بازدید 5946

تخلیه سفارتخانه‌ها در کابل ادامه دارد

بعد از تحولات چند روز اخیر در افغانستان و افتادن کنترل این کشور به دست گروه طالبان، تخلیه سفارتخانه‌های خارجی از کابل همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷ 17 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع خبری مختلف، بسیاری کشور‌ها اقدام به تخلیه سفارتخانه هایشان و خروج شهروندان و کارکنان خود از افغانستان پس از سقوط روز یکشنبه کابل و تصرف این شهر و کاخ ریاست جمهوری بدست نیرو‌های طالبان کردند.

پایگاه خبری الشرق الاوسط عربستان اعلام کرد عربستان تمامی دیپلمات‌های این کشور از سفارتخانه اش در کابل به دلیل تغییر شرایط تخلیه شدند. بسیاری از کشور‌ها با پیشروی نیرو‌های طالبان اقدام به تعطیلی سفارتخانه‌های خود کرده بودند.

دولت نیوزیلند نیز اعلام کرد هواپیمایی را برای تخلیه ۵۳ نفر از کارکنان و شهروندان این کشور که در سفارت مستقر شده بودند به علاوه ده‌ها افغان که به نیرو‌های نیوزیلندی کمک می‌کردند و خانواده هایشان فرستاده است.

همزمان برپایه گزارش خبرگزاری «برناما» مالزی، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد «رودرندرا تاندون» سفیر هند در افغانستان به همراه دیپلمات ها، خبرنگاران و ۱۲۰ شهروند هندی با یک پرواز ویژه امروز کابل را ترک کردند.

برپایه گزارش روزنامه «هندوستان تایمز» این دومین پرواز جهت تخلیه شهروندان این کشور از دیروز است.

بر پایه گزارش پایگاه خبری «اینترنشنال ۱۱۲» اکراین، سخنگوی وزارت دفاع اکراین اعلام کرد از صبح امروز ۱۲۰ نفر شهروند اوکراینی منتظر ترک افغانستان می‌باشند. هواپیمای اکراینی در فرودگاه کابل مانده است و با توجه به شرایط فرودگاه و منع پرواز‌های مسافربری از منطقه هوایی این کشور امکان پرواز ندارد.

او در ادامه افزود: دولت اوکراین به دنبال پیدا کردن راه حل برای این مشکل می‌باشد و اولویت امنیت شهروندان این کشور است و تخلیه شهروندان هنگامی آغاز خواهد شد که شرایط مساعد شود.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که سفارت خود در افغانستان را به طور موقت تعطیل کرده و اکثر کارکنان دیپلماتیک خود را به یک کشور سوم در خاورمیانه منتقل کرده است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، بر اساس این گزارش تعدادی از پرسنل سفارت از جمله سفیر در یک محل امن در افغانستان باقی مانده اند تا روند خروج و تخلیه اتباع کره‌ای تمام شود.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد در حال رایزنی دقیق با ایالات متحده و سایر کشور‌ها برای اقدامات تخلیه شهروندان خود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل