بازدید 29786

هزینه حق پخش جام‌جهاني فوتبال برای ایران

« مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.»
کد خبر: ۱۰۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷ 06 July 2010
مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت:« مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.»

به گزارش ایسنا علی اصغر پورمحمدی که ریاست شورای هماهنگی ورزش صداوسیما را نیز برعهده دارد خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را حاصل تلاش مهندس تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما دانست که سرپرستی تیم خرید را بر عهده داشت.

مدیر شبکه سه سیما با اشاره به پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه سه سیما می گوید«: ایران از کشورهای منحصربه‌فردی است که مسابقات جام‌جهانی را پخش می‌کند. متأسفانه در حال حاضر ورزش بیشتر تجارت است و منبعی برای کسب درآمد در سطح جهان محسوب می‌شود و ماجراهای پشت صحنه‌ی آن بسیار زیاد هستند. سازمان صداوسیما برای خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی، مشکلات بسیاری داشت اما در نهایت توانست با قیمتی که سازمان مایل بود، این حق پخش را خریداری کند.»

مدیر شبکه سه ادامه داد«: تمام شبکه‌های ایران از طریق ماهواره قابل دسترسی هستند، اما حق پخش مسابقات جام جهانی تنها به داخل ایران تعلق دارد. بر این اساس بخش فنی ما به گونه‌ای عمل کرده‌است که مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش می‌شود و هرکسی نمی‌تواند این تصاویر را با ریسیور دریافت کند. زیرا هنگام پخش بازی‌ها تصاویر شبکه سه قطع می‌شود.»

پورمحمدی سپس در پاسخ به این پرسش درباره عدم اعزام گزارشگری از شبکه سه به بازی‌های جام‌جهانی 2010 و اینکه آیا این مساله تکراری بودن برخی برنامه‌ها و بخش‌های خبری سیما را موجب نمی‌شود؟ گفت:«
من این مسأله را قبول ندارم؛ قرار بر این شد که واحد مرکزی خبر که در آفریقای جنوبی مستقر هستند، حاشیه‌های مسابقات جام جهانی آفریقا را پوشش دهد و گروه سه نفره خبرنگار و تصویربرداری که در آفریقای جنوبی داریم حواشی مسابقات را ضبط کنند؛ اما از آنجا که این مسابقات 36 دوربین اچ دی و برای پخش بازی‌های سه بعدی با بیش از 40 دوربین پوشش داده می‌شود، بخشی وجود ندارد که از دید دوربین‌ها و رسانه‌ها پنهان بماند. ضمن این که ده‌ها دوربین دیگر ورزشکاران را از محل اقامتشان تا محل بازی‌ها پوشش می‌دهند.»

مدیر شبکه سه سیما ادامه داد«: پوشش تمام اتفاقات جام جهانی به نیروی انسانی نیاز دارد و اگر ما 20 گروه خبرنگار و تصویربردار هم به آفریقای جنوبی اعزام می‌کردیم، این اتفاق محقق نمی‌شد، چراکه فاصله شهرها در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است و بازی‌ها در یک روز در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. بنابراین پوشش مسابقات متعدد در شهرهایی که از هم فاصله دارند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی می‌خواهد. ضمن این‌که به کارت‌های خاصی نیز نیاز است.»

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب کارشناسان ویژه برنامه جام‌جهانی شبکه سه سیما و این که چقدر بر تنوع و تخصص آنها تاکید می‌شود؟ گفت:« ما تقریبا از تمام کسانی که حرفی برای گفتن داشتند و مایل به حضور در برنامه بودند، دعوت کردیم؛ در انتخاب کارشناسان سوابق تحصیلات آکادمیک و تجربی افراد در حوزه فوتبال لحاظ می‌شود آنها باید قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسابقات را داشته باشند و مطالعات آن‌ها بروز باشد.»

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
لااقل مردم را بجاي فكر كردن و انتفاد از وضع موجودشان به فتبال مشغول كردند!
البته همه دارن از رسیور ماهواره با ارائه یک کد فوتبال جام جهانی رو همه جا تماشا می کنن!!!
واقعاً چرا یه عده ای با بودجه ی ملی بروند در آفریقا تفریح بکنند و به اصطلاح گزارش تهیه کنند و برگردند؟ همون بهتر که هزینه ی اضافی انجام نشد، بازی ها هم عالی بودند فقط از گزارشگران تکراری مثل خیابانی، میرزایی و مخصوصاً فردوسی پور دیگر خسته شده ایم. باید فکری برای استعداد های جوان شود.
خیابانی هم حرفی برای گفتن داشت؟
درآمدشان چقدر بود؟
شما همین چیزهای آشکار را به طور کامل نشان نمی دهیدجه برسد به چیزهای پنهان!!! آره دادا حساب کار دستمونس.
ایشون نفرمودند چقدر از حق پخش آگهی های بازرگانی بین دونیمه عاید سازمان شده؟
«مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش می‌شود» خيلي خنده دار بود.چون در دورافتاده ترين روستاها هم همه كد BISSشبكه سه كه چند سال هست عوض نشده ميدونن ميخواين بنويسم؟؟
اين 7.5 ميليارد خرج چي كردين آخهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفاً از ايشان بخواهيد بگويند در قبال اين هزينه چه درامدي از تبليغات تلوزيوي كسب كرده اند؟
اگراین مبلغ را به دانشگاهها می دادند که تجهیزات آزمایشگاهی بخرند، چه می شد؟
این پول را از مردم میگیرند. پس اونایی که نمی بینند باید پول اونایی را بدهندکه می بینند! تکلیف عدالت و یارانه و این چیزا چی میشه؟!!!
اما ما با ریسور دیدیم . با یک نرم افزار 1 مگابایتی که روی ریسور ریختم .
یکی از کارهای بسیار شایسته همین عدم اعزام گزارشگر به افریقا بود که قطعا هزینه های بیت المال را کم کرد خدا به ایشان بابت این کار جزای خیر بدهد.
تنها چیزی که از تلویزیون ملی میبینم همین فوتبال و برنامه 90 هست
كاش به درآمد حاصل ازتبليغات شبكه سه هم اشاره مينمودند.
چه جوري ؟كدوم قانون رو شكستيم ؟ يا از كدام لابي خريديم؟
كمي هم در مورد نقش همراه اول در اين بين صحبت شود بد نيست !!!
من که همین رو هم باور نمی کنم.مطمین هستم از یک شبکه ماهواره ایی این مسابقات را پخش می کنند صدا و سیمایی ها.تمام مسابقات اروپایی رو اینجوری پخش می کنند
هفت ونیم میلیارد دلار یعنی هفت هزار و پانصد میلیارد تومان. این همه هزینه کردید که چه ببینید!؟ با این پول می توانستید در کشور 750 سالن ورزشی مجهز بسازید و جوانان را به طرف ورزش سوق بدهید و آنها را از اعتیاد و مفاسد اجتماعی دور سازید. حالا چی بدست آوردید؟ آیا یارانه ها را تدریجاً حذف می نمایید که چنین پول هایی را هزینه کنید. مسئولین نظام اسلامی اتقوالله.
با این پول میشد یک سرمربی خوب برای تیم ملی گرفت.متاسفم از حیف و میل ها!
افرین
وقتي از جيب ديگران خرج بشه حاتم تايي بودن كاري نداره
شما گفتید و ما باور کردیم.
آفتاب برای همیشه پشت ابر نمیمونه آقایون.
جالبه
ایران از کشورهای منحصر به فردی هستش که؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا دیگه اینقدر هم بدون درک وشعور نیستیم
همین ترکیه بغل خودمون بازی ها رو ماهواره ای پخش می کنه
کم قال ببندین دیگه
بسه بابا
این چند میلیارد را از جیب من و تو دادند جانم
حالا با فرض اینکه این مبلغ پرداخت شده باشه اکثر قریب به اتفاق مردم که به فوتبال علاقه دارند از دیدن این بازیها لذت بردند. دستشون هم درد نکنه
فوتبال بصورت كپي از كانال الجزيره اسپورت خريداري شد
بابا جناب!! یا شما از دنیا بی خبری یا مردم را می فریبی!! بابا جام جهانی در همه کشورهای هم سطح ما پخش میشه
(توضیح: کره شمالی از این قاعده مستثی است)
فراموش نکنیم تبلیغات پول داخلی وازمرزوارد نمیشود درحالیکه 7.5$ارز وازکشورخارح میشود
درست میگن برادرم که تو آلمان زندگی میکنه میگفت تلویزیون اونجا بازیها رو نشون نمیده جمع میشن تو یه پارک عمومی پولی میبینن
این دوست ما عقل نداره؟ یعنی چی که
هفت ونیم میلیارد دلار قاطی نکن برادر هفت ونیم میلیون دلاره در ضمن دستشون درد نکنه باز هم خوبه دیگه خوشتون میومد پخش نشه از تلوزیون نه دیگه
واقعا" مجری برنامه و 90 درصد کارشناسان اصلا" در حد نام جام جهانی نیستند، دکور برنامه هم واقعا" حرفی برای گفتن ندارد، به نظر میرسد این خریدها فقط در راستای کسب درآمد از همراه اول و ایرانسل بوده است!!!
خوب نمی خریدید من نمی دونم چرا ما توی این مسائل بی ارزش و به دردنخور می خواهیم از همه کشورهای ثروتمند هم جلوتر باشیم؟
خيلي پوله!!! ما تا حالا واسه چي كپي رايت داشتيم كه براي اين داشته باشيم.
اااااااااااااه حالم بد شد . همش غر ميزنن تو اين نظرات يه ذره نيمه پر ليوان رو ببينيد
چقدر راحت از هفت و نیم میلیارد دلار حرف زده می شه.
نوکرتم اگه یک در میلیون این پول را من داشتم آپارتمان 30 متری در طبقه چهارم بدون آسانسور با دو تا بچه را تبدیل به 50 متری می کردم تا حداقل شبها چمبه نخوابم....
واقعا متاسفم از اینهمه کم لطفی نظرات . بابا انصاف هم چیز خوبیه . با این کیفیت بالا بازیها رو دیدیم حالا غر هم می زنیم . اگر از کسی ناراحت هستیم نباید محاسن اون رو هم زیر سوال ببریم این سیره ائمه است. ثانیا با یه حساب سرانگشتی صدا وسیما چند برابر این مبلغ رو از طریق تبلیغات در آورده پس نگرانی از بابت بیت المال نباید داشت . من به عنوان یک ایرانی از صدا وسیما تشکر می کنم و به همشون خسته نباشید می گم. یادمون نره که " من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ". خدا هم می دونه که من قرابت با هیچ کدام از صدا و سیمائیها ندارم و انتفاعی هم ندارم فقط برای رضای خدا نوشتم .
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری