بازدید 5743

داعش مسئولیت انفجارهای مرگبار کابل را برعهده گرفت

رسانه خبری وابسته به داعش اعلام کرد که این گروهک مسئولیت انفجارهای تروریستی عصر پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل را برعهده گرفته است.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 27 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، گروهک تروریستی داعش در بیانیه‌ای که از طریق رسانه خبری وابسته به این گروهک منتشر شد، مسئولیت انفجارهای تروریستی روز پنج شنبه به نزدیکی فرودگاه کابل را برعهده گرفت.

در این بیانیه، داعش گروه طالبان را متهم کرد که با ارتش ایالات متحده برای حراست و تخلیه افرادی به زعم آنان «جاسوس» از خاک افغانستان مشارکت و همکاری می‌کند.

این گروهک تروریستی بمب گذار انتحاری که به دروازه شرقی فرودگاه کابل موسوم به «ابی گیت» حمله کرد، شناسایی کرد و در مورد «نفوذ» به تدابیر امنیتی برقرار شده در خارج از این فرودگاه توسط «ارتش آمریکا و شبه نظامیان طالبان» به لاف زنی پرداخت.

گفتنی است، عصر روز پنج شنبه ۲۶ آگوست (چهارم شهریورماه) دو انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در شهر کابل، پایتخت افغانستان به وقوع پیوست که در پی آن دستکم ۶۰ تن کشته و ۱۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های خبری ایالات متحده نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نیروی نظامی آمریکا و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر در اثر این انفجارهای تروریستی خبر دادند.

گزارشهای تأیید نشده نیز مدعی هستند که علت اصلی این دو انفجار، حمله‌های انتحاری بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی