بازدید 6548
۲

نیوزیلند نام عامل حمله تروریستی آوکلند را افشا کرد

نیوزیلند هویت عامل حمله هفته گذشته در آوکلند را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 05 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، براساس اطلاعاتی که مقامات نیوزیلند اعلام کرده‌اند عامل حمله هفته گذشته در یک فروشگاه در آوکلند که منجر به زخمی شدن دستکم شش نفر شد، یک تامیل اهل سریلانکا به نام احمداصیل محمد شمس الدین ۳۲ ساله بوده است. دولت نیوزیلند اعلام کرده یک بار قصد داشته او را از کشور اخراج کند. او یک بار نیز به زندان افتاده بود که در جولای آزاد شده بود.

شمس الدین ۱۰ سال پیش به عنوان دانشجو وارد نیوزیلند شده و قصد داشته تابعیت این کشور را اخذ کند که در سال ۲۰۱۳ موفق به این کار شده است. خانواده او با صدور بیانیه‌ای این رخداد را فاجعه‌ای غیرقابل باور خوانده‌اند.

مقامات نیوزیلندی اذعان دارند که شمس الدین تحت تاثیر داعش بوده و به همین خاطر تحت نظر قرار داشته اما بیش از سه سال نمی‌توانستند او را در زندان نگه دارند. دولت نیوزیلند گفته آزادی این تروریست به خاطر یک حفره در قوانین ضدتروریسم این کشور رخ داده است وگرنه کسی مثل او نباید از زندان آزاد می‌شد و حتی باید از کشور اخراج می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
عقده ای بدبخت جا بهت دادن کار و دانشگاه و تابعیت بهت دادن بعدش شاخ و لگد می زنی خوب برو گمشو کشورت با این کارها بقیه مهارجران باید آسیب کارهای مسخره تو رو بکشند
اینا چرا بر نمیگردن به کشورهای اسلامی تا زیر پرچم اسلام زندگی با کرامت انسانی رو تجربه کنن . طرف رفته استرالیا از امکانات اونا استفاده کرده و میخواسته اونا رو هم بزور با خودش ببره بهشت .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل