فروش غيرقانوني بليت هاي اين جام مي کردند.

اين دو تن بلافاصله پس از حضور در دادگاه جام جهاني با قرار 15 هزار رند (دو ميليون تومان) آزاد شدند تا دادگاه اصلي شان روز سه شنبه برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری