بازدید 6886

سمنان در آستانه بحرانی‌ترین وضعیت کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون، پیش از رسیدن به اوج موج پنجم، در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 11 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نوید دانایی شامگاه سه‌شنبه به رسانه‌ها افزود: ۲۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۴۸ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

وی با بیان اینکه کرونا با این شدت بحرانی در استان سمنان بی‌سابقه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدارهایی ارایه شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه هنوز موج پنجم کرونا در استان نقطه اوج خود نرسیده است و روزهای بحرانی‌تر دور از انتظار نیست، افزود: هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استانها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

وی گفت که عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم.

وی یادآور شد: سیر کرونا اکنون همچنان در استان افزایشی است.

دانایی با گلایه از شهروندان استان سمنان گفت: تفاوت موج پنجم کرونا با موج‌های گذشته در این است که هیچ تغییر رفتاری در بین مردم استان سمنان مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در موج های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دایم و دقیق از ماسک همراه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همه شهروندان خواست با حساس بودن نسبت به توصیه‌ها در برابر کرونا، یاریگر بخش بهداشت و درمان باشند.

اکنون در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، از دیروز تا امروز ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج